bareBård

Ettermontering av Webasto i F11

Anbefalte innlegg

Du kan som oftest bare sende en mail til et BMW verksted å be om monteringsanvisning fra dem. De pleier ikke å være vanskelig på dette.

Hvilken manual du skal ha vet de eller du kan selv sjekke på realoem.com eller bmwfans.info 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 3/8/2018 at 12:19 PM, Otis said:

Du kan som oftest bare sende en mail til et BMW verksted å be om monteringsanvisning fra dem. De pleier ikke å være vanskelig på dette.

Hvilken manual du skal ha vet de eller du kan selv sjekke på realoem.com eller bmwfans.info 

Tack för svaret,

Har skickat en email till BMW men fick aldrig svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
On 2/22/2017 at 12:09 AM, bareBård said:

For en stund siden fikk jeg ordnet fjernkontroll til Webastoen.
Original kontroll koster nesten 2000kr og jeg synes det er upraktisk å bære med seg en ekstra.
Da må man finne opp litt.

Jeg lyttet litt på bussen (K-CAN1) og fant ut hvilken melding som blir sendt når man starter varmeren fra iDrive (ID 0x2A2 - 0x06FC). Jeg fant også meldingen som går når man trykker knapp 3 på den vanlige fjernkontrollen. Kort trykk på denne knappen har vanligvis ingen funksjon, men må holde den inne for å åpne den lille bakluka. Så programmerte jeg en Arduino til å lytte etter riktig melding og sende start/stopp. Det fungerer fint, men i neste versjon skal jeg legge inn noe slags tilbakemelding med lysene, slik at jeg ser om den mottok signalet. Foreløpig koblet jeg meg bare inn på kontakten til hengermodulen, det var en grei plass å finne buss og terminal 30.

20170219_140830+_Large_.jpg

Enligt ISTA Webasto kopplas via LIN eller ?

Kan du lägga Arduino källkoden ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive