Gå til innhold

Samletråd for BMW Remote app


 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å starte en samletråd for BMW REMOTE :-P

 

De første dagene hadde jeg litt problemer med å sende starttid/aktivere webasto, lyshorn, horn osv.

Etter noen forsøk, fungerer dette nå veldig bra!

Alt virker nå:

- Klima: aktiver straks , send starttid

Fjernkontroll: låse, låse opp, horn, lyshorn.

Kart: 

Sporing av bil.

I utgangspunktet skulle både sporing av bil og fjernkontroll kun fungere når bilen står stille.

Jeg testet disse funksjonene fra appen på tlf fra bilen da jeg kjørte hjem ikveld og da virket både sporing i REAL TIME og horn. :-D

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW i Remote appen streika av og til da jeg hadde min BMW i3. Var egentlig ikke noe stort problem, fordi det ikke var så ofte. Men jeg husker den ene dagen da jeg skulle kjøre til Oslo, det var sikkert 10- ute. Jeg hadde satt på forhåndsvarme til klokka 10:00. Jeg går ut, tenker bilen er ferdig tint og varm... Men neida. Selv om det sto på appen at forhåndsvarming til 10:00 var mottatt, var appen "nede", så den varmet ikke til klokka 10:00. Var en kald tur.

BMW Remote fungerte ikke de to første månedene jeg hadde min F30, usikker på hvorfor. Fikk ingen hjelp fra Bavaria Stavanger heller, da jeg spurte om hjelp. Dro innom Bavaria på Bryne to måneder senere, fikk den til å virke. BMW Remote har fungert feilfritt etter jeg fikk den til å virke :)

Bruker for det meste BMW Connected. Liker det at man kan planlegge en rute på forhånd, så få push-varsel på mobilen om at "du må dra om 10min" eksempelvis.

Synd ikke BMW Connected fungerer som "fjernkontroll" på biler før 2014. Begge appene kunne også vært litt mer brukervennlig i mine øyne, både funksjoner og design. Spesielt BMW Connected; når man søker etter en adresse, kommer det forslag fra hele verden, ikke lokalt eller landsbasis. Skulle til HSN Campus Porsgrunn for to uker siden, skrev inn "Kjø"(adressen er Kjølnes Ring 56). Da kom det opp forslag "Komandjari", som i Burkina Faso i AFRIKA(???). Forslaget kommer ikke opp før jeg har skrevet "Kjølnes Rin". Prøver jeg "Kjølnes Ri" kommer det opp forslag med Rhode Island i USA. Dette er noe BMW burde få ordnet asap! 

 

Endret av Popza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er enig at BMW REMOTE kunne hatt noen flere funksjoner :

- Status: her burde minstekravet for oss med alarm om vi kunne se om den var tilkoblet eller frakoblet.

- Dører låst/ulåst

- Vinduer åpne/stengt

- Batterihelse

Noen flere ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig.

BMW i Remote har jo muligheten til å vise om dører er låst/ulåst, vinduer åpne/stengt, osv. Hvorfor har ikke BMW videreført dette til BMW Remote? Rart.

Ønsker:

- Se realtime trafikkinformasjon på ruten jeg har satt opp i BMW Connected. Hvordan går trafikken nå? Veiarbeid(nå eller planlagt)?

- Se drivstoffstatus

- Takluke åpen/lukket

- Lys av/på

- bagasjeromsluke åpen/lukket

- Bruke kameraene på bilen til å se rundt bilen. Hvis du for eksempel har 360 view, eller se via ryggekameraet. (Kanskje litt for hightech :oops:)

- Kunne legge til delruter på planlagte ruter som er satt opp i BMW Connected. På lik linje som funksjonen som er i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Volvo i tillegg med Volvo on call app, der har vi muligheter for å se status på bilen. 

f.eks. utetemp, drivstoffstatus, status på bremser, spylevæske, lyspærer og låsestatus. Det er også mulig å dra ut kjørebok i excel. 

