AHellem

AHellem's E34 88' prosjekt!

Recommended Posts

Gøy med bilder, ser også ut som prosjektet går veldig bra😎🤘🏼  Hvis du skal lakkere motorrommet selv med sprayboks vil jeg anbefale at du Sliper med veldig fin korning til slutt og rengjør godt! Utrolig kjedelig å måtte ta det på nytt hvis lakken reagerer på noe møkk/drit😜 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Maggi93 skrev:

Gøy med bilder, ser også ut som prosjektet går veldig bra😎🤘🏼  Hvis du skal lakkere motorrommet selv med sprayboks vil jeg anbefale at du Sliper med veldig fin korning til slutt og rengjør godt! Utrolig kjedelig å måtte ta det på nytt hvis lakken reagerer på noe møkk/drit😜 

Ja jeg har vasket grundig nå, og der driten sitter for godt fast sliper jeg vekk. Sliper også vekk lakk der den er dårlig. Så blir det 2k epoxy grunning der jeg har slipt, og å gå over hele motorrommet med ulleduk før jeg legger farge på, etterfulgt av 2k klarlakk 😁 satser på det blir flotte greier!

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Nice nice Mr Hellem :wink: 

Hva farga du blokka med ? Vurderer å male blokka på min også. Og en annen ting, er oljefilterhuset nytt eller sandblåst ? Jeg skal få sandblåst alt løst metall jeg har demontert, filterhuset inkl. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Nice nice Mr Hellem :wink: 

Hva farga du blokka med ? Vurderer å male blokka på min også. Og en annen ting, er oljefilterhuset nytt eller sandblåst ? Jeg skal få sandblåst alt løst metall jeg har demontert, filterhuset inkl. 

Blokken er malt med epoxy maling. Det gjorde mr.Nilsen for meg når han holdt på med bunndelen.

Filterhuset er et sprell nytt s50 hus 😁 sandblåst blir ikke strøken finish desverre. Jeg måtte ha s50 hus for å få utgang til oljekjøler :)

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, AHellem skrev:

Blokken er malt med epoxy maling. Det gjorde mr.Nilsen for meg når han holdt på med bunndelen.

Filterhuset er et sprell nytt s50 hus 😁 sandblåst blir ikke strøken finish desverre. Jeg måtte ha s50 hus for å få utgang til oljekjøler :)

Okki 👍 Jeg får se hva jeg gjør i prosessen. Nå er jeg ikke så opptatt av å få det strøkent, bare rent 😃 Tørt og rent er ambisjonene med denne 👍 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nå

• Ser på dette akkurat nå   0 medlemmer