Gå til innhold

AHellem's E34 88' prosjekt!


AHellem
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Paugen92 skrev:

Det har vært tatt opp flere ganger på bimmers det temaet der, har lest det i flere tråder som jeg ikke husker, ett kjappt google søk fant jeg denne :

men det er jo bare å søke så får man jo ett svar :) 

AHellem: har ikke fått alle papirene enda, men kan ta kontakt med deg når jeg har de :) 

Dette syns eg høyrdes veldig mystifistisk ut iom vektforskjellen på ein 520 og ein 525 bør vera ganske liten... Men so har eg ikkje bygd om E34 heller, so eg bør vel ikkje vera alt for påstandig her eg sitte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, RF91 skrev:

Dette syns eg høyrdes veldig mystifistisk ut iom vektforskjellen på ein 520 og ein 525 bør vera ganske liten... Men so har eg ikkje bygd om E34 heller, so eg bør vel ikkje vera alt for påstandig her eg sitte :P

Ja det er jo egentlig helt på tryne.. men har noe med totalvekt tillat på foraksel elns. Jeg tror også at det kan være forskjellig fra stasjon til stasjon om man får det godkjent. Forrige eier på min søkte i mars 2015 og fikk godkjent søknad. Det jeg må gjøre er å søke om å få videreformidle søknaden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Lyst å sende meg regnr på bilen din? Så kan jeg sjekke om aksellast er lik eller ikke? Må skal jo det ikke s38 motor i her da,, den er jo blytung! Er godt mulig det blir m50 og tror selv med turbo at den er lettere enn s38 :) m20-b20 og b25 tror jeg veier nett det samme så ja,, fortsatt litt mystifistististidistikisk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nytt prosjekt :-D Denne så jo fin ut da :-D Hadde jeg vært i posisjon til det, skulle jeg gjerne har kjøpt 525`n din (I orginalstand) :wink: Men må vente med slike ting en stund til dessverre. Må få nedbetalt gjelda på den E39`n jeg kjøpte her for litt siden. Men jeg har en idè om å selge den når den er nedbetalt i april og ta et nytt lite lån og se meg om etter E34 til rundt 40-50K Uansett, lykke til med prosjektet ditt og jeg har allerede trykket FØLG på tråden din :wink: You Go Bro !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bimmerlorris; alltid kjekt med litt Lorriz på forumet! 😁 ja du må få handlet deg en skikkelig e34 igjen! E39 har jo ingen sjel eller kjøreglede i forhold!

Har ikke fått kommet i gang med bilen enda av forskjellige grunner, men må få gjort litt nå snart! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så var det skjedd litt ting her siden sist...

*Har hentet meg en delebil som skal plukkes og skrotes,, trenger en del interiørdeler osv selv til dette prosjektet, og motoren skal hives i gamle bilen, slik at jeg kan bruke motoren som står i gamle bilen til å bygge på 😅

*Flyttet over m5 fangerene bare på gøy,, skal bruke de fangerene som sto på denne på gamlebilen i prosessen med å gjøre den orginal,,, blir nok ikke stående lenge på bilen før de blir sendt til lakk sammen med koffertlokket og panseret.

*hentet svart m5 interiør 😁😁

*demontert hele bilen innvendig..

Finner alltid noe å ta tak i når hele interiøret plukkes fra hverandre, men overraskende lite,, nå skal jeg ikke mase mer, så bare legger ut en haug bilder i stedet!

 

IMAG0607.jpg

IMAG0608.jpg

IMAG0610.jpg

IMAG0611.jpg

IMAG0618.jpg

IMAG0619.jpg

IMAG0620.jpg

IMAG0621.jpg

IMAG0622.jpg

IMAG0623.jpg

IMAG0624.jpg

IMAG0626.jpg

IMAG0628.jpg

IMAG0629.jpg

IMAG0634.jpg

IMAG0633.jpg

IMAG0635.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har troen! 😁

Som det vises på bildene et det et hull i gulvet som har vert sveist litt lugubert,, men det ut til at det er helt og tett så mulig det bare blir slipt litt ned og behandlet inntil videre.. Er ikke i kontakt med kanal eller noe sted det kan utvikle seg, så ikke så nøye..

Der hvor jeg mangler gummipropp er jeg litt usikker på hva jeg gjør,, tenker kansje å få tak i en ny propp og lime den fast,, vil helst ikke sveise igjen hullet.

Ellers skal det støvsuges og vaskes og flikkes på de små overflaterustflekkene rundtom.

