Gå til innhold

Bmw E38 740i facelift - Hellakkering s.8


Carlsius
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, salnes34 skrev:

Grattis med nytt "prosjekt" :D liker planene og motoren. Gleder meg til å se mer

Takk for det, motoren er en drøm. Lager et godt lydbilde og har nok av krefter når man trenger det :)

4 minutter siden, DanielStance skrev:

Ja den var farlig fin!

Så bra da :) Sikkert i bedre stand din, enn det min er. Men kan godt være det holder med ny strammer og et oljeskift. Litt teit hvis Vanosen har gått til helvette etter bare 132k.

Sliter også med en pipelyd hver gang jeg gir på :P

Fått med meg at du ikke har vært så heldig med din, håper det går veien og tidligere eier må stå ansvarlig for det som ikke har blitt oppgitt ved salg :( Trodde det gjaldt hovedsaklig karosseri problemer men har du tikking/problemer med vanos og?

Forresten, ved oppstart av bilen etter å ha stått lenge stille var det litt tikking, men det så ut til å bare være en ventilløfter som ikke var helt ''med'' på å at motoren skulle igang igjen. Etter en kjapp tur på 5 min var den lyden borte og motoren hørtes helt normal ut ved tomgang. Regner ikke med det er ditt problem, mtp at din bil har vært i bruk men...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Carlsius skrev:

Fått med meg at du ikke har vært så heldig med din, håper det går veien og tidligere eier må stå ansvarlig for det som ikke har blitt oppgitt ved salg :( Trodde det gjaldt hovedsaklig karosseri problemer men har du tikking/problemer med vanos og?

Forresten, ved oppstart av bilen etter å ha stått lenge stille var det litt tikking, men det så ut til å bare være en ventilløfter som ikke var helt ''med'' på å at motoren skulle igang igjen. Etter en kjapp tur på 5 min var den lyden borte og motoren hørtes helt normal ut ved tomgang. Regner ikke med det er ditt problem, mtp at din bil har vært i bruk men...

Neh. Jeg har vært maks uheldig :) Det gikk ikke veien, og det kommer det ikke til heller. Så nå må jeg svi av masse penger for å få bilen i stand så jeg i det hele tatt får mer en noen tusenlapper for den. Er en del feil i tillegg til karosseri, og så er det typisk "dieselrakkling" fra motoren på fører siden, som mest sannsynlig er vanos. Forhåpentligvis ikke noe med kjedet.

Den har ikke vært mye i bruk før mitt eie tydeligvis. Men nå er den i daglig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, DanielStance skrev:

Neh. Jeg har vært maks uheldig :) Det gikk ikke veien, og det kommer det ikke til heller. Så nå må jeg svi av masse penger for å få bilen i stand så jeg i det hele tatt får mer en noen tusenlapper for den. Er en del feil i tillegg til karosseri, og så er det typisk "dieselrakkling" fra motoren på fører siden, som mest sannsynlig er vanos. Forhåpentligvis ikke noe med kjedet.

Den har ikke vært mye i bruk før mitt eie tydeligvis. Men nå er den i daglig bruk.

Utrolig kjedelig å høre. Slike som (etter slik jeg har forstått det) lar vær å fortelle om store feil og mangler ved bilen de selger, bør virkelig få svi for det. Fortsetter sikkert bare å lure neste mann som kjøper neste bil av den personen :evil:

Men din bil virker ut som har en veldig god utstyrsliste samt en veldig lav kilometerstand (i forhold til alderen). Så det er ikke penger ut vinduet å fikse den opp, den kan bli verdt en god del kroner når du blir ferdig. Men samtidig kjedelig når du sikkert har kjøpt den for en sum som tilsier noe annet enn det den er verdt nå ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Carlsius skrev:

Utrolig kjedelig å høre. Slike som (etter slik jeg har forstått det) lar vær å fortelle om store feil og mangler ved bilen de selger, bør virkelig få svi for det. Fortsetter sikkert bare å lure neste mann som kjøper neste bil av den personen :evil:

Men din bil virker ut som har en veldig god utstyrsliste samt en veldig lav kilometerstand (i forhold til alderen). Så det er ikke penger ut vinduet å fikse den opp, den kan bli verdt en god del kroner når du blir ferdig. Men samtidig kjedelig når du sikkert har kjøpt den for en sum som tilsier noe annet enn det den er verdt nå ...

Ja det er rimelig kjipt med sånne folk.. Skjønner jo ikke at det de gjør er gale heller.

Joda, er ganske bra utstyrsliste på den. Og lav km som du sier. Men er fortsatt litt surt å bruke så mye mer penger en det du hadde trodd du måtte, fordi selger var en løgner. Samtidig så har jeg lyst på både E39 og E60, så er jo vanskelig å bestemme seg :P

Får ta det som det kommer.

Hvordan ser den komplette utstyrslisten din ut, da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, DanielStance skrev:

Ja det er rimelig kjipt med sånne folk.. Skjønner jo ikke at det de gjør er gale heller.

Joda, er ganske bra utstyrsliste på den. Og lav km som du sier. Men er fortsatt litt surt å bruke så mye mer penger en det du hadde trodd du måtte, fordi selger var en løgner. Samtidig så har jeg lyst på både E39 og E60, så er jo vanskelig å bestemme seg :P

Får ta det som det kommer.

