Gå til innhold

Kjøp av f20 116i skolebil


Espelae
 Share

Anbefalte innlegg

Hei bmw folk, Jeg er på jakt etter ny bil til fruen i hus og kom over en fin f20 til en grei pris. Denne har gått som kjøreskole bil og står pr dd to sett med pedaler i. Km er noe høy i forhold til andre f20 på markedet men ikke direkte skremmende for meg. Det jeg lurer på er om dere har noen innspill om ting og tang som jeg eventuelt ikke tenker på ved kjøp av kjøreskole bil? skal brukes privat så vet den må omregistreres/vises uten ekstra pedal sett. "navigasjonen" i bilen er vel typen uten navigasjon? 

I utgangspunktet tenker jeg at siden den har gått som kjøreskole bil så er servicer holdt og bilen har kjørt store deler av livet med drifts varm motor. Dette blir en bil nr2 så kommer ikke til å bli kjørt så veldig mye pr år, så om noen år regner jeg med km stand ligger mer på "gjennomsnittet" for tilsvarende f20. 

Alt i alt spytt ut med tanker og meninger føler meg litt usikker.

alternativet til bil nr2 er e87 bensin av et slag, men er så mye ymse på finn som e dårlig utstyrt og dyre.

finn annonse: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86180965&fks=86180965

Endret av Espelae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, DanielStance skrev:

Hva mener du? At skolebiler ikke har navi?

Eneste jeg kan tenke på med skolebiler er clutchen :P

ikke generelt skole biler ikke har navi, tenkte på den spesifke nbt versjonen som står i denne bilen, den er vell av type "basic" som ikke innholder navi? (vurdert av kontrollen i midtkonsoll) 

clutchen er et punkt ja, men den kan til en viss grad testes ved besiktelse og eventuelt prutes på vist dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg for at det er kjøreskolebil. De jeg kjenner til som er kjørelærer tar godt vare på bilene og service blir fulgt opp på en prikk da de er avhengig at bilen er tipp topp til enhver tid, bilen er jo jobben deres. Noe bruksmerker kanskje, men der er jo en bruktbil. Hva som er tilfelle med den aktuelle bilen vet jeg såklart ikke, men vil ikke tro det er særlig annerledes :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Espelae skrev:

ikke generelt skole biler ikke har navi, tenkte på den spesifke nbt versjonen som står i denne bilen, den er vell av type "basic" som ikke innholder navi? (vurdert av kontrollen i midtkonsoll) 

clutchen er et punkt ja, men den kan til en viss grad testes ved besiktelse og eventuelt prutes på vist dårlig. 

Åja sånn ja. Nei det vet jeg ikke. Mener å huske at F30 skolebilen jeg kjørte hadde navigasjon.

Ja det er sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tror ikke du skal bekymre deg for at det er kjøreskolebil. De jeg kjenner til som er kjørelærer tar godt vare på bilene og service blir fulgt opp på en prikk da de er avhengig at bilen er tipp topp til enhver tid, bilen er jo jobben deres. Noe bruksmerker kanskje, men der er jo en bruktbil. Hva som er tilfelle med den aktuelle bilen vet jeg såklart ikke, men vil ikke tro det er særlig annerledes :) 

akuratt samme tanke jeg har, bilen er levebrødet til personen/firmaet så de er avhengig av at det fungerer. 

skal ta en telefon til de i morgen og høre angående omregistrering med tanke på ekstra pedal sett. må jo over halve landet for å eventuelt hente den, så det ikke dukker opp noe "får ikke skilter på den før pedalene e vekke" 

 

noen tanker om pris? lite å sammenligne med på finn med tanke på km stand
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Marius2002 skrev:

Tror ikke du skal bekymre deg for at det er kjøreskolebil. De jeg kjenner til som er kjørelærer tar godt vare på bilene og service blir fulgt opp på en prikk da de er avhengig at bilen er tipp topp til enhver tid, bilen er jo jobben deres. Noe bruksmerker kanskje, men der er jo en bruktbil. Hva som er tilfelle med den aktuelle bilen vet jeg såklart ikke, men vil ikke tro det er særlig annerledes :) 

akuratt samme tanke jeg har, bilen er levebrødet til personen/firmaet så de er avhengig av at det fungerer. 

skal ta en telefon til de i morgen og høre angående omregistrering med tanke på ekstra pedal sett. må jo over halve landet for å eventuelt hente den, så det ikke dukker opp noe "får ikke skilter på den før pedalene e vekke" 

 

noen tanker om pris? lite å sammenligne med på finn med tanke på km stand

 

25 minutter siden, awt skrev:

Denne har ikke navigasjon nei, men sånn utover det virker det som en ganske grei bil.

greit å vite, ja ser ganske bra ut på bildene og utstyrs nivået er ikke noe særlig å klage på. får mye og ny bil for pengene.

Endret av Espelae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...