Gå til innhold

Erfaring med F20 116D facelift 3-cyl?


Evenol
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Som tittelen sier, er det noen her inne som har erfaring med denne bilen og motoren? Synes faceliften ser veldig bra ut, men man blir alltid skeptisk til dette 3-cyl scenarioet.

Vi har slått fra oss tanken om i3 pga. rekkeviddeangst vinterstid når vi skal på hytta osv. Det vi er ute etter er en BMW som koster lite å bruke, eie og med garanti; mao. et bekymringsfritt bilhold. Automat er å foretrekke, også syns jeg diesel er best når det er snakk om så små motorer.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 15.11.2016 at 20.15, Evenol skrev:

Hei,

Som tittelen sier, er det noen her inne som har erfaring med denne bilen og motoren? Synes faceliften ser veldig bra ut, men man blir alltid skeptisk til dette 3-cyl scenarioet.

Vi vurderer en nr.2 bil, og har slått fra oss tanken om i3 pga. rekkeviddeangst vinterstid når vi skal på hytta osv. Det vi er ute etter er en BMW som koster lite å bruke, eie og med garanti; mao. et bekymringsfritt bilhold.

Faceliften er virkelig mye finere enn forrige ja. Kona mi liker voldsomt godt disse, men hun vil plent ha en med xdrive, så har kun prøvd 120D Xdrive, 2L 190 HK. Var en sinnsykt morsom og sportslig bil å kjøre med en klar bakhjulsdrevet karakter, merket dette godt sammenlignet med min nye X1 som har FWD.

Har ikke erfaring med 1,5L 116d, billig i drift da, 0,39 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Plexus skrev:

Faceliften er virkelig mye finere enn forrige ja. Kona mi liker voldsomt godt disse, men hun vil plent ha en med xdrive, så har kun prøvd 120D Xdrive, 2L 190 HK. Var en sinnsykt morsom og sportslig bil å kjøre med en klar bakhjulsdrevet karakter, merket dette godt sammenlignet med min nye X1 som har FWD.

Har ikke erfaring med 1,5L 116d, billig i drift da, 0,39 :P

120DA xDrive hadde vært drømmen ja, men har egentlig et budsjett på 300'. :)

Vanvittig hyggelig forbruk ja, og koster meg tilnærmet ingenting å forsikre.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Evenol skrev:

120DA xDrive hadde vært drømmen ja, men har egentlig et budsjett på 300'. :)

Vi også har regnet rundt 300, sett mest på 118d Xdrive.. Den ligger fremdeles noe over budsjettet du sier, men har sett en facelift til 319 000 som billigest foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Plexus skrev:

Vi også har regnet rundt 300, sett mest på 118d Xdrive.. Den ligger fremdeles noe over budsjettet du sier, men har sett en facelift til 319 000 som billigest foreløpig.

118d xDrive ligger vel på rundt 360-70 ja. Denne får du ikke med automat heller, så det er ikke så interessant for min del. Har du sett en 118d xDrive til 319', eller misforstår jeg?

3 minutter siden, papertiger skrev:

Har du låst deg på diesel? Naboen leaser en LCI 116i automat, den låter veldig bra og forstår det slik at den går forholdsvis bra også. Men regner med at dieselen er bedre på forbruk.

Har vel kanskje ikke låst meg egentlig, men jeg syns det er bedre med diesellyd når man prater om så små motorer.

Det ligger for øvrig ingen bensinutgaver ute med automat og M-sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Evenol skrev:

Har vel kanskje ikke låst meg egentlig, men jeg syns det er bedre med diesellyd når man prater om så små motorer.

Det ligger for øvrig ingen bensinutgaver ute med automat og M-sport.

Enig med Ron over her. Har ikke hørt dieselen, men kald så låter bensinen nesten som en diesel :P Det samme gjorde N13 motoren som står i 116i'en vi hadde før. Men har hørt youtube-klipp, og B38'en høres veldig bra ut. 

Tror mange leaser disse bilene - slik vi gjorde med vår. Kommer nok en del for salg når det er gått 3 år siden faceliften kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Har flere erfaringer med den 3 sylindrede bensiner'n. Svært harmonisk med et flott lydbilde. Har hørt den 3 sylindrede dieselen er mindre hyggelig i så måte, jeg ville prøvd begge, tror du vil bli positivt overrasket over B38 motoren.

:-)

Høres bra ut! Er nok kanskje en idé å prøve begge to, ja. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Hvor "ny" trenger du? :)

Ligger en fin 120xd i Molde nå til salgs innenfor budsjettet ditt.

http://www.finn.no/82591528

Veldig fin den der, men jeg synes LCI-modellen har blitt SÅ mye finere! :) Ser ut som en helt annen bil, pluss at det er så mange fordeler og forbedringer med LCI-modellen. Det frister også veldig med automat og 5 år garanti, selv om en 120D pre-face med xDrive sikkert er en veldig morsom bil, tross all giringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selv valgt 1-Serie med bensinturbo. Har en bekjent som har hatt en 2012/2013 116i siden den var ny, og han er superfornøyd. Går godt nok og. Mye bedre med bensin ved småkjøring og :)

Denne er rett over budsjett https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86218980

Endret av tobiasw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tobiasw skrev:

Jeg ville selv valgt 1-Serie med bensinturbo. Har en bekjent som har hatt en 2012/2013 116i siden den var ny, og han er superfornøyd. Går godt nok og. Mye bedre med bensin ved småkjøring og :)

Denne er rett over budsjett https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86218980

Fin den der også! Men det er en pre-face. :) Hvis jeg skulle kjøpt en pre-face så hadde jeg kjøpt den 120D xDrive'n som det blir linket til lenger opp her.

Bilen skal primært brukes til langkjøring/pendling, så det blir lite småkjøring.

Skal ærlig innrømme å si at det hadde vært ålreit med xDrive, men da sprenger jeg budsjettet så det holder hvis jeg skal gå for LCI-modellen.

Endret av Evenol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en oppveiing om du vil ha LCI eller xDrive :)

Det er veldig populært med 4x4 i Norge om dagen, så kan være den vil holde seg bedre i pris? Det vet jeg ikke, men er mulig å få undersøkt det. 

Personlig hadde jeg nok klart meg med preface, og da fått xDrive, selvom hekken er mye finere på faceliften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv F20 preface 2013 modell. Nå er jeg av den oppfatning at fronten ser bedre ut på LCI, mens jeg synes hekken ser bedre ut på preface. Hele hekken ser feitere ut synes jeg. Men hver sin smak. Jeg hadde glatt gått for den 120d xdrive preface modellen som Marius linket til her foran LCI - spesielt siden den skal brukes mest til langkjøring. Da tipper jeg du kan få mye mer glede av manuell og xdrive kontra automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...