Gå til innhold

Andreaskarm's E84 X1 Solgt


 Share

Anbefalte innlegg

On 29.11.2016 at 15.07, andreaskarm skrev:

Navien dukket aldri opp da, så der fikk jeg pengene igjen.

Godt var det, for du må ikke finne på å kjøpe noe annet enn Android-basert (min mening). WinCE er gammelt, utdatert og mangelfullt. Med Android har du alt du måtte ønske deg av apper, inkludert gratis navi (Waze) med fotoboksvarsling og realtids oppdatering av kontroller, samt mulighet for å vise/slette feilkoder og kode bilen direkte fra head unit (Carly for BMW). Et slikt system gir bilen en oppgradering som selv ikke nye biler kan vise maken til.

Du trenger ikke DAB?

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Basse Lusk skrev:

Godt var det, for du må ikke finne på å kjøpe noe annet enn Android-basert (min mening). WinCE er gammelt, utdatert og mangelfullt. Med Android har du alt du måtte ønske deg av apper, inkludert gratis navi (Waze) med fotoboksvarsling og realtids oppdatering av kontroller, samt mulighet for å vise/slette feilkoder og kode bilen direkte fra head unit (Carly for BMW). Et slikt system gir bilen en oppgradering som selv ikke nye biler kan vise maken til.

Du trenger ikke DAB?

Vist du ser i tråden over så har jeg bestillt 2 nye. Begge Wince.. Jeg synes dette fungerer veldig bra. Hadde innebygget tablet i 1 serien jeg hadde, men brukte jo ingen av appene. Eneste jeg brukte var spotify. Men ja, for all del.. android system kan sikkert være bra det :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite nytt her i gården, men prøvde meg på å installere Dynavinen i bilen forrige helg,
Dynavin saken gikk forholdsvis greit å montere, men når jeg gikk løs på ryggekameraet skjedde det noe kjedelig. Jeg skulle bruke skiltlysene som strøm til kameraet, og kuttet ledningen til disse. Koblet alt opp og var blid og fornøyd. Men jeg fikk ikke liv i kameraet, og skiltlysene var døde. Første som slo meg var å sjekke sikkringene men denne bilen har jo selvsagt ikke sikringer til skiltlysene, så det utgikk. Deretter ble det kabel sjekk, og der var også alt i orden. Deretter demonterte jeg og @awt dynavin saken og gjorde alt orginalt igjen. Leste av feilkoder, men fant ingen. Målte spenning, og fant ut at det ikke var liv i pluss kabelen. Etter mye frem og tilbake og lesing og styr tok vi bare strøm i fra baklysene. Det fungerte vertfall fint :wink: Så nå virker skiltlysene igjen.

 

Dynavinen fungerte forsåvidt greit, men det ble kluss når man skal ha blåtann der, og blåtann på orginal spilleren. I tillegg følte jeg kanskje den ble litt gammeldags.. Så nå ble den solgt videre og jeg venter på den andre jeg kjøpte.

 

Under monteringen klarte jeg selvsagt å ødelegge noe, så måtte handle meg en ny midtkonsoll :wink: Kom over en strøken brukt med masse ekstra deler som jeg uansett hadde tenkt å kjøpe nye. Feks så er dekselet mitt bak på midtkonsollen skrapete så det skulle jeg bytte, samme med håndbrekk håndtaket. 

2016-12-22_21_18_42.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...