Gå til innhold

Feil på elektrisk bakluke E61 2007 mod


Kallekarlsen
 Share

Anbefalte innlegg

En venn av meg sliter med å finne ut av feilen på elektrisk bakluke på sin E61, og derfor prøver jeg her inne.

Bilen er en 2007 modell E61 som han nettopp har kjøpt. Dette er en godt utstyrt bil med head up display, night vision kamera, sport komfort seter +++. Bilen har stått uten skilter i ca ett år før han kjøpte den.

Det er funnet brudd på ledninger i bakluka, og dette er fikset. Det er også etterfylt med olje i motoren og sjekket for lekkasjer, slik at trykket skal være bra. Det siste som er prøvd(før evt. bytte av ecu) er å bytte selve motoren, dette også uten noe hell. Det er tatt diagnose på bilen med Rheingold uten at det viser feil.

Når vi trykker på knappen så låser luka seg opp, uten at motoren løfter luka. Men, vi hører at motoren "kikker" inn, og slipper igjen før den begynner å løfte. Jeg synes også å høre en liten surkling fra oljen i motoren når den "kikker" inn. Motoren "kikker" inn også når luka er åpen og skal lukke seg, uten at den drar luka ned.

Kan det være ecu-feil når det ikke kommer feilmelding via ISTA, og når vi tester ecu så får vi svar og at virker å være i orden?

- Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...