Gå til innhold

AHellem's E34 88' prosjekt!


AHellem
 Share

Anbefalte innlegg

Kjopt meg ny bil igjen og skal prove aa holde en oppdatert bimmerstraad for baade min egen skyld og dere som vil folge med! :D 

kjenner jeg allerede er ganske irritert paa at det ikke gaar aa skrive norske bokstaver her, men pyttpytt...

 

Akkurat hjemme fra henting av en helt orginal og rustfri 1988modell e34 520i i fargen cirrus blau metallic. Noe steinsprut og smaaskader er det selvfolgelig, men i det grove er den veldig bra!

Har handlet akkurat 88 modell pga. forenklet mulighet for aa godkjenne med turbomotor. Hvilken motor har jeg ikke bestemt meg for enda, men m20, m30 eller m50 turbo. Kom gjerne med forslag og innspill :D

Innvendig ser den ikke ut, men der blir nok alt byttet ut.

I forste omgang maa jeg faa solgt unna den gamle (kompressorbilen) enten hel eller i deler,, usikker paa hvilke deler jeg evt skal overfore til denne,, saa det er hodebryet naa inntil videre.

Slenger med noe bilder fra turen, saa kommer det mer etterhvert :D

IMAG0451.jpg

IMAG0453.jpg

IMAG0459.jpg

IMAG0460.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Eg stemme for M50 turbo av fleire grunna: 

1. M50 kom i E34 originalt.

2. Nyare, meir moderne motor enn M20 og M30.

3. Litt usikker her, men eg rekna med da fins krav til CO sjøl om ein turbolada ein motor? Tenke då på Eu-kontroll osv. Isofall so e da vel lettare med M20/M50 enn med M30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabz; kjekt du følger med 😁

Zymh; takk for det! 😁

Crabfish190; vil helst ikke ha v8 pga trangt, og ombygging av bremsekraftforsterker osv... Er gromt, men denne gamle gubben trenger en 6er tenker jeg 😁

RF91; alle de nevnte kommer orginalt i e34 :) avgass er nok ikke noe problem uansett.. Co måles på tomgang så kan justeres helt fint.. Og kravene er nesten ikke eksisterende med 88mod :)

sveigis; takk for det og kjekt du følger med 😁

viggo E34; takk takk! 😁 like spent selv på hva jeg velger... Foreløpig står det litt på m30,, men kommer helt ann på hva jeg får tak i til hvilken pris osv :)

 

Oppdatering med mer bilder kommer snart! Hadde håpet på å få hivd den på bukken snart også for å se under 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nede med verkstedet i dag for å hente OZ-Mitoene fra den andre e34en hjem til varm kjeller. Nesten dårlig samvittighet for å kjøre denne med på saltede veier, men faen heller,,, ruster ikke så fort!

Fikk tatt litt bilder av tilstanden på den :) panser og koffertlokket er hobbylakkert og ser ikke ut 😅 liten bulk i panser også pga batteri som sto litt for langt fram en gang,,, men det er helt rustfritt! Så tenker jeg skal redde det :) ellers er det selvfølgelig småskavanker som steinsprutskader og små riper rundtom, men blir nok en omlakkering med tiden :) spørsmålet er om jeg skal beholde fargen eller lakke den gletscherblau som den gamle,, kommer litt an på om fangerene osv blir solgt med bilen,, bra skal det i hvertfall bli 😁👌

så også det var byttet toppakning og kamaksel kit på den for ikke alt for mange Km siden, så er nok en bra motor! Får vel solgt den til noen med e30 :)

IMAG0498.jpg

IMAG0499.jpg

IMAG0500.jpg

IMAG0503.jpg

IMAG0504.jpg

IMAG0505.jpg

IMAG0506.jpg

IMAG0507.jpg

IMAG0508.jpg

IMAG0509.jpg

IMAG0510.jpg

IMAG0511.jpg

IMAG0512.jpg

IMAG0513.jpg

IMAG0514.jpg

IMAG0515.jpg

IMAG0516.jpg

IMAG0517.jpg

IMAG0519.jpg

IMAG0520.jpg

IMAG0521.jpg

IMAG0522.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her :) har selv en 525 88mod som blir m30 turbo :D

 

men mener å ha lest og hørt at man ikke får godkjent 518, 520 tilnærmet M5 effekt ( 340HK ) at man bare får godkjent de med 525 og oppover. Men bare å søke det da å se :) jeg overtok et prosjekt med en allerede godkjent søknad til m30 turbo.. men måtte søke på ny da godkjent søknad ikke følger bil :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DanielStance, williamwiers; kjekt dere følger med 😁

Paugen92; kan ikke forstå hvorfor det skal være noe problem... Vet det er vanskeligere med 518 pga vekt, men ingenting teknisk som tilsier det ikke skal gå :) var du noe prosjekttråd på din? Lyst å dele info om søknad på PM? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AHellem skrev:

DanielStance, williamwiers; kjekt dere følger med 😁

Paugen92; kan ikke forstå hvorfor det skal være noe problem... Vet det er vanskeligere med 518 pga vekt, men ingenting teknisk som tilsier det ikke skal gå :) var du noe prosjekttråd på din? Lyst å dele info om søknad på PM? :)

Einig. Ser ikkje nåke problem i å bygga om ein 520 kontra ein 525 :) E kun vektene so kan bli eit problem, men då snakka me helst 518 :)

Om da e nåke anna so kan setta ein stoppar for ombygginga so vil eg gjerne vite ke det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært tatt opp flere ganger på bimmers det temaet der, har lest det i flere tråder som jeg ikke husker, ett kjappt google søk fant jeg denne :

men det er jo bare å søke så får man jo ett svar :) 

AHellem: har ikke fått alle papirene enda, men kan ta kontakt med deg når jeg har de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...