Gå til innhold

Lettere nykking i bremser - F25 X3


larsen2000
 Share

Anbefalte innlegg

Bremsene oppleves som lite smoothe rett før bilen stopper helt opp - det er så godt som umulig å stanse bilen uten at det gir et lite nykk helt i slutten av nedbremsingen. Selv om jeg letter trykket på pedalen så mye som mulig. Bremsene ellers fungerer 100%. Er dette normalt på denne bilen, eller er det noe som kan smøres opp e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, larsen2000 skrev:

Bremsene oppleves som lite smoothe rett før bilen stopper helt opp - det er så godt som umulig å stanse bilen uten at det gir et lite nykk helt i slutten av nedbremsingen. Selv om jeg letter trykket på pedalen så mye som mulig. Bremsene ellers fungerer 100%. Er dette normalt på denne bilen, eller er det noe som kan smøres opp e.l.?

Jeg har også det problemet på min F10 en gang i blant. Kommer også en på en måte "rugle" lyd når det skjer også. Det skjer som oftest etter en litt lengre tur.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, larsen2000 skrev:

Bremsene oppleves som lite smoothe rett før bilen stopper helt opp - det er så godt som umulig å stanse bilen uten at det gir et lite nykk helt i slutten av nedbremsingen. Selv om jeg letter trykket på pedalen så mye som mulig. Bremsene ellers fungerer 100%. Er dette normalt på denne bilen, eller er det noe som kan smøres opp e.l.?

Min F11 var også sånn,byttet skiver og klosser nå på ca 75k km og den er mye bedre igjen,men min girer i tillegg hardt nedover i gir.....Prøv en resett av adapsjons verdier først visst ikke så er det kanskje bremsene dine som bør byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, larsen2000 skrev:

Adapsjonsverdier har vel kun med girkasse å gjøre? I tilfelle et godt stykke unna løsningen på mitt problem :)

Min girer hardt når jeg bremser helt opp så når bilen hopper ned i 2 og 1 gir så kan det kjennes ut som det lugger i bremsene,da hjelper det og slette adapsjonsverdier....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Endte med bytting til Akebono keramiske klosser på denne. Dette ble silkesmooth og noe HELT annet! All «nykking» ved stopp er borte og det er også smoothere bremsefølelse generelt. Byttet kun foran som de fleste på internetten anbefaler. Har kjørt nye X5 i en uke nå, som også hadde samme "problemet", originalklossene biter litt for hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...