Gå til innhold

Min carport | E53 X5 -på finn.no


Magnus.
 Share

Anbefalte innlegg

Først litt positive vibes, monterte led tåkelys som matchet AE perfekt. Fikk og tak i et sett med endestusser. Synes det er kjedelig med quad-eksos på x5, det hører til m3. i tilleg er det en ganske standard upgrade på x5. Jeg kjøpte derfor to enorme endestusser, tenker og ta de på skolen å pulverlakke de sort, da tror jeg de blir å gli ganske bra inn med breie hjul og lav bil 😄

IMG_2417_zpscpdftquq.jpg

IMG_2418_zpseykrfepy.jpg

 

Så til det utrolig negative, jeg kjørte en X1 fra Oslo til Nordland i helgen, og i den forbindelse sto X5'en på en offentlig parkeringsplass fra Fredag-Søndag. Her har det vært noe jævla sadotryner å ripa opp bilen !!! 

IMG_20170131_190300_zpsmh9g6nrz.jpg

IMG_20170131_190246_zpsxbrndvf1.jpg

IMG_20170129_235029_zpsl6ea463j.jpg

begge sider, bakluke og panser er ripet opp !

Endret av Magnus.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, awt skrev:

Huff, det der så ikke noe morsomt ut. :(

Nei, det var veldig kjedelig 😥 Skal på taksering på Torsdag, så få vi se om jeg tar det via forsikring eller lapper den sammen å folierer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir så forbanna av å se slikt. Måtte de henrettes offentlig.. Angående eksosen må jeg ærlig si at jeg ikke likte det, så litt rart ut. E53 skal ha bøs 4-rørs eksos i min mening, men smaken er som baken ;) Du som skal være tilfreds med din bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.1.2017 at 22.46, fxslin skrev:

Dritt kjipt med slike idioter! Får håpe at du finner en god løsning på det.

Ja det er sinnsykt irriterende, noe rust hadde jeg jo rundt omkring. Men ser noen hakk værre ut i lakken nå..

On 1.2.2017 at 0.30, Gabz skrev:

Kjenner jeg blir så forbanna av å se slikt. Måtte de henrettes offentlig.. Angående eksosen må jeg ærlig si at jeg ikke likte det, så litt rart ut. E53 skal ha bøs 4-rørs eksos i min mening, men smaken er som baken ;) Du som skal være tilfreds med din bil!

Ja, påtide med dashcam. quad er kult, men ville teste noe annet, tror det blir fett når jeg får på 4.6is kit :) 

On 1.2.2017 at 6.57, Shattered skrev:

Det der er ikke en "tilfeldig parkeringsbulk" nei, det var ikke mye pent! :stupid:[-X

Synes sånne folk skulle hatt juling! 

Nei ingen som bare tilfeldigvis har kommet borti, her er det sammenhengende ripe rundt hele bilen, tilogmed taket har fått en stjerne.

On 1.2.2017 at 7.45, Tomi E91 skrev:

dritkjipt... Håper du kommer greit ut av det økonomisk hvertfall.

synes eksosen ser bra ut !!

Vi får se, har 75(2år) i bonus. så faller ikke så langt om jeg velger å ta det via forsikring.  Takk, synes selv det ble kult, vurdere og lakke stussene sort da jeg synes de "skriker" litt nå. 

On 1.2.2017 at 7.56, Hawkon88 skrev:

Sikker på at det ikke kan poleres opp igjen? Eventuelt legge i lakk.

Det er noen videoer på youtube hvor noen klarer å få et spotless resultat av slike riper.

Det er nok alt for dypt til og bare poleres opp, om ikke det blir løsning via forsikring. så kommer jeg nok til og legge lakk i sårene, våtslipe og polere. så foliere hele bilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro på Stamsaas for takst tidligere idag, de har konstantert at alle paneler på bilen må lakkeres ( foruten støtfanger foran og bak) Taksten kom på vel 60 000,- 

Gjensidige opplyste at lakkverkstedet deres ga 8-års garanti på lakkeringsjobben, stamsaas selv sier at de ikke gir noe garanti siden bilen har rust fra før. Jeg kan på sett og vis skjønne deres syn, men tar jeg dette via forsikring ønsker jeg noe form for garanti, det koster meg tross alt noen tusen over tid ( bonus går 15% ned+egenandel )

Noen meninger på hva jeg burde gjøre her ? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Magnus. skrev:

Dro på Stamsaas for takst tidligere idag, de har konstantert at alle paneler på bilen må lakkeres ( foruten støtfanger foran og bak) Taksten kom på vel 60 000,- 

Gjensidige opplyste at lakkverkstedet deres ga 8-års garanti på lakkeringsjobben, stamsaas selv sier at de ikke gir noe garanti siden bilen har rust fra før. Jeg kan på sett og vis skjønne deres syn, men tar jeg dette via forsikring ønsker jeg noe form for garanti, det koster meg tross alt noen tusen over tid ( bonus går 15% ned+egenandel )

Noen meninger på hva jeg burde gjøre her ? :) 

Nå er ikke jeg så flink med lakk og våtsliping, men hadde det vært mulig? Litt vanskelig å bedømme utifra noen bilder. Men du kunne jo ha tatt en titt på denne guiden.  Kommer jo som sagt an på hvor dyp skaden din er. Spol fram til 3.40 i denne filmen hvis du vil se litt action :)

 

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjipt med sånt...

Jeg hadde brukt forsikring på dette. Da får du "ny bil" følelse med fin lakk og fjernet det meste av rust. Det vil aldri bli like fint med å bare fylle i stripene. Det eneste unntaket er vel om du har uvanlig høy egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...