Gå til innhold

BMW-Bande herjer


Cab3serie2009
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, karer. Det herjer en bande med BWM-tjuver i Trondheim for tida. Ratt, airbag,instrumentpanel og skjerm virker å være målet. Det oppsiktsvekkende er at folk ikke våkner av at rutene knuses. Alarmene går heller ikke. Politiet sier at tyvene knuser det lille trekantvinduet på passasjersiden på høyre side, uten at de( politiet) vet hvorfor dette gjøres. Deretter knuses vinduet på førerdøra og så gjør de resten. I Trondheim er det stort sett 5-serier av nyere modell som har vært utsatt, men også en med 3-serie fikk ubudne gjester. Vær årvåkne og tips hverandre om mulige observasjoner.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/10/31/Fem-nye-BMW-innbrudd-i-Trondheim-i-natt-13720130.ece

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Cab3serie2009 skrev:

Hei, karer. Det herjer en bande med BWM-tjuver i Trondheim for tida. Ratt, airbag,instrumentpanel og skjerm virker å være målet. Det oppsiktsvekkende er at folk ikke våkner av at rutene knuses. Alarmene går heller ikke. Politiet sier at tyvene knuser det lille trekantvinduet på passasjersiden på høyre side, uten at de( politiet) vet hvorfor dette gjøres. Deretter knuses vinduet på førerdøra og så gjør de resten. I Trondheim er det stort sett 5-serier av nyere modell som har vært utsatt, men også en med 3-serie fikk ubudne gjester. Vær årvåkne og tips hverandre om mulige observasjoner.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/2016/10/31/Fem-nye-BMW-innbrudd-i-Trondheim-i-natt-13720130.ece

 

Derfor har vi denne tråden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shattered skrev:

Derfor har vi denne tråden ;)

Nei. Det er en oppsamlingstråd om alt mulig rart som inkluderer BMW i media. Dette er en såpass utbredt sak, at den helt klart fortjener en egen tråd slik at alle kjente og ukjente blir observant om situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Shattered skrev:

Derfor har vi denne tråden ;)

Helt fantastisk når andre skal ta på seg rollen som moderator.... Er kun i beste mening at trådstarter lager en ny tråd. 

Når det gjelder saken så er det jo helt komisk hvordan denne banden rundspiller politiet, de er helt i blinde. Jeg synes det er for dårlig ar de ikke kan sette inn ordentlige ressurser på å få fakket dem, de får jo herje fritt. De påfører samfunn og enkeltpersoner store belastninger, er ikke få millioner forsikrings selskapene må ut med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Helt fantastisk når andre skal ta på seg rollen som moderator.... Er kun i beste mening at trådstarter lager en ny tråd. 

Når det gjelder saken så er det jo helt komisk hvordan denne banden rundspiller politiet, de er helt i blinde. Jeg synes det er for dårlig ar de ikke kan sette inn ordentlige ressurser på å få fakket dem, de får jo herje fritt. De påfører samfunn og enkeltpersoner store belastninger, er ikke få millioner forsikrings selskapene må ut med.

Alt handler vel om prioriteringer og feil bruk av ressurser :/ De kunne hvert fall prøve å sette "feller" på noen av plassene iom de vet at det er bande som er ute og herjer. Men dette er visst IMHO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/politiet-om-bmw-brekkene-stjaalet-verdier-for-24-millioner/a/23836976/

 

Sitér

Bandene styrer i stor grad unna biler med alarm. Tidligere har alarm vært valgfritt ekstrautstyr på flere av BMWs modeller

 

Folk kjøper seg bilar til 400k++ utan alarm? Det må vel kunne seiast å være naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naivt og naivt. Folk flest tenker jo at nyere biler har blitt vanskeligere å stjele etterhvert (om dette er sant vet jeg ikke) med alle disse nøkkelløse systemene og mangel på fysisk tenningslås å putte nøkkelen inn i samt sperrer her og der. Er vel enklere om en er hacker idag.. Om folk flest hadde tenkt at fastmontert utstyr (ratt, stereo, navi etc) er lett omsettelig og veldig attraktivt for bander som dette, så hadde nok flere valgt alarm. At BMW tar grep viser seg jo når de f.o.m. sommeren 2016 inkluderte alarm i standardutstyret på alle biler. Det er bra! 

Så gjelder det for folk som oss å ikke bidra til å holde disse kriminelle sysselsatte ved å bestille på CICer, NBTer og gud vet hva fra ebay. Mange av de kommer sikkert fra Norge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Så gjelder det for folk som oss å ikke bidra til å holde disse kriminelle sysselsatte ved å bestille på CICer, NBTer og gud vet hva fra ebay. Mange av de kommer sikkert fra Norge...

Å kjøpe det fra BMW er jo også ett ran! :whut: Må si eg enig med han som sa at alt dette kunne vært unngått om ikke BMW hadde krevd så sinnsyk høy pris på de delene. På ett vanlig CIC system har visst BMW over 700% fortjeneste ](*,)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel80 skrev:

Å kjøpe det fra BMW er jo også ett ran! :whut: Må si eg enig med han som sa at alt dette kunne vært unngått om ikke BMW hadde krevd så sinnsyk høy pris på de delene. På ett vanlig CIC system har visst BMW over 700% fortjeneste ](*,)
 

Det er jeg ikke uenig i - BMW tar seg alt for godt betalt. Nå anklager jeg ingen her for å bidra til denne innbruddsbølgen, men en kan jo spørre seg "hvor NBT'en jeg nettopp kjøpte egentlig kommer fra - en vraket bil eller en bil utsatt for innbrudd?". Tror mange vet det egentlig svaret på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, mcbanan said:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/politiet-om-bmw-brekkene-stjaalet-verdier-for-24-millioner/a/23836976/

 

Folk kjøper seg bilar til 400k++ utan alarm? Det må vel kunne seiast å være naivt.

Bilalarmer har gått av i hytt og pine i så mange år nå at det er vel svært få som i det hele tatt gidder snu seg om de hører en bilalarm.. Samt at disse proffe gutta kan et og annet triks for å sette alarmer ut av spill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Som følge av raidet som skjer nå, utstyrer BMW Norge samtlige BMW-modeller med alarm som standardutstyr fra og med 2017 modellene. :)

Alarmen lyden i Bmw original alarm er jo en vits.. Er høyere lyd i mobiltelefonen min :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...