Gå til innhold

Youngtimer; 1988 E34 520i - God sommer!


316
 Share

Anbefalte innlegg

EUK.thumb.jpg.fcc297cf249b7ea9fe260c3965ec5328.jpg

Ikke alt for gæli dette, på en bil som tross alt blir 30 år!

EUk1.thumb.jpg.6efec0bf515b2eab6c9fc5ab35e2cdfa.jpg

Da ble det litt demontering av gammel hengerkontakt. Ja, det våte bak bilen var faktisk inni kontakta... Ikke rart det fungerte så som så... Føles forferdelig å se bilen så møkkete, med hånden på hjerte kan jeg si at den aldri har vært så møkkete på det året jeg har eid den! Er bortreist på jobb nå, men blir definitivt en ordentlig god vask før den blir satt til vinterlagring! :) 

 

EUk2.thumb.jpg.ee4d731973d8cf8002679739c42f634d.jpg

 

Hmmm, her var det grønt og fint ja...

 

EUk3.thumb.jpg.554c6acc7c2cfd15c8816beb1ac06070.jpg

 

Tydelig vært ganske fuktig! 

 

 

Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få feil på dette? 

Godt det ikke var værre da, men så godt som denne er holdt så hadde man vel ikke akkurat ventet noen lang liste med feil. Jeg er nok ikke så heldig med min, bruker dog min som bruksbil da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Kan man få feil på dette? 

Godt det ikke var værre da, men så godt som denne er holdt så hadde man vel ikke akkurat ventet noen lang liste med feil. Jeg er nok ikke så heldig med min, bruker dog min som bruksbil da 😉

Ja, skal sjekke at tilhengerkontakten fungerer mtp lys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Kan man få feil på dette? 

Godt det ikke var værre da, men så godt som denne er holdt så hadde man vel ikke akkurat ventet noen lang liste med feil. Jeg er nok ikke så heldig med min, bruker dog min som bruksbil da 😉

Ja, det er en toerfeil. Kontakten ble byttet samme kvelden og viste den på nytt i går da, så nå er den godkjent langt inn i veterantilværelsen. 😊 Er nok kanskje ikke sikkert alle verksteder hadde brydd seg noe om det på en gammel bil men synes det er greit å ha det i orden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AFF.thumb.jpg.5c5172f38c636771d109337bd3dcc9f6.jpg

 

Høsten har for fult meldt sin ankomst og bilen står skitten som en dass i garasjen etter at det sprutregnet da jeg var på EU-kontroll. Krysser fingrene for en dag med opphold denne uka så jeg får ta en ordentlig vask på den før vinteren! Kanskje verdt å nevne at den kommer på trykk i Autofil over nyttår, da de skal skrive en artikkel om årets nykommere på veteransiden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.10.2017 at 18.20, Fredrik 90 skrev:

Så kult at den kommer i Autofil 😀 Jeg synes bilen fortjener all den publisiteten den kan få 👍

Vet ikke hva det kommer ut av det, men han tok en prat og noen bilder så det blir visst en liten sak om de som blir veteran i 2018. En ting jeg har lagt merke til etter hvert, det er utrolig få fine e34 i omløp på finn. Er det mange som går som bruksbiler enda, eller er det mange som er avgått med døden allerede? 

Dette vet jeg du liker Fredrik. Håndvask og stell 😎

20171027_141921.thumb.jpg.7fdce039fcba8df503431aa9a2a1d983.jpg20171027_134826.thumb.jpg.911f7b0e3a3add80acce9d8c49206364.jpg

20171027_142006.thumb.jpg.765a2677c686571c4ebc49eded1d7232.jpg

Også parkert i garasjen, dette ble nok siste turen i år. Liker å ha ren bil før vintern 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser bra ut, håndvask er gull 👍 Mitt inntrykk er at de fleste E34 er nå borte pga rust, 18 åringer og strengere EU. Jeg møter av og til en og annen som fortsatt er i daglig bruk, en stabukk lik meg. Men nedover i Tyskland så er det fortsatt mye E34 ute på veiene, synes jeg ser mer av dem enn Audi 100 og MB W124 der nede. Sjelden man er en som er jalla med også, og sjelden det er guttunger bak rattet. I Norge har E34 vært en ungdomsbil, og derfor er det nå veldig få hele igjen. 

Så vi får spare på disse bilene så godt det går 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FB_IMG_1509173328090.jpg.ecf5591755386448c956e6eb8a6f1a92.jpg

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det ser bra ut, håndvask er gull 👍 Mitt inntrykk er at de fleste E34 er nå borte pga rust, 18 åringer og strengere EU. Jeg møter av og til en og annen som fortsatt er i daglig bruk, en stabukk lik meg. Men nedover i Tyskland så er det fortsatt mye E34 ute på veiene, synes jeg ser mer av dem enn Audi 100 og MB W124 der nede. Sjelden man er en som er jalla med også, og sjelden det er guttunger bak rattet. I Norge har E34 vært en ungdomsbil, og derfor er det nå veldig få hele igjen. 

Så vi får spare på disse bilene så godt det går 👍

Vi får gjøre vår beste, jeg er hvert fall rimelig overbevist om at e34 kommer til å bli sjelden i årene fremover. Synes det virker som det er rimelig langt mellom de allerede og jeg ser for eksempel en E30 langt oftere. I dag har jeg hatt bilen et år allerede 😎

På bilde utenfor radio og tv butikken til forrige eier. 

Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjempegreier! :) Helt enig i det dere sier og. Mye er tatt knekken på av ungdom. Men ikke fei alle under 1 kam, er 22 år nå, og har hatt BMW siden jeg var 16 år. De har alle sammen fått mer stell enn misbruk :) Spesielt de senere årene.

Synes ikke det er galt å holde disse som bruksbil, så lenge man har ressurser og tid til å ta ekstra godt vare på dem da. Dette er milslukere så det hyler. Min er nå passert 325.000 km, og ser frem til å passere 500.000 km om noen år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...