Gå til innhold

Rådebonden
 Share

Anbefalte innlegg

Et par spørsmål ang dette produktet. 

Hvordan styres feks tilleggsutstyr som vannpumpe og drivstoff pumpen? Har den støtte for can bus? Får man festet den på en fornuftig måte med en brakett? 

Ellers er det jo forlokkende med 10kw kontra 5 kw. Usikker oå om pumpen klarer å flytte nok vann til det da... Den blir ihvertfall nok varm så den tåler mye vann i fløde.

Endret av Otis
Stavekontroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om denne gir litt mer info om hva man får (men her er det linket til en 5 kw varmer). Jeg kjenner ikke disse varmerne, men slik det ser ut for meg er det en helt separat enhet som man setter inn og kobler til kjølesløyfen. Slik jeg ser det har den ikke støtte for noe som helst annet enn seg selv (den har egen drivstoffpumpe tror jeg)? Men vannpumpen starter vel av seg selv ved en viss temperatur? Jeg vet at det er endel båteiere som har montert disse på innenbordsmotorene sine - og det har visst fungert fint der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tilgang til strøm på jobben. Derfor jeg vurderer dieselvarmer.

har veldig kort vei til jobben også, så motoren blir ikke ordentlig varm. Så har lyst på varmer for å spare motoren for slitasje ved kaldstart.

går jo ann og legge opp lader så jeg får lada når bilen står hjemme i garasjen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har veldig kort vei til jobb og skal bruke dieselvarmer så må du lade hjemme, hvis ikke så tar det ikke lang tid før du har drept batteriet, men klart kjører du mye utenom så hjelper det - småkjøring er døden... både for motor og batteri (min mening) :wink: Drepte selv et batteri på mye småkjøring og hyppig Webasto bruk en jul for mange år siden...

Selv så kobler jeg til lader på bilen et par ganger i uken hele vinteren, har ca 20 km til jobb, så blir totalt 40 km mellom hver gang Webasto kjører (har innendørs parkering på jobb). Klok av skade etter julen for mange år siden, er helt sikker litt overkill - men bedre med for mye enn for lite...

Endret av sondre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, sondre skrev:

Hvis du har veldig kort vei til jobb og skal bruke dieselvarmer så må du lade hjemme, hvis ikke så tar det ikke lang tid før du har drept batteriet, men klart kjører du mye utenom så hjelper det - småkjøring er døden... både for motor og batteri (min mening) :wink: Drepte selv et batteri på mye småkjøring og hyppig Webasto bruk en jul for mange år siden...

Selv så kobler jeg til lader på bilen et par ganger i uken hele vinteren, har ca 20 km til jobb, så blir totalt 40 km mellom hver gang Webasto kjører (har innendørs parkering på jobb). Klok av skade etter julen for mange år siden, er helt sikker litt overkill - men bedre med for mye enn for lite...

Ja, det er nok døden både for motor og batteri..

men må jo være bedre og bare sette i ladern når jeg kommer hjem på kvelden og vedlikeholdslade på nattan ?

for da kommer jeg jo til å bruke webasto på morran før jobb og på kvelden etter jeg er ferdig på jobb.

Ringer stamsaas i morgen og spør hvor mye det koster i deler så kan jeg få montert selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.10.2016 at 10.30, barsjef skrev:

Kjøre du mye korte ture å lite langtur, ja da er nok ikke Dieselvarmer det store nei. Trekker mye strøm. Så det å bruke bilen til feks jobb kjøring hvor en kun har 10km hver vei er nok en killer for batteriet om en bruker dieselvarmer. Da er nok Defa bedre løsning.

Kan ikke skjønne det problemet du skisserer, barsjef
Jeg har webasto dieselvarmer originalt montert på min f10.
Bruker webasto'en alltid på kalde dager til oppvarming av kupeen ca. 10 min før jeg skal kjøre.

Bruker fjernkontrollen fra 2 etasje!!! 
Signalene fra fjernkontrollen virker igjennom betongvegger og betonggulv! (2 etasjer), men hvis du har faste rutiner kan du forhåndsprogrammere oppstart.

I og med jeg kjører mye smått, har jeg som fast rutine å lade batteriet fast 1 gang i måneden, året igjennom, Sommer som vinter.
- Null problem! 
ANBEFALES!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thermo top evo er veldig bra. Den sitter bla.originalt i ALLE norsksolgte volvo s60, v60, v70, xc70, s80 og xc60 fra ca 2011. Den bruker ca 2dl diesel i timen, og bruker ca 50w strøm + at kupevifte og div i bilen også trekker strøm. Det er veldig synd at ikke BMW også har webasto som standard på alle modeller. Jeg finner sjelden en bmw med webasto når jeg ser på biler som er rett utstyrt ellers. Rundt 30k er litt i meste laget for å installere. Men jeg tror nok aldri du vil angre etter at regninga er betalt og glemt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...