Så, jeg er ikke videre imponert over funksjonaliteten i BMW connected appen mot min 2014 BMW, men virker som at den har litt andre statuser tilgjengelig på nyere biler. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, flobben skrev:

Vi har en Volvo i tillegg med Volvo on call app, der har vi muligheter for å se status på bilen. 

f.eks. utetemp, drivstoffstatus, status på bremser, spylevæske, lyspærer og låsestatus. Det er også mulig å dra ut kjørebok i excel. 

Så, jeg er ikke videre imponert over funksjonaliteten i BMW connected appen mot min 2014 BMW, men virker som at den har litt andre statuser tilgjengelig på nyere biler. 

 

Nei det ser nok dessverre ut som om andre bilmerker har kommet litt lenger på den fronten der f.eks som nevnte Volvo og Tesla.

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Saltkjelen skrev:

Jepp.

BMW-5-Sereis-Remote-View-3D-750x422.jpg

Tøft!

 

On 24.11.2016 at 0.36, Popza skrev:

BMW Remote har fungert feilfritt etter jeg fikk den til å virke :)

15226496_10153802756081841_1373765165_n.jpg

Skulle sjekke om bilen hadde blitt kjørt inn på verkstedet på Bilsalongen, det fikk jeg ikke lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.11.2016 at 0:36 AM, Popza said:

BMW i Remote appen streika av og til da jeg hadde min BMW i3. Var egentlig ikke noe stort problem, fordi det ikke var så ofte. Men jeg husker den ene dagen da jeg skulle kjøre til Oslo, det var sikkert 10- ute. Jeg hadde satt på forhåndsvarme til klokka 10:00. Jeg går ut, tenker bilen er ferdig tint og varm... Men neida. Selv om det sto på appen at forhåndsvarming til 10:00 var mottatt, var appen "nede", så den varmet ikke til klokka 10:00. Var en kald tur.

BMW Remote fungerte ikke de to første månedene jeg hadde min F30, usikker på hvorfor. Fikk ingen hjelp fra Bavaria Stavanger heller, da jeg spurte om hjelp. Dro innom Bavaria på Bryne to måneder senere, fikk den til å virke. BMW Remote har fungert feilfritt etter jeg fikk den til å virke :)

Bruker for det meste BMW Connected. Liker det at man kan planlegge en rute på forhånd, så få push-varsel på mobilen om at "du må dra om 10min" eksempelvis.

Synd ikke BMW Connected fungerer som "fjernkontroll" på biler før 2014. Begge appene kunne også vært litt mer brukervennlig i mine øyne, både funksjoner og design. Spesielt BMW Connected; når man søker etter en adresse, kommer det forslag fra hele verden, ikke lokalt eller landsbasis. Skulle til HSN Campus Porsgrunn for to uker siden, skrev inn "Kjø"(adressen er Kjølnes Ring 56). Da kom det opp forslag "Komandjari", som i Burkina Faso i AFRIKA(???). Forslaget kommer ikke opp før jeg har skrevet "Kjølnes Rin". Prøver jeg "Kjølnes Ri" kommer det opp forslag med Rhode Island i USA. Dette er noe BMW burde få ordnet asap! 

 

Connected Drive virker det på biler før 2014. Må bare være litt kreativ og bruke tysk konto. Ikke norsk konto og ikke hør på hva norske BMW forhandlere sier.

Må som på biler med NBT ha riktig options for remote services, så er det ikke noe i veien for å få det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Popza skrev:

Tøft!

 

15226496_10153802756081841_1373765165_n.jpg

Skulle sjekke om bilen hadde blitt kjørt inn på verkstedet på Bilsalongen, det fikk jeg ikke lov til.

Jeg må iallfall ha PÅ GPS PÅ TLF for at den skal finne bilen. ..

Eller:

Installer appen på nytt

Endret av F 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Noen som vet om det er mulig å få til Remote 3d view på appen her i Norge? 

Fikk min g30 i dag og sånn jeg forstod det så var ikke denne funksjonen tilgjengelig i Norge pga "datatilsynet" 

men jeg ser inne på Connecteddrive siden at den står som en tjeneste jeg har. 

 

Endret av oysrell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...