Gå til innhold

Bmw E38 740i facelift - Hellakkering s.8


Carlsius
 Share

Anbefalte innlegg

INTRO:

DSC00946.thumb.JPG.18d0d044cd3ff616a70d17373da243b6.JPG

Mitt forrige prosjekt begynte å bli ferdig og jeg ble litt lei ytelsene til en 520i e39, det førte så til at jeg ga den i inbytte mot et nytt prosjekt 8)
Ny bil er plassert i garasjen. Denne gangen ble det en E38 med 4.4L M62TUB44 motor. 

Hovedgrunnene for at jeg valgte denne bilen var: Motor, km-stand, utstyr og en vanvittig fin blåfarge. Av utstyr som er verdt å nevne har den doble ruter, skinntrukket dashbord, navigasjon professional, Hifi(uten DSP[-o<), comfortstoler i sort skinn med brun detalje(aldri sett før), PDC foran og bak samt Auxiliary heating. 

Bilen ble påbegynt demontert av forrige eier for å fikse litt rust og lakkere litt ulike deler, men han kom ikke så mye lenger enn det. Bilen har vært lagret i 1.5 år tørt på en låve før jeg nå overtok den. Jeg har montert tilbake det som var demontert og skal få bilen eu godkjent og på skilter før jeg fortsetter med å fikse rusten og lakkeringen.

 

 

Utstyrsliste fra fabrikk:

Spoiler

Interiøret i bilen nå er fra en 750, soltaket er gjort om til glass og hengerfestet er fjernet. Annet enn det så stemmer utstyrslisten fra fabrikk med sånn bilen er i dag.
Utstyrsliste - Bp49575.png

PLANER:

Planene med bilen er som vanlig å gå over det mekaniske med motor og gir, samt understell først. Så blir det utskifting av kanaler mest sannsynlig, samt lakkering av ulike karosserideler.

Hvis du håper dette blir en stor ombygging med motorbytte, luftunderstell som senker bilen 1mm over bakken og masse kule klistremerker, må jeg dessverre skuffe. Min plan er å holde bilen mest mulig orginal med flere ''mindre'' oppgraderinger 8-[

TO-DO LIST:

[x] - Ferdig
[x] - Innjøpt/mangler montering
[x] - Ikke startet på

Vedlikehold

  • [x] Oljeservice + sjekke boltene til oljepumpa (01.17)
  • [x] Bytte termostat (07.17)
  • [x] Bytte vannpumpe (07.17)
  • [x] Toppdeksel pakning 
  • [x] Luftfilter, kupefilter, invendig kupefilter (01.17)
  • [x] Nye eksos oppheng 
  • [x] Bytte veivhusventilasjon
  • [x] Skifte radiatorkåpe + kjølevæskeskift
  • [x] Bytte bakdempere (07.17)
  • [x] Skifte kanal høyre side (05.17)
  • [x] Lakkere Panser, sideskjørt og fangere. Edit: Hellakering (07.17)
  • [x] Bytte utvendige sidespeil glass høyre/venstre side (12.16)
  • [x] Muffler delete - Legger ved link til @Sjøbuse sin video av det HER.

Oppgraderinger

  • [x] Montere xenon lykter
  • [x] Oransje blinklys rundt hele bilen.
  • [x] Kjøpe nye Sommerhjul (Style 128, style 89, M-parallel, Alpina softline 20''
  • [x] Shadowline lister rundt dører
  • [x] Sort listverk rundt fangere og midten av dører (Bort med alt som er chrome)
  • [xModerat Senk (Eibach progressive fjærer 30mm)
  • [x] Contour framstoler
  • [x] Montere Blaupunkt PNP 475 forsterker
  • [x] Montere Dension boks for streaming av musikk.

Til vurdering

  • [x] Alpina leppe frontfanger (Uoriginal er utelukket pga eleeeendig passform)
  • [x] M-sport koffertlokk leppe
  • [x] CCFL angel eyes 
  • [x] Fjerne sotingen på vinduene bak 

Bilder av bilen juni 2017:

DSC01080.thumb.JPG.cd281054514a28d82375dc19f4de1c72.JPG

DSC01079.thumb.JPG.08a709cea8598d9e06eb76199ca77442.JPGDSC01084.thumb.JPG.09ab98ca4c570e009c74f038f93b0067.JPG

Her er noen bilder av hvordan sleden så ut når jeg fikk den satt sammen desember 2016.

