Gå til innhold

Lakking av GS front spiler


e92m
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann :) 

jeg kjøpte meg en front spoiler til min e92 ( http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/bmw_3_serie-e92-coupe-320d/tilbehor-spoilere_stotfangere-front-front_fanger_spoiler/frontleppe_e_92_m_tech_pu__dtme92_be_p284_fl__1678398 ) 

er litt usikker på hvordan jeg skal behandle denne for at lakken skal feste seg ordentlig, syntes plasten virket veldig fet. Å at selve frontspoileren virker veldig fleksibel så redd for at lakken skal sprekke ved montering.. er det noen som har lakkert en sånn her før som har noen tips :) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hsd skrev:

Vask over lett med siliconfjerner, plastgrunning og så lakk og klarlakk med mykner.

Beste og peneste er somregel å bare ha den som den er, så behandle med plastfornyer noen ganger i året.

Det jeg tenkte å gjøre. Bare la merke til at GS hadde lagt ved et bilde der hvor den var lakkert. Tror du lakken vil sprekke opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs jo hvilken lakk du bruker det. biltema og sånt lusk sprekker opp etter ett par uker, handler du lakk på karroseriverksted så holder det jo "evig" om du ser bort fra ytre påvirkninger som isklumper i veibanen og denslags.

frontfanger, sideskjørt, bakfanger og på mange biler frontskjermene er jo plast og lakkert originalt, men igjen det er ikke snakk om lakk til 90 kroner boksa :)

viktigeste er en skikkelig plastprimer, den "etser" seg ned i plasten og lager skikkelig heft for neste lag.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, hsd skrev:

spørs jo hvilken lakk du bruker det. biltema og sånt lusk sprekker opp etter ett par uker, handler du lakk på karroseriverksted så holder det jo "evig" om du ser bort fra ytre påvirkninger som isklumper i veibanen og denslags.

frontfanger, sideskjørt, bakfanger og på mange biler frontskjermene er jo plast og lakkert originalt, men igjen det er ikke snakk om lakk til 90 kroner boksa :)

Da kjøper jeg heller litt dyrere lakk :) har du noe og anbefale ? Har et parr bokser med motip lakk hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

handler selv bokser på ødegård lakk, dem har nettutsalg. plastdeler har jeg derimot alltid lakka med sprøyte pga innblanding av mykner. Mulig like greit å bare levere til ett lakkverksted om du er usikker, koster ikke mange kronene for sånt småtteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...