Gå til innhold

Kjøleproblem på e39 m52. For høy driftstemp, men koker ikke.


sAlnes
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

7 timer siden, bmwmann24 skrev:

Bytta du viskosekobling?

Ja, ble kvitt viftelyden men hjalp ikke så mye på kjølingen.

 

7 timer siden, mcbanan skrev:

Skal ikkje driftstempertur på desse være i 95-100 graders området da?

På nyere biler skal den være på rundt 95-100 grader mener jeg. Men termostaten orginalt på e39 åpner seg på 92 grader så driftsempen skal ligge i området der. Desuten er det voldsomt trykk på slangen inn på radiator og slangen ut fra radiator er kald. Noe som er et symptom på luft.

Jeg mistenker at det er luft i systemet og mye av grunnen til er at jeg har webasto. Har en mistanke om at det er en del luft i slangene der med webastoen etter jeg har luftet og at det sprer seg når jeg begynner å kjøre og den da sliter med å kjøle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Hei. Har akkurat samme problem som deg. Nederste slangen på radiator på andre siden av termostat er kald, mens den fra tanken og inn til termostat er kjempevarm. Har også byttet termostat, termostathus og vannpumpe, uten at det ble bedre. Ingen lekkasjer, og den er luftet skikkelig. 

Hva fant du ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok til slutt en trykktest hos verksted og fikk påvist co2 lekkasje i kjølevannet aka dårlig toppakning. Så driver å bytter den nå. Men må ha vært en veldig liten lekkasje. Var ikke noe synlige tegn på verken pakningen, toppen eller blokken at det hadde vært lekkasje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
8 timer siden, Erik.V skrev:

Fikk du normal temp etter toppakningbyttet ? 

Nei ikke rett etter. Måtte bytte til vannpumpe av litt bedre kvalitet og fjerne alle slanger til webasto som lå og samlet på luft. Så nå har jeg riktig driftstemp. Men fortsatt så sliter den litt ved bykjøring og sånt ved at den får 5-10 grader for høy temp. Men da slår ekstra viften inn så det er ikke fare for at den koker lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...