Gå til innhold

"Lurt" av bilselger


Skare1
 Share

Anbefalte innlegg

Eg hadde gjort da so enkelt at eg hadde rusla inn på nærmaste politikontor og forhøyrt meg om da e verdt ein anmeldelse, eventuelt spurt om kem eg burde kontakta for å setta press på selgar for å få dei tinga so står i kontrakten/e avtalt.

Ein trenge ikkje vera ømfintlig rundt idiota, dei ha me nok av uansett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, RF91 skrev:

Eg hadde gjort da so enkelt at eg hadde rusla inn på nærmaste politikontor og forhøyrt meg om da e verdt ein anmeldelse, eventuelt spurt om kem eg burde kontakta for å setta press på selgar for å få dei tinga so står i kontrakten/e avtalt.

Ein trenge ikkje vera ømfintlig rundt idiota, dei ha me nok av uansett :P

Ja, når du sier det slik, så er det ikke tvil, nei :) Får stikke en tur innom politikontoret på onsdag å høre hva de sier om saken, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt så får du gå veien med forbrukerrådet. Da er det å sitte fast på forbrukerrådet i 2-3 mnd, også hvis ikke selger gir deg det du vil ha etter anbefalingene til forbrukerrådet så går saken videre til forbrukertvistutvalget, og de kan tvinge han til å betale dette ut til deg i penger som erstatning ;)

Hvis du vet du vinner, noe du gjør hvis det står på kjøpskontrakten, så hadde jeg ikke nølt et eneste sekund. Saksomkostninger er gratis, så du risikerer ikke noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Forbrukerrådet har ingenting med kjøp/salg mellom private å gjøre så der kommer du ikke langt..

Forbrukertvistutvalget behandler også tvister i forbindelse med kjøp av varer mellom privatpersoner, står det på nettsiden deres i alle fall. Så du kan jo kontakte de og høre.

Selv ville jeg politianmeldt. Enten få fingeren ut og gjøre det, eller bare la vær å bry deg mer med det ;) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hawkon88 skrev:

Forbrukerrådet har ingenting med kjøp/salg mellom private å gjøre så der kommer du ikke langt..

du må nok forberede deg på å plage vedkommende og hans bekjente til han gjør opp for seg..

Eg blei lurt av ein kar i Drammen so skulle selga meg ein interiør til Golfen min. Godt vant med ærlige folk i BMW-miljøet so betalte eg på forhånd, og då blei da plutselig vanskligare og vanskligare å få tak i selgar. Ga han fleire sjansar til å ordne opp, masa på mora hans, prøvde å få tak i dama hans, men ingenting hjalp. No e han anmeldt og skal i avhøyr den 28. november :) Ikkje sikkert det blir noko meir ut av den saken, men eg gadd ihvertfall ikkje å legga meg over og daua. Svindlara og uærlige folk ha eg absolutt ingenting til overs for.

 

TL;DR: Anmeld han :lol: Du har ingenting å tapa. I værste fall får du beskjed av politiet at saken e henlagt :)

Endret av RF91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...