Gå til innhold

Min carport | E53 X5 -på finn.no


Magnus.
 Share

Anbefalte innlegg


Bytter bil så ofte at jeg like greit kan lage meg en carport´tråd.

I det siste har jeg tenkt litt over hva jeg skulle handle etter å ha solgt 740´en.
Skulle egentlig ha M3, men kom over en billig X5, har lenge hatt lyst og bygge en X5 så da ble det det.

Det er iallefall en Titansilber 2001 X5 3.0i  sport(?)  
< Utstyrs liste >


Trist og kjedelig orginalbil, planen er forumets første skikkelig lave X5 på coilovers :-P
20x11(eller breiere) square, 4.6 flares og folie. Sikkert mye penger rett i dass, men det er vell egentlig bil generelt... Å jeg tror det blir rått ! :-D


Utgangspunkt.

50_679470356_zps3nykrfea.jpg

 

Et av de bedre bildene fra salgsannonsen, med et par 22" hjul.
De er og til salgs  :-P

 


 

Endret av Magnus.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 21.11.2016 at 20.13, Gabz skrev:

Gratulerer med E53, liker disse godt :) Fine planer og! Følger.

Takk :-)

Har fått av takboks, vasket bilen og sendt den på PKK. Når jeg kjøpte bilen var alle varsellampene i instrumentpanel tent, det var feil på en kamsensor, rattvinkel sensor og venstre airbag. Fikk slettet alt utenom Airbaglyset, demonterte dørtrekk på førerdør, men klarte ikke og finne noe feil umiddelbart. 
Godt fornøyd med en liten mangellapp :-)

IMG_20161201_124310_zpspqxq9lzp.jpg

* Nye bremsesko.
* Polere lykter.
* Sette inn en parklyspære 
* Nye skiltlys ( ene er knust og kommer å går ) 
* Løse airbag problemet, vil tro det er ledningsbrudd eller feil på selve dør airbagen.
* Bytte veivhusventilasjon og gi motoren en god vask 

Noen bilder på vei hjem fra verkstedet 

 

IMG_20161201_124000_zpsc9vl0yhl.jpg

 

IMG_20161201_124035_zpsq4hdyotd.jpg

 

IMG_20161201_124125_zpsqwijiz4o.jpg

 



Vurdere og kjøpe DEPO forlykter, de har en modell som passer orginal xenon. har facelift look med AE. 
Synes de er ganske pene. 

depo_zpsdxked3e8.jpg

Endret av Magnus.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil. Jeg hadde en tilsvarende bil (sort 2002 modell, har tråd på den her) og solgte den nå nylig. Var veldig fornøyd med den, men dette er helt klart biler man må være "på" hele tiden med tanke på vedlikehold.

Jeg også oppgraderte til DEPO lykter på min og synes det gjorde veldig mye. Men smaken er som baken :-)

Blir morsomt å følge med på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, fxslin skrev:

Gratulerer med fin bil. Jeg hadde en tilsvarende bil (sort 2002 modell, har tråd på den her) og solgte den nå nylig. Var veldig fornøyd med den, men dette er helt klart biler man må være "på" hele tiden med tanke på vedlikehold.

Jeg også oppgraderte til DEPO lykter på min og synes det gjorde veldig mye. Men smaken er som baken :-)

Blir morsomt å følge med på denne!


Fin form på karosseriet iallefall, har litt rust i dører og bagasjeluke jeg må få tatt når det blir varmere ute :-P
Den så pen ut x5´en din, er du sikker på det var depo lyker du hadde ? 

Ble til at jeg bestillte Depo lykter og facelift grill idag,  ser ut til å passe etter litt modifisering av panser. 

my%20x5%20comp3_zpsokjtrrji.jpg

Endret av Magnus.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Magnus. skrev:


Den så pen ut x5´en din, er du sikker på det var depo lyker du hadde ? 

Nei, der husket jeg feil faktisk. De var Sonar tror jeg, de så ganske anderledes ut en Depo sine. Men dee løftet inntrykket på bilen og ga den et mer moderne utseende.

Blir spennende å se når du har fått satt på dine Depo + facelift grillen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting. Jeg kjøpte faktisk skjermbreddere til min E53, disse er i glassfiber og må nok tilpasses litt (limes på). Jeg rakk aldri selv å legge disse på min bil før jeg solgte den. De kan du få av meg hvis du vil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørhåndtaket på passasjersiden var defekt, men fikk med nytt av forrige eier. hadde sett for meg at jeg fikk en merknad på eu kontrollen. Slapp unna det, men ble ikke noe lettere å åpne døren.

