Gå til innhold

E92 335i - Mye updates


Mickl
 Share

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, Tollefsen skrev:

Skulle fikset lydklipp av eksos før og etter downpipe montering, samt aFe

Det skal jeg ordne :) Men blir nok ikke montering før nærmere våren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Runey skrev:

Hvordan blir det med catless i forbindelse med PKK?

Meget fresh e92 forresten :) 

Jeg skal flashe bilen med MHD flasher. Der ligger inne egne programmer.

f.eks. Stage 2 med standar oppsett, eller stage 2 med catless downpipe, cone filter, intercooler osv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med sånne oppgraderinger. :D Men kan du flashe bilen slik at verdiene er innenfor kravene uten katalysatorer? Trodde ikke det var mulig..

Når du skal installere de så kan jeg anbefale denne videoen som viser hvilken rekkefølge ting bør demonteres/monteres. Det er trangt å få ut sensorene og rørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frode D skrev:

Kjekt med sånne oppgraderinger. :D Men kan du flashe bilen slik at verdiene er innenfor kravene uten katalysatorer? Trodde ikke det var mulig..

Når du skal installere de så kan jeg anbefale denne videoen som viser hvilken rekkefølge ting bør demonteres/monteres. Det er trangt å få ut sensorene og rørene.

jeg missforstod spørsmålet litt her... Når det gjelder PKK så tror jeg ikke det lar seg gjøre in følge utslipp kravene.. De måler vel det på alle verksted som utfører PKK?

Tusen takk for link Frode :) Er det dine gamle BBS rs2 som ligger på Finn forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mickl skrev:

jeg missforstod spørsmålet litt her... Når det gjelder PKK så tror jeg ikke det lar seg gjøre in følge utslipp kravene.. De måler vel det på alle verksted som utfører PKK?

Tusen takk for link Frode :) Er det dine gamle BBS rs2 som ligger på Finn forresten?

Nei, det tror jeg ikke. Jeg var hadde tenkt å bytte tilbake når jeg skulle på PKK. Alle som tar PKK kan måle ja.

Jepp, det er det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Frode D skrev:

Jepp, det er det. :) 

Hvor mye camber trengs får å få de til å passe? :-P Er vel ikke kjangs i havet å få det til med litt vals og uten camber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mickl skrev:

Hvor mye camber trengs får å få de til å passe? :-P Er vel ikke kjangs i havet å få det til med litt vals og uten camber?

Hadde nesten 4 grader camber bak og hjulbuene var "shavet" (5mm tykke). Hovedgrunnen til at de blei solgt var pga camberen og dertil dårlig grep. Spant hele tiden... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, sh0xx skrev:

Grisefin bil ;) sugler på flere innlegg 

håper jeg å får råd til et sånt leketøy engang 

Flere innlegg kommer :) Venter flere oppdateringer i posten også. Men det meste blir nok ikke montert før til våren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Lite aktivitet fortiden, men litt arbeid blir det på bilen.

Bestilte meg en custom bygd subkasse som skulle passe rett inn. Bestilte meg en sub som passet denne kassen i følge mengde liter, og en passende monoblokk. Egentlig hadde jeg meget lite tro på det, og i tillegg er det lukket mellom bagasjerom og coupe. Resultatet ble faktisk sykt bra. Jeg hadde en e90 med åpent frem til coupe og 2x10" sub kasse. Og jeg må si det at denne enslige stakkars 10" her spiller dobbelt så bra. Ikke stjeler det så mye av bagasjerommet heller.

Bilde:15541552_10154755385090409_5536499083280950985_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har jeg sovidt begynt men noen av oppgraderingene. 

Byttet ut den orginale intercooleren med en 5" VRSF. Dette skulle være plug and play med perfekt passform, men det ble litt arbeid for å få i rett possisjon. Noen av slangeklemmene som fulgt med var til og med for små.

Ble litt mer turbo lyd faktisk, men det er nok ikke stor forskjell nå på Orginal map.

 

IMG_4722.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har eksperimentert litt :D

fikk tak i noen brukte lykter, og tenkte å modifisere dem. Har lenge irritert meg over att linsen inn i innerste angel eyes lyser(der pæren sitter).

Lakkerte alt innvendig svart, bortsett fra AE, linsen til nær/langlys, og blinklysene ble tonet.

Bilde før:IMG_4742.JPG

 

Bilde av arbeid og resultat:

IMG_4744.JPG

IMG_4743.JPG

IMG_4745.JPG

IMG_4748.JPG

IMG_4749.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...