Gå til innhold

Spørsmål om påkjøring av dyr og erstatning/rep


Kattlikzm
 Share

Anbefalte innlegg

Lå i 100 km/t på motorveien hjem fra Sverige Igår kveld, og så i midtspeilet da jeg plutselig hører et høyt "dunk". Millisekunder senere ser jeg en gjenstand fly over bilen. Kjæresten skrek "vi kjørte på en fugl!!!"

Kjørte raskt inn på en bensinstasjon og ser da at den ene grillen er knust, og at det lokket foran tauekroken er borte vekk. Gikk ellers bra med resten av bilen  

Vi i bilen kom oss heldigvis helskinnet ut av det, den stakkars fuglen derimot døde 😞

 

Spørsmålet nu er: ved påkjørsel av fugl, vil man kunne kreve dekning uten å betale egenandel + tape bonus? Skadene er såpass små at det er unødvendig å ta det på forsikringen (total kost på delene er på ca 1200) årsaken til at jeg spør er fordi en kollega nevnte det. 

 

Noen som har svaret?

 

Med vennlig hilsen en frustrert og trist 1serie elsker 😢

 

Endret av Kattlikzm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel litt varierende fra selskap til selskap, men om du har kasko tror jeg det er vanlig med redusert egenandel og ingen bonustap ved "viltpåkjørsel". Tror det er viktig å rapportere det da. Finnes visst til og med en egen app for slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du får dekket noe på forsikringen her. Viltpåkjørsel gjelder ikke dompapper, hakkespetter, kråker eller papegøyer.

Må nesten le litt av dramatikken i historien - dere kjørte på en fugl, men kom "dere heldigvis helskinnet fra det". Skadepotensialet ved å kjøre på fugl er ikke akkurat dramatisk for de som sitter inni bilen, med mindre du beveger deg i over 250 km/t ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...