15135555_1385056061506548_391537694_n.jpg15058737_1385055994839888_1799648083_n.jpg15134368_1385056048173216_1083251629_n.jpg15134302_1385055964839891_2092619705_n.jpg

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, D.Toft skrev:

grattis med pent utgangspungt.

 

MEN, clean 740 i orginal stand?

og så skal den senkes, alpina leppe og evt alpia 20"?

da er den ikke clean og i orginal stand :P

Takk for det :) 

Den er kanskje ikke 100% Original lenger, men clean synes jeg den kan være, selv med alpina hjul og senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/17/2016 at 20.56, Enes Yakici skrev:

Gleder meg til fremgangen her! Kult med stor motor også! ;)

Følger med! :) 

Deilig å være tilbake med V8 igjen, den ble fort savnet når E60n ble solgt :) 

Garasjen skal først isoleres før det blir noe særlig fremgang. Så skjer nok ikke så veldig mye med det første, men når det er gjort så er det jo rene kosen å arbeide med bilen.;) 

On 11/17/2016 at 21.51, Gabz skrev:

Rå bil, blir veldig bra med litt kjærleik denne :D Har du bilder av interiør og?

Takk for det, har ikke fått tatt noen bilder av interiøret enda, men det kommer nok etter jeg har fått ryddet/vasket det -_-

On 11/17/2016 at 22.04, Sjøbuse skrev:

Ser bra ut det her.

Bra andre også ser poenget i dette :) 

Hvordan gjorde du forresten med eksosen etter den var delt og fjernet innmaten i, ble det så sveiset igjen? Er vel ikke noe annen utvei enn å sveise for å få det tett :?

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, DanielStance skrev:

Grattis :) Fint med blå E38 :) Biarritz blau er vel samme farge som på gamle 740IL til "740AV" her inne, med Alpina look :) Veldig fin.

Hvordan er tilstand på motor? Noe ulyder fra vanos eller sånt? :P

Takk for det :) Ble veldig overrasket når jeg så det, men ser ut til å være samme farge som 740AV sin. Som jeg tror er den peneste E38 jeg har sett noen sinne.

 

11 timer siden, Etik39 skrev:

Grattis med ny prosjekt! E38 er råe biler :D Denne blir sikkert veldig fin etter hvert! 

Håp om at den til slutt vil skinne litt mer i allefall ;)

Veldig glad i E38 jeg og, så gleder meg til å starte på denne bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, DanielStance skrev:

Ja den er veldig fin! Har møtt på den 2 ganger faktisk :)

 

20160803_162732.png

Utrolig pen E38 det :wub:

Ang motroen i min bil ser den ut til å være tipp topp nå! Motor og girkasse var en av betingelsene at måtte være i orden hvis jeg skulle kjøpe den. Eneste som var ved kjøp var en rar lyd fra motorrommet de første 60 sekundene når man startet opp motoren kald, men det var et rør som hadde løsnet fra secondary air pump bare.
Her er en video av lyden :

Så den ble koblet på og motor tikker ikke unormalt mye eller lager noe fæle lyder :D
Tenker å bytte kjedestrammeren for å være sikker på at den ikke går i stykker.


Begge deler fungerer akkurat slik det skal nå, det eneste er litt oljesvetting fra Høyre toppdeksel. Så skal jeg ta en sjekk på boltene til oljepumpa og ny bunnpakning der så er jeg ferdig med motoren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Carlsius skrev:

Utrolig pen E38 det :wub:

Ang motroen i min bil ser den ut til å være tipp topp nå! Motor og girkasse var en av betingelsene at måtte være i orden hvis jeg skulle kjøpe den. Eneste som var ved kjøp var en rar lyd fra motorrommet de første 60 sekundene når man startet opp motoren kald, men det var et rør som hadde løsnet fra secondary air pump bare.
Her er en video av lyden :

Så den ble koblet på og motor tikker ikke unormalt mye eller lager noe fæle lyder :D
Tenker å bytte kjedestrammeren for å være sikker på at den ikke går i stykker.

Begge deler fungerer akkurat slik det skal nå, det eneste er litt oljesvetting fra Høyre toppdeksel. Så skal jeg ta en sjekk på boltene til oljepumpa og ny bunnpakning der så er jeg ferdig med motoren :) 

Ja den var farlig fin!

Så bra da :) Sikkert i bedre stand din, enn det min er. Men kan godt være det holder med ny strammer og et oljeskift. Litt teit hvis Vanosen har gått til helvette etter bare 132k.

Sliter også med en pipelyd hver gang jeg gir på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Carlsius changed the title to Bmw E38 740i facelift - Hellakkering s.8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...