Gå til innhold

8,5 og 9,5 18" felger på BMW 1-serie(e81) ???


grini95
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann dere,

Har hatt to 1-serie tidligere og tiden er inne for å hente seg en igjen!

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med å sette 9,5 felger 18" (bakhjul) på 1-serie? - da jeg kom over noen felger jeg fikk skikkelig lyst på. 

Bredde på dekk vil vel mest sannsynlig bli 255-265. Er det noen som har erfaring med dette? - passer det med standard m sport-opplegg i det hele tatt? 

Setter pris på egne erfaringer og bilder om noen har det :)

Endret av grini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1927877_20163665584_3597_n.jpgJeg hadde 255/30-19 bak på min 1-serie (E87), og det funket fint. Såvidt litt subbing med 3 stk baki, men ingen ødeleggelse av dekkene eller hjulbuen. Tror 265 ville blitt for stort da. Husker ikke ET på felgene dessverre.

Endret av Daniel80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Daniel80 skrev:

1927877_20163665584_3597_n.jpgJeg hadde 255/30-19 bak på min 1-serie (E87), og det funket fint. Såvidt litt subbing med 3 stk baki, men ingen ødeleggelse av dekkene eller hjulbuen. Tror 265 ville blitt for stort da. Husker ikke ET på felgene dessverre.

Takk for bildet! 

Ser ut som 265 blir i overkant mye. Men om jeg går for samme bredde på 255 også er felgen 1" mindre burde vel dette gå helt fint? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, awt skrev:

Du bør ha 225/40 foran, ikke 225/35. Ellers er det vanskelig å si noe om subbing uten å vite noe om innpress.

Her er valgene jeg kan få  "innpress 20,30 eller 35." :) har ikke stort med peiling selvom jeg forstår forskjellen. Har du noen tanker rundt det, awt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du kun mulighet for å gå for ET35. noe lavere og det vil subbe drastisk vil jeg tro, i hvert fall fra min erfaring. :P 

Subbe i svinger og humper med fullt baksete vil du nok uansett her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...