Hvordan ser den komplette utstyrslisten din ut, da? :P

Du får få opp en tråd på din bil hvis du tenker å beholde den og fikse litt på den, spennende å lese hva andre gjør med sine E38er og.

Har nå lagt utstyrsliten inn i første innlegg. Det er litt avvik ved at eier nr 3 flyttet over et interiør fra en 750 og fjernet hengerfeste, men ellers stemmer det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Carlsius skrev:

Du får få opp en tråd på din bil hvis du tenker å beholde den og fikse litt på den, spennende å lese hva andre gjør med sine E38er og.

Har nå lagt utstyrsliten inn i første innlegg. Det er litt avvik ved at eier nr 3 flyttet over et interiør fra en 750 og fjernet hengerfeste, men ellers stemmer det :)

Ja jeg burde vel kanskje lagd en, selv om jeg er utrolig dårlig på å oppdatere de. :P

Ser nå at du kanskje ikke har helt lik farge til 740AV sin gamle. Den har 365/5 mener jeg, så er en litt annen nyanse enn din.

Men så ut som en grei utstyrsliste det :) Har litt mer på min, ikke at det nødvendigvis har noe å si :P Merkelig nok så er ikke avtagbart hengerfeste nevnt på listen min, til tross for at bilen har det.

Du må slenge ut noe bilder av interiør også :)

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, DanielStance skrev:

Ja jeg burde vel kanskje lagd en, selv om jeg er utrolig dårlig på å oppdatere de. :P

Ser nå at du kanskje ikke har helt lik farge til 740AV sin gamle. Den har 365/5 mener jeg, så er en litt annen nyanse enn din.

Men så ut som en grei utstyrsliste det :) Har litt mer på min, ikke at det nødvendigvis har noe å si :P Merkelig nok så er ikke avtagbart hengerfeste nevnt på listen min, til tross for at bilen har det.

Du må slenge ut noe bilder av interiør også :)

740AV sin farge var 363/5 mens min er også 363. ''5'' tallet tror jeg står for hvilken grunning som ligger under lakken og det har jeg bare ikke funnet ut på min, så skal være nokså like farger.

Er fornøyd med utstyret på bilen, eneste jeg føler jeg mangler er m-sport pakke og contour seter.

Interiør bilder kommer når jeg har fått tatt en interiør shine :?

48 minutter siden, Sjøbuse skrev:

Etter at innmat ble fjernet så la jeg på den halvdelen av lyddemperen som var kappet av og sveiset de sammen igjen ja. Bakpotta ble da tilnermet lik slik den er orginalt, men uten innmat. 

Det var det jeg tenkte. Har ikke sveiseapparat så får nok sette det bort til noen som kan. Vurderer også å kjøpe nye bakpotter men redd de bråker enda mer :? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Carlsius skrev:

740AV sin farge var 363/5 mens min er også 363. ''5'' tallet tror jeg står for hvilken grunning som ligger under lakken og det har jeg bare ikke funnet ut på min, så skal være nokså like farger.

Er fornøyd med utstyret på bilen, eneste jeg føler jeg mangler er m-sport pakke og contour seter.

Interiør bilder kommer når jeg har fått tatt en interiør shine :?

 

Var 363 jeg mente :P Trykkfeil hehe. Men tror 5 tallet er nyansen, for grunningen pleier å stå for seg selv såvidt jeg har skjønt?

F.eks her, er dunkelblau grunningen.

31340930075_large.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, D.Toft skrev:

blir mindre bråk med nye bakpotter enn å fjerne dem. hadde selv magnaflow 14816 potter når eg hadde m62b44 motor

Planen er enten å åpne dem å fjerne innmaten, eller kjøpe nye. Synes det Sjøbuse gjorde med sin var akkurat passe, fikk god lyd ut av V8'ern men ikke for mye bråk heller. 

 

4 timer siden, sveigis skrev:

Gått igjennom tråden din og må gratulere deg her med flott utgp i e38 :).

E38 er nydelige biler både og kjøre og se på.Og med en v8 i front er dette en meget riktig bil.

Blir gøy å se resultater her fremover .

Takk for det, fornøyd med bilen og planene står bare i kø å venter på å bli gjort :)

2 timer siden, DanielStance skrev:

Var 363 jeg mente :P Trykkfeil hehe. Men tror 5 tallet er nyansen, for grunningen pleier å stå for seg selv såvidt jeg har skjønt?

F.eks her, er dunkelblau grunningen.

31340930075_large.jpg

Det kan godt være sånn du forklarer der, jeg er jaggu ikke helt sikker på det der. Men uasnett så blir det nok tett på fargen til 740AV vil jeg tro. Har ikke sett den i virkligheten, men på bilder så kan det se litt ut som den er lik når jeg ser min i sollys.

Kan ikke sammenlignes med bildene jeg har lagt ut her foreløpig av min bil, for de er så dårlige, samt bakfanger, frontfanger og panser er i fargen oriental blau inntill jeg får lakkert dem -_- Blir spennende å se når bilen er polert opp og delene er lakkert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Bmw E38 740i facelift - Hellakkering s.8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...