Sikringen som er smeltet fant jeg ut mest sannsynlig er til el-vinduer som jeg ikke har enda,, men det blir å skjøte på nye ledninger og ny sikringsholder,, orginalt selvfølgelig! Tror jeg har i delebilen 😁

Har også funnet litt ekstra plugger jeg lurer på hva går til... Legger ved bilde av de forskjellige, så får dere hyle ut om dere vet! Var stort ledningsnett på denne!

received_10209239844887793.jpeg

Ganske mye ledninger på denne,, lurer på om det er klargjort ledningsnett før stor obc. Dette er pluggen til obc/klokke

IMAG0640.jpg

Ekstra plugg til speedometer,, kansje til speedometer med obc?

IMAG0632.jpg

Under hull til høyttaler passasjerside,, ukjent plugg

IMAG0631.jpg

Ved mekanisme før takluke,, mulig aut. avbenndbart speil? Tynne ledninger i tynn plugg.

IMAG0630.jpg

Under baksetet,, hørt det var til ledningsnettet for elektrisk takluke?

received_10209239844247777.jpeg

I dash ledningsnettet. Til høyre før friskluftventil i senter av dash.. Ukjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette blir nok bra .

Når det gjelder ledninger så er det jo et hav i disse bilene.

Ser selv i min som er spekket med det meste har jeg hundre muligheter ,føler jeg :).

Så her ville jeg snakket med noen av guruene som har bygget om til m5 eller drevet med retrofit .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Tid for litt oppdatering igjen! 😁 

Nå er motoren som skal bygges på plukket ut av gamlebilen, demontert løsdeler, og sendt avgårde til Nilsen Motor i Stavanger for litt kontrollering og oppgraderinger i sikte mot turbobygg! Motoren er i de beste hender så dette blir bra 😎

Som dere ser på bildet når jeg tapper oljen er det ikke mye tvil om toppakningshavari her 😂

Har også fått satt inn motoren fra delebilen i gamlebilen og fått start og alt, så den er nesten ferdig og klar for salg nå!

Har akkurat begynt å herje litt med interiørdeler og eksperimentere litt med farging av gulvteppe... A-B-C stolpe deksler blir lakkert med vanlig lakk inntil jeg snubler over noe orginalt svart, mens hattehylle og taktrekk satser jeg på å finne et greit stoff jeg kan bruke til å trekke om! 

Kommer snart oppdatering på interiørbiten! :)

IMAG0658.jpg

received_10158081467650724.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor mykje forventa du å måtte bruka på å få Nilsen Motor til å gi motoren ein liten overhalings? Ha tenkt tanken på å få andre til å sjå over min og, men slo da fort ifrå meg då eg rekna med da kosta meir enn da smaka. I tillegg e eg litt interessert i å læra å demontera/montera ein motor sjøl og :)
Eg skjønna at prisen sjølvsagt vil ha med mengden arbeid å gjera, men eit visst prisoverslag ha du vel kanskje fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris vet jeg ikke enda 😅 men kommer til å koste.. Han har fått et komplett delskinn m5 interiør av meg som delbetaling :) tenkte å gjøre en del selv jeg også, men er en del ting som må gjøres på motorverksted.. Og å få sendt hjem igjen motoren i deler bare for at jeg skal montere blir tullete :P så han gjør nok det meste.. Ta kontakt med Jarl Alexander Nilsen på facebook så gir han deg priser 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Blir bra dette her Herr Hellem 👍 Har jo en sånn jallasveis på e39'n jeg også, men den er det ikke så nøye med. Skal få være slik. Bare sørge for å "kle det godt igjen" med beskyttelse type rust 😜 Men hva er planen med denne ? Skal den godkjennes med turbo ? Skal den restaureres skikkelig ? I såfall hadde jeg vel fått den jallasveisen fiksa skikkelig 😉

Har du solgt "kompressor-525'n" enda ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk 😁

Må lese da lorriz! Står masse her inne 😁 Den skal bli kjempeflott denne ja og godkjent med turbo... Holder på med delesanking nå og kan endelig komme skikkelig i gang nå snart ettersom gamle 525en ble solgt i går :) har tatt vare på en del gromdeler som skal over på denne!

sveisen i gulvet er jo helt usynlig så tror ikke jeg gidder å styre med det sålenge det er tett :) får heller ta en runde om det skulle gå hull der.

Kommer snart oppdatering på når jeg får kommet igang igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...