Gå til innhold

E90 elektrisk hengerfeste


Yph / Daniel
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Bimmers! 

Jeg har en 05' mod E90 320d, som plages med hengerfestet. Problemet er at det låser seg ikke, verken i inne- eller uteposisjon. Bare henger og dingler under bilen. 
Har stripset det oppunder nå, samt dradd ut sikringa, men skulle gjerne hatt dette i orden så jeg kan hekte på hengern, som jeg drar rimelig ofte. 

Dette skjedde under forrige eiers tid, og han har forklart det slik til meg: Fungerte først. Skulle ta det inn en vinter så han fikk bilen enda litt lengre inn i garasjen (20- ute) og når han trykte på knappen gikk det ned, men klikka ikke i lås når han dytta det oppunder.

 

Noen som kan ha en viss peiling? Legger ved et bilde av bilen også jeg :)

IMG_5193.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
2 timer siden, Yph / Daniel skrev:

Har ikke spylt under nei. Nå satt jeg i sikringen på nytt for å prøve å holde knappen inne lenge, men nå er det ikke liv i det hele tatt...

Kan være noen mikrobrytere som har slått seg vrange. Ville lokalisert disse å prøvd å ha på wd40. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Fikk det forresten fikset, om noen finner igjen tråden senere.

Holdte hengerfestet i 'uteposisjon' og holdt inne knappen veldig lenge (1 minutt,kanskje mer) så holdte jeg hengerfestet i 'innposisjon' og gjorde samme. En gang til i uteposisjon, og vipps, så funka det som normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og girkasse er byttet, da forrige fikk havari etter rundt 350k km om jeg ikke husker feil. Mener det var swirlflaps som ga seg. Motor og gir som står i nå er gått ca 230k. Karosseri er gått 455k. Solgte bilen i forrige uke faktisk.

Kjøpt bilen når den var gått 407k, så kjørt nesten 50k på litt over ett år. Glødeplugger, bremseklosser og skiver, en kaliper som hang litt, begge hardykoblinger (kun 1 som var dårlig), gikk fra coilovers til org.msport understell til vinteren og da bytta jeg tårnlagre forran, samt begge termostatene, så jeg var sikker på å holde varmen i -30 hehe. Ikke vært plaga med noe i mitt eie, sett bort fra bremsen som hang litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motor og girkasse er byttet, da forrige fikk havari etter rundt 350k km om jeg ikke husker feil. Mener det var swirlflaps som ga seg. Motor og gir som står i nå er gått ca 230k. Karosseri er gått 455k. Solgte bilen i forrige uke faktisk.

Kjøpt bilen når den var gått 407k, så kjørt nesten 50k på litt over ett år. Glødeplugger, bremseklosser og skiver, en kaliper som hang litt, begge hardykoblinger (kun 1 som var dårlig), gikk fra coilovers til org.msport understell til vinteren og da bytta jeg tårnlagre forran, samt begge termostatene, så jeg var sikker på å holde varmen i -30 hehe. Ikke vært plaga med noe i mitt eie, sett bort fra bremsen som hang litt. Dette er en 6trinns manuell :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...