Gå til innhold

Ettermontering av Webasto i F11


bareBård
 Share

Anbefalte innlegg

Du kan som oftest bare sende en mail til et BMW verksted å be om monteringsanvisning fra dem. De pleier ikke å være vanskelig på dette.

Hvilken manual du skal ha vet de eller du kan selv sjekke på realoem.com eller bmwfans.info 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
On 3/8/2018 at 12:19 PM, Otis said:

Du kan som oftest bare sende en mail til et BMW verksted å be om monteringsanvisning fra dem. De pleier ikke å være vanskelig på dette.

Hvilken manual du skal ha vet de eller du kan selv sjekke på realoem.com eller bmwfans.info 

Tack för svaret,

Har skickat en email till BMW men fick aldrig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/22/2017 at 12:09 AM, bareBård said:

For en stund siden fikk jeg ordnet fjernkontroll til Webastoen.
Original kontroll koster nesten 2000kr og jeg synes det er upraktisk å bære med seg en ekstra.
Da må man finne opp litt.

Jeg lyttet litt på bussen (K-CAN1) og fant ut hvilken melding som blir sendt når man starter varmeren fra iDrive (ID 0x2A2 - 0x06FC). Jeg fant også meldingen som går når man trykker knapp 3 på den vanlige fjernkontrollen. Kort trykk på denne knappen har vanligvis ingen funksjon, men må holde den inne for å åpne den lille bakluka. Så programmerte jeg en Arduino til å lytte etter riktig melding og sende start/stopp. Det fungerer fint, men i neste versjon skal jeg legge inn noe slags tilbakemelding med lysene, slik at jeg ser om den mottok signalet. Foreløpig koblet jeg meg bare inn på kontakten til hengermodulen, det var en grei plass å finne buss og terminal 30.

20170219_140830+_Large_.jpg

 

Enligt ISTA Webasto kopplas via LIN eller ?

Kan du lägga Arduino källkoden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hej igen,

Nu har jag monterat min Thermo top evo.

Har kopplat den till Webasto diagnos och funkar bra men vill inte startas i bilen. Är det för att den måste vara Thermo top vevo ?

Min kom fråm en BMW f11 2015. Min bil är 2012 skulle kunna funka om jag uppdatera bilen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Spørsmål ifbm. ettermontering av webasto. Hvordan kan dette løses på bensinbil? Har en 2012 528ix som gjerne skulle fått no ekstra varme nå om vinteren. Fikk man webasto originalt på bensinbiler? Med separat dieseltank, eller er den da fyrt med bensin? Eller er eneste alternativ på bensinbiler en defa-løsning? 

 

Mvh

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hej på er alla,

Intressant tråd. Även jag tänkte försöka mig på att montera en värmare i min 520d. Finns det någon vänlig själ som kan skicka mig monteringanvisningen för detta.

Skickat från ett corona drabbat Stockholm.

mvh

Niils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/16/2020 at 8:49 PM, Niils said:

Hej på er alla,

Intressant tråd. Även jag tänkte försöka mig på att montera en värmare i min 520d. Finns det någon vänlig själ som kan skicka mig monteringanvisningen för detta.

Skickat från ett corona drabbat Stockholm.

mvh

Niils

Hej,

Har skickat anvisningen till dig. Säg till om du behöver mer hjälp :)

 

Mvh

Ahmad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hej Alla,

 

Vill bara tacka för bareBård för inspirationen. Håller på med samma typ av projekt, har köpt en värmare från Polen samt en fjärrkontroll från Tyskland. Fjärren gav jag 50 Euro för och värmaren 3300 sek Inkl frakt med ny matarpump. Jag blev även tvungen att köpa en matarpump för tanken då min saknade den tredje anslutningen till värmaren. Nu skall jag bara försöka få tag i kylarslangar och kablaget. Diesel slangarna tänkte jag göra själv med nylon plast slangar. Har testat värmaren på bänk med Webastos diagnos program och allt funkar, min värmare har bara varit på i totalt 22 timmar. Jag blev tvungen att bygga en K-line driver så jag kan använda en vanlig USB till RS232 adapter för att kommunicera med värmaren. Se bild på den snygga uppkopplingen :-).

 

Ha de.

 

Mvh

Niils

20200503_202812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
On 5/3/2020 at 8:52 PM, Niils said:

Hej Alla,

 

Vill bara tacka för bareBård för inspirationen. Håller på med samma typ av projekt, har köpt en värmare från Polen samt en fjärrkontroll från Tyskland. Fjärren gav jag 50 Euro för och värmaren 3300 sek Inkl frakt med ny matarpump. Jag blev även tvungen att köpa en matarpump för tanken då min saknade den tredje anslutningen till värmaren. Nu skall jag bara försöka få tag i kylarslangar och kablaget. Diesel slangarna tänkte jag göra själv med nylon plast slangar. Har testat värmaren på bänk med Webastos diagnos program och allt funkar, min värmare har bara varit på i totalt 22 timmar. Jag blev tvungen att bygga en K-line driver så jag kan använda en vanlig USB till RS232 adapter för att kommunicera med värmaren. Se bild på den snygga uppkopplingen :-).

 

Ha de.

 

Mvh

Niils

20200503_202812.jpg

Bra jobbar, var din TTEVO/TTVEVO ?
Vad är det för LIN anslutning du använder ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...