Gå til innhold

webasto starter ikke F!!


easyfixx
 Share

Anbefalte innlegg

hei. nå nermer jo vinteren seg, å da er de jo på tide å begynne å bruke webastoen. men nå ser de ut til att ikke webastoen vil starte på min bmw F11 12 mod. når jeg holder inne knappen på kontrolleren å venter på att lyset skal komme, så kommer de aldrig. har ikke noen feil meldinger på det heller i komputer. noen andre så har vært bortig dette? event vet hva som kan være feil? takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Webasto har prøvd å starte mange nok ganger og feilet så vil den til slutt ikke starte før feilmeldinger blir slettet, på min gamle e39 holder det å ta ut sikrinng sies det, mens det på nyere biler mener jeg at man kun kan slette feilkoder via diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Webasto på min 1999 523ia. Men forventer vel ikke at den skal virke. Må sette meg inn i hvordan den virker.

Jeg mener å ha lest at det er lurt å bruke Webastoen  jevnlig i løpet av sommeråret og for å holde systemet i sving. Noen liter drivstoff ekstra kan spare en for dyre regninger, hvis dette stemmer. Men er jo ikke til mye hjelp når problemet er oppstått.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Eirik Viste skrev:

Har Webasto på min 1999 523ia. Men forventer vel ikke at den skal virke. Må sette meg inn i hvordan den virker.

Jeg mener å ha lest at det er lurt å bruke Webastoen  jevnlig i løpet av sommeråret og for å holde systemet i sving. Noen liter drivstoff ekstra kan spare en for dyre regninger, hvis dette stemmer. Men er jo ikke til mye hjelp når problemet er oppstått.

Eirik.

På nyere Webasto skal det vel ikke gå å slå på hvis det er over 5 grader +.

Webasto er en strømhore også, så man bør ha en "grei" kjørevei, evt kjøre mye og ofte, evt ha en nytt friskt batteri.

Syns det virker bedre med remote start som BMW har kommet med nå, men dette begrenser seg vel til F1* (LCI) og F1*. På denne måten går bilen i opptil 20 min, men uten at batteriet blir lidende. Webasto er nok litt over føler jeg, for mye problemer og for mange parameter som må stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt min E39 530d siden januar 2010, og webastoen har fungert strøkent hele tiden, frem til i fjor en gang, da vannpumpa begynte og fuske. Har bytta den nå, og funker fint enda. :)

 

Har heller aldri hatt problemer med strøm ved bruk av webasto, før batteriet mitt døde i høst. Og jeg har hatt type 4-5 min til jobb siste 6-7 åra. Lader selvsagt en gang i blandt. Og bruker bilen en del på fritida. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

0 Grader ute. Prøvde å starte webasto, men den startet kun aircondition modus. Eller det var ikke huket av på det inne på skjermen. Men fysisk virket det som det var det som skjedde. Blåste i vifta, ingen oppstart fra webasto. Ingen varme.

Klarte å starte webasto ifra INPA. lå ingen feilkoder og den var ikke i lock mode. Den går en liten stund også stopper den. 

Hvorfor får jeg ikke startet webasto ifra bilen?

Hvorfor stopper den etter en kort stund når jeg har startet den fra pc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være flere grunner til at den stopper å gå etter en liten stund.

1. Sirkulasjonspumpe - går ikke den så stopper den, tror jeg.
2. Glødestift - hvis den ikke fungerer så tenner den ikke og stopper.
3. Brennkammer - hvis brennkammer er sotet for mye (tett) så vil den  stoppe
4. Dieselpumpe - fungerer ikke den så stopper den.
5. Lite strøm
6. Lite diesel

Jeg kjøpte for et par år siden et servicekit til min Webasto (på min e39 2002 modell) som inneholdt brennkammer, glødestift, pakninger etc. på ebay fra en engelsk butikk tror jeg det var, ca 1500,- Har fungert siden, men som nevnt over, så passer jeg på å kjøre den noen ganger om sommeren.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...