Gå til innhold

Vår BMW 750iL 1998 mod


Anbefalte innlegg

23 minutter siden, space-ace skrev:

vet det ikke er mye som skiller 740 og 750 på pappiret.  men vil tru 750 føles mye sterkere fordi mpt dreiemoment, spesielt på lave turtall.     den vil vell dra litt mer på mellomakslerasjon også?     

 

på mellomakslerasjon så vil jeg tru m60b40 og m62b44 blir rimelig forskjellige også.  m60n er mye mer turtallsvillig. 

 

vært morro og testet v12 og m60b40 :D

Litt usikker på hva du mener her nå. De motorene du nevner sitter begge i 740 i min 750 sitter m73.

Mener du at selv på de forskjellige 740 motorene er det også relativt "store" forskjeller?

Det er vel liten tvil om at V12 er sterkere en V8 som du skriver. Vil også tro at bilen vil være enda mer behagelig å kjøre og gire mindre pga dette.

Endret av Bayerische Motor Werke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vil tru de to 740 motorene er endel forskjellige..    4-literen er litt hissigere på høyere turtall, og går høyere på turtallet (6500)  og 4,4-literen er satt opp for litt mer bunndrag, og ikke så villig på turtall (maks 6000)

 

min m60 girer lett ned til 2.giret når man f.eks ligger i 100,  da vil man få turtall på 5500 kanskje?    740en jeg hadde villet da giret ned til 3.giret.  tatt som eksempel.    4.4n hadde flott bunndrag da.  cruiset rundt på lavt turtall hele tiden : D

 

nå har jeg riktignok bare 3-literen og sammenligne med, men går ut ifra at 4-literen har samme karakteristikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Wow! Rett og slett råfin bil som jeg kunne tenkt å ha selv. Denne bilen må du ta vare på :)

Meget pen F01 du hadde også. Jeg vurderer å bytte min F10 ut i en slik F01 i LCI utgave etterhvert, hvordan har kvaliteten vært? :) 

Takk. Den blir tatt vare på ☺️ denne bilen ser ikke snø (eller værre,  salt) 

F01 har hvert veldig bra. Kun en garanti feil og det var drivknutene forran som måtte byttes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Pen F01 du har, liker at folk kjører ny og gammel av samme modellserie. Jeg gjør det samme i 5-serien, E34 og F10 :) 

Tenker du å utvide bilparken med G11 etterhvert? 

Har selvfølgelig lyst på en G11,  men skal prøve på en 850 csi først. Syns 7-serien faller for mye i pris de første 3 årene så det er ikke aktuelt de første årene. Kjøpte F01 når den var rundt 3 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, viggo E34 skrev:

Flott bil, heftig moment i disse. 490NM rumler vel fi t avgårde :) fantastiske biler :)

Ja, på en måte synd de er så godt lydisolert så det er vanskelig å høre motoren :) Denne modellen som jeg har er det dobbelt isolerte vinduer i så det er lite man hører selv med stereoen av. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg støtter deg på det med 850 CSI. E31 er en av mine ultimate drømmebiler, selv så har jeg lyst på en vanlig 850 da de er litt mer overkommelige :) En CSI er jo en investering i dag

ja, en dyr investering :) 

Har funnet denne, Får se om jeg drar og ser på den på nyåret hvis den ikke er solgt..... Avgiftene synker vel forhåpentligvis litt i 2017......, men når jeg tenker litt etter så skulle vel avgiften for utslipp opp når de fjernet avgift for HK og da kommer kanskje denne dårligere ut med sine 429g :) 

 

0283608253005.jpg

0283608253014.jpg

Endret av Bayerische Motor Werke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var pen, ryddig og helt riktig med Trowing Star felger. Jeg trodde disse bilene blir noe gunstigere, tror heller ikke de regner CO2 på såpass gamle biler. Uansett så blir det jo ett heftig bruksfradrag, så eldre motorsterke biler pleier ikke å komme så galt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...