Gå til innhold

(Forsiktig) Styling F30 Luxury Line


KHE
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har nylig fått meg en F30 (2012) 328i Black Sapphire metallic med 'Luxury Line'. I utgangspunktet ikke mitt førstevalg av linje, da jeg ikke er noe stor fan av krom-detaljene rundt vinduene og ellers i front og ved bakfanger. Standard 18 tom sommer og 17 tom vinter. 

Har lyst til å få et litt mer sporty og aggressivt utseende, men gjort på en litt subtil måte. Noen som har noen tips til små/enkle endringer som kan gjøres? Gjerne noe man kan fikse selv også!

Takk for alle tips/hjelp!

 

 

 

97_923618005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil med fin motor! For å være helt ærlig synes jeg det er litt kjekt å se F30 uten M-sport. Det florerer ikke akkurat av de, men bilen får et helt annet uttrykk. Mer klassisk og elegant. Om jeg hadde hatt økonomi til det hadde jeg gått full Alpina kit. 

http://www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/PDF_Brochure/ALPINA_Parts/ALPINA_TeileZubehoer_F30/index.html#/8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

Gratulerer med fin bil med fin motor! For å være helt ærlig synes jeg det er litt kjekt å se F30 uten M-sport. Det florerer ikke akkurat av de, men bilen får et helt annet uttrykk. Mer klassisk og elegant. Om jeg hadde hatt økonomi til det hadde jeg gått full Alpina kit. 

http://www.alpina-automobiles.com/fileadmin/user_upload/PDF_Brochure/ALPINA_Parts/ALPINA_TeileZubehoer_F30/index.html#/8

Takk for det! Nydelig motor ja, men har til gode og virkelig få kjenne på bilen, da vinterdekk på våt asfalt setter sine begrensninger..Fult Alpina kit blir nok litt i overkant mtd på økonomi. I utgangspunktet tenkte jeg meg sort grill/nyrer og solfilm på bakre vinduer, men er litt usikker på hvordan det vil stå til denne luxury linjen...

Endret av KHE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folier lister rundt vinduene, sorte griller forran oppe og nede, senkefjører, kanskje en list på bagasjelokk og en snill leppe forran i samme farge som bilen, slik som denne :) Da får bilen en helt annen look, samt du skiller deg godt ut fra alle med m-sport!

 nonMfrontlip2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med @papertiger Alpina eller kun pene hjul og senk. Ville ikke tonet kun vinduene bak. alt eller ingenting. Denne synes jeg ikke passer toning. 

Er også enig at det er kjekt å se disse i denne utførelsen. Blir litt mer luksuriøst over det. Pleier å mislike intenst krom, men på denne var det pent. 

Så jeg vil si gå kun for pene hjul og litt senk. 

 

Flott bil du har fått deg :applause:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig enig med både @papertiger og @StigJ

Synes det ser så mye mere finere ut enn "kulere". Linjene på bilen blir så mye mer elegant faktisk på ikke m-sport bil. ( i mine øyne )

M-sport er det veldig mange som har for tiden. Så tror det blir kledelig med litt alpina eller kun senk-felger. :-)

Gratulerer med ny bil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter danskiii her! :) Er en rimelig oppgradering å få krom-detaljene sort, samt sort grill (spesielt når lyktene går helt inn til grillen synes jeg det er fint). Går for M3-replika med doble riller, skaper en fin 3D-effekt. Også en liten diskre leppe foran så blir fronten litt mer hissig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bilen er fin som den er med krom jeg. M-produkter synes jeg ikke hører hjemme på en bil som ikke prøver å være et M-inspirert produkt. Moderat senk og felger (ikke M-felger!) ville gjort nok i mine øyne. Gjerne felger i samme stil som allerede står på - slike med mange og tette eiker.

Edit: Nå har ikke jeg sjekka hva som passer på F30 av felger, men synes Style 235 fra 7-serie og 5GT er veldig fine, og ser veldig bra ut på E90/E91. Tror de hadde sett veldig bra ut på F30 Luxury Line med rett dekkdimensjon (om de fysisk passer på mtp. ET). Linjene og stilen ligger litt i samme retning som de originale 18" felgene du har på nå. Ligger et sett til salgs her: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=82207827 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger alle sammen! Tror jeg heller mot at man ikke skal forsøke å gjøre bilen for mye til noe den ikke er, men heller 'embrace' det den er ment til å være. Synes sommerfelgene (som er på bildet) er ganske fine, men kunne kanskje vurdert hakket større slik som @papertiger nevner, og evt senke den litt. Bilen har allerede  Adaptive M Suspension, så er senket med 10mm fra standard, men er nok rom for noe mer...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, papertiger skrev:

Blir spennende å se hva du går for. Helt ærlig kunne jeg tenkt meg en Luxury Line F31 med bensiner selv en gang... :) så følger med her!

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76954414

Denne ar jo perfekt til det ;)

Kunne fristet selv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, danskiii skrev:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76954414

Denne ar jo perfekt til det ;)

Kunne fristet selv også!

Hehe, måtte inn å kikke selv igår, og fant den da. Helt perfekt, men mangler to-tre ting: Sportautomat (ikke kritisk), sportsseter (kritisk for meg) og sort taktrekk (litt kritisk :P ). Ellers kunne jeg tenkt meg samme interiørfargen, men kombinert med imperialblå utvendig :D 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, papertiger skrev:

Hehe, måtte inn å kikke selv igår, og fant den da. Helt perfekt, men mangler to-tre ting: Sportautomat (ikke kritisk), sportsseter (kritisk for meg) og sort taktrekk (litt kritisk :P ). Ellers kunne jeg tenkt meg samme interiørfargen, men kombinert med imperialblå utvendig :D 

Enig med sort taktrekk, uenig med farge, ville gått for en individual farge tror jeg, kunne klart meg uten x-drive, men småspent på hva en 330e motor kunne gjort i mixen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, danskiii skrev:

Enig med sort taktrekk, uenig med farge, ville gått for en individual farge tror jeg, kunne klart meg uten x-drive, men småspent på hva en 330e motor kunne gjort i mixen :P 

Blir som med den som trådstarter her har nå, bare uten el-motor. Klarer meg fint uten elmotor og tung batteripakke jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva prisene på alpinastyling ligger på? Evt hvor på nettet det selges?

 

Edit: Fant det nå. Men, må det faktisk stå "Alpina" ?? Det blir litt som å smelle på M-emblemer her og der synes jeg, og noe jeg ikke helt liker :)  

Endret av KHE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...