Gå til innhold

Anbefalt Smart Repair verksted i Oslo og omegn?


noekult
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger tips om bra verksted som utfører såkalt Smart Repair. Gjelder ikke 4-serien...

Har søkt litt på nett, men det er så mange dårlige erfaringer selv hos tilsynelatende seriøse/store aktører, vet ikke hvem jeg skal gi oppdraget til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til det er vel at "flekklakkering" er i utgangspunktet bare tull mener nå jeg. Å for å få det bra er det noe jævlig med jobb. Å di tar seg faen meg bra betalt også. Vi har brukt et firma via gamle jobben noen ganger. Jobben ble grei men feks for å flekke hjørnet på en fanger så tar di jo like mye betalt som å lakke en hel fanger nesten. Så jeg ville heller lakkert hele delen med mindre det er et ekstremt tilfelle. Man skal være ekstremt dyktig for å ikke få noe skille mellom ny og gammel klarlakk osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Endte opp med å bruke Bilkosmetikk ved NAF-senteret i Oslo. Satte av bilen der og fikk den tilbake før stengetid samme dag. De hadde varmet opp plastfangeren der det var bulk  retta opp det, og, og reparert den der det var skrapet opp, samt fikset noen små riper. Jeg er jo ingen trent fagmann, men under normal lys så ser jeg ikke at det har vært skade der. Ganske sikker på at man klarer å oppdage lakkforskjeller med spesiallys som avdekker skader og sånt, men under normal belysning er det så godt som umulig å lekke merke til med mindre man vet at det har blitt reparert der.

Andre alternativet var å kjøpe en original fanger og få den lakkert, og det kostet bokstavelig talt litt mer enn 3x samme pris (13.500 kr. vs. 4000 kr.). Siden det gjaldt frontfanger så vil den muligens få nye skader over tid, tenkte at det er jo bra å få en ny fanger m/ lakk uten nyanseforskjell, men samtidig så er frontfanger ganske utsatt og da er det bedre å fikse den. Altså bedre å fikse å kantkjørt felg vs. kjøpe ny felg hver gang.

Uansett, takk for input :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 1,5m ripe nederst på et skjørt på 1 serie for noen år siden.. Bilkosmetikk fikset dette for meg for en lav sum..

Tre år senere klarte man ikke å se noe fargeforskjell værtfall. Tror man måtte legge seg inntil med lampe for å se noe forskjell for å si det sånn.

Kommer til å bruke dem igjen ved neste anledning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...