Ble endel krøll, noen har prøvd før uten lykke. Ødelagt motstykket til muttern så måtte sage av håndtaket 😄 fikk byttet håndtaket,men oppdaget at dørlåsen av rustet fast, så tok den ut. Pusset den og oljet den opp. Nå virker døren igjenn. Og baben i huset er fornøyd med å ha fri entrè igjenn.

IMG_20161201_164407_zpsh2pgxrak.jpg

IMG_20161201_192723_zpsrzrxlrsk.jpg

IMG_20161201_200030_zpswwp7qq78.jpg

IMG_20161201_201139_zps03cc9cqr.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt ny leilighet og brukt bilen som trekkvogn for en svær henger et par dager. På vei hjem etter å ha levert hengeren så luktet det kjølevæske, temperaturen steg å det kom opp "coolant level" varsel. 
rullet inn på nærmeste parkeringsplass. 
Åpnet pansret, og så at ekspansjonstanken var ferdig. 

Ringte til gs og bestilte en ny, så imorgen tidlig hopper jeg på sykkelen. pakker litt verktøy i ryggsekken, sykler til bilen å bytter tank.

Endret av Magnus.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et sett instrumentringer med børstet aluminums utseende i posten idag. Demonterte instrumentpanelet å monterte de. Testet med rød lakk på "viserne", det krasjet helt med den oransje bakrgrunnsbelysningen så fjerner det røde om noen dager.
Ellers synes jeg det ble bra, løfter utseende noen hakk, og står i stil med interiørlistene :-)

IMG_2308_zpsssecx1ba.jpg

IMG_2309_zpsvqt7qg4c.jpg

IMG_2310_zpsr6gbd4uh.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Spankus skrev:

følger med :D

Bra, gøy med noen følgere. Så kanskje det blir litt liv i tråden etterhvert :) 

4 timer siden, Frode D skrev:

Dette blir gøy å følge med på. Syns det er kult med SUV som er lav, og vurderte en periode å kjøpe X1 for å senke skikkelig. :)

Jepp, er gøy med litt "utradisjonelle" lave biler :-)

-

Har eksamen imorgen, så for å få et lite avbrekk gikk jeg ut og monterte sorte N-merker på de nye skiltene. Skiltplater skal av så snart jeg har fått handlet meg borrelås. 
Fikk også byttet luftfilter.

Har fått sorte facelift nyrer i posten, det ser ut som det blir endel modifisering i panser, tenker å få startet på dette iløpet av uken. Må bare mote meg opp til og kappe ut :D

IMG_2312_zps1vfvr56v.jpg

IMG_2313_zps99kdvjg3.jpg

IMG_2314_zpsap1zje70.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften kom tidlig i år, hentelappene bare daler ned i postkassen :-D
Siden jeg avsluttet sist innlegg med et sett ekstremt slitte lykter, starter jeg med bilder av de nye depo lyktene. Skal få tatt noen bilder i dagslys av resultatet.  Er høydejustering, og alt av orginal xenon passer rett over. 

IMG_20161213_140242_zpsfxxgs7tz.jpg

IMG_2334_zpssv7aps2k.jpg

IMG_2321_zps1uudvjwg.jpg

 

Våknet idag av en telefon fra posten, de var på vei med den nye Eonon spillern til bilen.
Ene vribryteren på spilleren var bøyd og bevegde seg tregt. Var ingen skader på embalasjen, testet spilleren i bilen og den funker som den skal. Har sendte en epost til Eonon med bilder, så får vi se om det blir ny spiller eller eventuelt avslag. 
Spilleren virker bra, plages med å få lyd i høytalerne. Når jeg hentet bilen var forsterkeren defekt, fjernet den og "loopet" ledningene til spilleren for og få lyd. Tror dette lurer Eonon spilleren.
Uansett, på nyåret strekker jeg signalkabler og kobler høytalere og sub på forsterker.

IMG_2316_zpsqibonlsd.jpg

IMG_2318_zpst6jtcxne.jpg

IMG_20161214_120444_zpsqlxjnmqh.jpg

IMG_2328_zpsm8o7lxx2.jpg

 

Fikk også demontert vindusviskeren og montert glasspropp :-) Slenger med et bilde av instrumentet med ringene og røde nåler, har blitt mer vant til det. Og tror det passr bra til det nye rattet som kommer i posten over nyttår :-D

IMG_2323_zpsexmuqp0n.jpg

IMG_2333_zps3wewjrlw.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...