Gå til innhold

Tuning f31 20i xdrive


bjeff
 Share

Anbefalte innlegg

Skal gå igang å tune denne bilen også. Ble fortalt hos Bsr at de måtte bore hull i en boks ( motorstyring ), for deretter å koble/lodde seg innpå kretskortet for så og starte filoverføring.

dette hørtes mildt tatt skummelt ut, men har tunet 4 biler hos de før, og har alltid vært fornøyd. Noen som har noen tanker og eller alternativer.

ser helst at dette blir gjort i Hordaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen har ikke Norsk nybil garanti, så den er grei.

Ellers var det vel noe tuning fra Hartge og Burger men det var boxer som ga seg på ca 218hk.

Ser for meg 280-300 hk når jeg først er i gang .

Ellers kunne jeg jo lunket rundt i en 320d med halve forbruket, men denne gangen var jeg keen på bensin👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, lagunilla skrev:

Har du kopiert lenken fra meg? Hehe.

Jeg kjører med JB4 med DP og map 2 på min 328i som også er 2 liter. Fornøyd med den.

Ja :) Sånn jeg har skjønt det tåler ikke motoren så mye belastning, nøktern tuning er vel tingen. 

Hva henter du ut med ditt oppsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tobiasw skrev:

Hva med ESS? Her får du god økning til 7500kr ca + montering. http://esstuning.com/n20-20i-ecu-performance-software/

Evt stage 2 som gir 450hk til 25000kr + montering (og sikkert mer :Dhttp://esstuning.com/n20-stage-2-performance-package/

 

11 timer siden, bjeff skrev:

Joda, sikkert helt knall det der. De gutta der tunet jo e39 540i, i sin tid. Hadde en reportasje i Drive.

Men tenker det er greit å kjøre opp til BSR, gå hjem og hente når ferdig.(Hvis det funker).

 

Si ifra hvis det alikevel skulle bli aktuelt med ESS så skal jeg se hva jeg kan gjøre med pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.11.2016 at 20.47, bjeff skrev:

Skal gå igang å tune denne bilen også. Ble fortalt hos Bsr at de måtte bore hull i en boks ( motorstyring ), for deretter å koble/lodde seg innpå kretskortet for så og starte filoverføring.

dette hørtes mildt tatt skummelt ut, men har tunet 4 biler hos de før, og har alltid vært fornøyd. Noen som har noen tanker og eller alternativer.

ser helst at dette blir gjort i Hordaland.

Helt normalt at de må borre hull i ecu på nyere BMWer. Samme gjelder nyere diesel versjoner. De må inn i ECU for å boote ecu på nytt slik at den åpner for filoverføring. At den ikke kan gjøres tilbake til originalt er bare tull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...