Gå til innhold

Problem kule/feste baklukedemper E61


larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en E61 med hydraulisk bakluke. Jeg bytta nylig den vanlige demperen på passasjersida da den gikk tungt for å ikke overbelaste den "aktive" demperen på førersida med hydraulikk som åpner/lukker luka. Nå har denne demperen på førersida hoppet av kula på bilen og jeg får den ikke til å sitte igjen. Jeg klemmer den på så det kommer et lite knepp, men etter å åpne luka et par ganger detter den bare av igjen. Har prata med verksted og de sier at sylinder/demper må byttes. Må man virkelig bytte hele sylinderen fordi innfestingen er slitt eller ødelagt? Skulle ønske det er noen som vet om alternative løsninger her da sylinderen koster 9.000,- og fungerer helt fint med unntak av denne innfestinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så er det slik ja. Og ikke bare det, men slangene henger fast på sylinderen, så disse må også byttes i samme slengen, noe som er en drittjobb.

Det som kan gå an er å gjenge opp et lite hull i kulen, så bore et hull gjennom festet i sylinderen på samme sted, og så sette en bolt inn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...