Gå til innhold

Vår BMW 750iL 1998 mod


Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Fredrik 90 skrev:

Den var pen, ryddig og helt riktig med Trowing Star felger. Jeg trodde disse bilene blir noe gunstigere, tror heller ikke de regner CO2 på såpass gamle biler. Uansett så blir det jo ett heftig bruksfradrag, så eldre motorsterke biler pleier ikke å komme så galt ut.

Håper du har rett. :)  Akkurat nå kommer denne på 715.000,- :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bayerische Motor Werke skrev:

Håper du har rett. :)  Akkurat nå kommer denne på 715.000,- :( 

Det var da heftig, hvor mye av dette utgjør avgiften? 

Jeg mener at man kan velge at det ikke skal beregnes ut ifra Co2 avgift, men ble litt i tvil nå. Jeg tenker bare at det er jo ikke alle biler CO2 utslipp er oppgitt på, som f eks eldre veteranbiler. På importkalkulatoren så kan du velge ja eller nei på spørsmål om kjøretøyet har oppgitt CO2 utslipp, velger du nei der får du vel enn annen avgift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det var da heftig, hvor mye av dette utgjør avgiften? 

Jeg mener at man kan velge at det ikke skal beregnes ut ifra Co2 avgift, men ble litt i tvil nå. Jeg tenker bare at det er jo ikke alle biler CO2 utslipp er oppgitt på, som f eks eldre veteranbiler. På importkalkulatoren så kan du velge ja eller nei på spørsmål om kjøretøyet har oppgitt CO2 utslipp, velger du nei der får du vel enn annen avgift?

Når jeg regner uten co2 blir det 10.000,- mere. Totale avgifter med moms 216.000,- ( bilen koster 56.265 euro) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bayerische Motor Werke skrev:

Når jeg regner uten co2 blir det 10.000,- mere. Totale avgifter med moms 216.000,- ( bilen koster 56.265 euro) 

Okei, det er såpass ja. Det er bilen som koster her ser jeg, trodde ikke de var kommet såpass høyt opp i pris. Avgiften for en vanlig 850ci pleier å ligge på fra ca 70-120 000,- for en tidlig 90 talls modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Okei, det er såpass ja. Det er bilen som koster her ser jeg, trodde ikke de var kommet såpass høyt opp i pris. Avgiften for en vanlig 850ci pleier å ligge på fra ca 70-120 000,- for en tidlig 90 talls modell.

Ser de ligger fra 350 til 800.000,- jeg har kanskje litt høye krav så de billigste er helt uaktuelle. De må være originale og 95% strøkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bayerische Motor Werke skrev:

Ser de ligger fra 350 til 800.000,- jeg har kanskje litt høye krav så de billigste er helt uaktuelle. De må være originale og 95% strøkene. 

Ja prisen varierer veldig på CSIene ser jeg. Men fordelen med å ha høye krav er jo at du får en ordentlig bil, en bil som verdien holder seg på. 

Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Om du seriøst ser på en CSi I Europa så kan jeg antagelig skaffe bakrunns informasjon fra arkivet i www.8coupe.com. Har gode kontakter ser du :-)

 

Ellers så har prisene på 8serien snudd kraftig opp for Alpina og CSi , men og "vanlige 850i" er på vei opp

 

Hilsen

Terje

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...