Gå til innhold

Bmw E38 740i facelift - Hellakkering s.8


Carlsius
 Share

Anbefalte innlegg

Fryst dørlås

Bilen var ikke særlig glad i å ha stått ute i kuldegrader og varmegrader om hverandre, og dermed hadde dørlåsen fryst når det plutselig ble -10 grader.... 

Etter 5 min med varmeovn var låsen tint og etter en helg i oppvarmet garasje ble bilen tint helt :)

IMG_0526.thumb.JPG.108acac01a1130a224ac02997b533999.JPG

Ny diff handlet inn

I det siste har jeg merket litt dunk når bilen skifter fra D til R og omvendt. Samt hvis bilen triller og en gir gass. MIn teori er at det er noe form for slark inne i diffen og det merkes når den blir belastet i motsatt retning.og slarket mellom tannhjulene gir dermed et lite dunk.
Kjøpte dermed en differensial fra en 2001 mod 740i som hadde gått 160.000km. Den skal pusses ned, lakkeres og skiftes olje på før den skal monteres inn :D

IMG_0466.thumb.jpg.a4aa616eaa1dc2ed0827d841709a5e27.jpgIMG_0467.thumb.jpg.651eb4bb6a3bb91c4ad1a256bcf26f78.jpg

Underveis i lakkeringen med understells masse/lakk.
IMG_0479.thumb.JPG.754b1ee2cfeb4773d184a91cce95ac58.JPG

 

Denne blir montert når motivasjonen blir høy nok eller været blir godt nok ;)

Endret av Carlsius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassen skal være helt i orden og aldri hatt noe tegn til problemer med den. Den er dermed friskmeldt :D 

Det er mest sannsynlig differensialen det er problem med, så den blir byttet når det begynner å bli litt varmere.

Quaife skulle jeg gjerne hatt, men litt unødvendig på denne type bil synes jeg. Men på 5 serie og 3 serie med litt motor så hadde det vært på sin plass å oppgradert til det :) Blir aldri sånn type kjøring med denne 7eren at det er nødvendig med quaife

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Carlsius skrev:

Quaife skulle jeg gjerne hatt, men litt unødvendig på denne type bil synes jeg. Men på 5 serie og 3 serie med litt motor så hadde det vært på sin plass å oppgradert til det :) Blir aldri sånn type kjøring med denne 7eren at det er nødvendig med quaife

Tja, jeg irriterte meg litt over at alt av "power" forsvant på ett hjul hvis jeg var litt aggressiv på gassen. Det gjør jeg forsåvidt med E90en og. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...