Gå til innhold

1972 BMW 2000 1,8 NK. Restaurering/ motor overhalling.


deltaone
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
On 14.12.2016 at 18.54, deltaone skrev:

Er litt mer tungvint å jobbe med en slik BMW enn jeg hadde regnet med. Har null erfaring med BMW, og har ingen kontakter, så mulig jeg sender denne videre!!

Det er bare og melde seg inn i BMWccn så mangler det ikke på kontakter. Gutta i 02/classic avdelingen vet hva de snakker om. Ellers finnes det et bra miljø i Vestfold med omegn for disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, deltaone skrev:

Da sveiver motoren med håndkraft.

Flere uker med aceton//automatolje, og tilslutt 2-3 dager med omega 636 så er den løs. Da er det å få honet den, og bytte stempelringer.

Da er den originale motoren reddet :-) 

 

Supert! Veldig kjekt å høyra at du skal bruka originalmotoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, deltaone skrev:

I denne klubben er det umulig å melde seg inn. Må sende mail for å bli meldt inn og ingen gidder å svare. http://www.02classic.no/news.php

 

Skal prøve den andre. -Takk for info, den siden har jeg ikke sett før.

 

Må nesten bruke originalmotoren, det mysser ikke av 2000 1,8. Nå går den lett rundt, så da må jeg få somlet meg til å plukke den ut, og samtidig få fikset nedre del av frontplata. Heldigvis veldig lite alvorlig rust ellers.

 

 

Bare for og oppklare litt. 02classic.no er ingen klubb, det er kun hjemmesiden til 02classic avdelingen i BMWccn. Og man skal ikke se bort ifra at mange der tilbringer mere tid i garasjen enn bak tastaturet. 

BMWccn.no er hjemmesiden til den eneste offisielle BMW klubben i Norge. Der kan du melde deg inn, husk og kryss av for 02classic interesse. Etter at du har meldt deg inn så ta kontakt med Thomas, formannen i 02/classic avdelingen så fikser han nok tilgang til 02/classic forumet. Han fikser sikkert noen kontakter i Vestfoldområdet samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...