Gå til innhold

kvitte meg med en bil. hvilken villet du beholdt?


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei. sitter med to biler.. og vurderer sterkt og kvitte meg med en.  

 

den ene er en 2002 mod e39  525dat  full m-sport.  har hatt denne rett over ett år nå, og har kjørt 24.000 så og si problemfrie km.  har nå gått 241.000.   flott bil som går utrooolig billig.   meget god stand, men den begynner å få litt smårust rundt om som plager meg.    så jeg tenker litt på å kanskje selge denne mens det forsatt er noe verdi i den.  e60 begynner jo og bli billig, samt at rusten kommer fram.     foreløbig så er det ikke så ille.  noen blemmer på bakluke, framdører og litt på en hjulbue framme.  

 

den andre bilen er en 1994 730ia e38.   denne er teknisk i bra stand foruten dårlige katalysatorer og litt slakk styring.(men ikke værre enn at det gikk gjennom eu).  billig bil og eie, men bruker jo myye mer drivstoff enn e39n..  men den er til gjengjeld fryktelig god og kjøre.  e39n føles trang ut i forholdt til denne.     denne bilen er det vell mer bruksverdi enn salgsverdi i.  den har nå rullet 340.000km så det er ikke mye og få for den tenker jeg.   fordelen med denne er vell at den er lettere og reparere på enn dieselen.  

 

hva villet du gjort?   det frister litt og selge e39n og spare litt ett års tid eller noe og kjøpe en e60 eller noe.   og hva trur dere jeg kunnet fått for e39n?  lite m-sporter og sammenligne med på finn.  den er jo ikke sammenlignbar med en uten m-sport (jeg villet ikke kjøpt en uten iallefall) 

'hjertet sier behold begge', fornuften sier 'en bil er nok' :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva angår komfot så synes jeg ikke e39 scorer noe høy der.  fryktelig trang dersom man har noen i baksetet.  på e38n så slipper man og ta fram setet om det sitter noen bak.

men e39n er overlegen på bruksevne da.  man får plass til alt og den er helt nydelig og trekke henger med.  e38n bruker så mye bensin når man drar henger at det ikke er morro engang. 

 

hva kan jeg får for e39n da :-k   60k kanskje?     e38n er vell kanskje en 20-25k? 

 

e39

+teknisk god

+billig og kjøre

+praktisk. slipper tilhenger for den minste ting

+ser bra ut me m-pakke osv 

+webasto

+har bestilt bixenon og led langlys

-meget dårlig stereoanlegg 

-noe rust om begynner å komme

-girkasse og turbo er original -når ryker de?

-knapp bakluke kødder samt at jeg misstenker dårlige traversforinger

 

e38

+overlegen comfort

+en bil ikke alle har 

+bra teknisk stand.  mye nytt 

+girkassen er bare kjørt ca 120.000km

+null verditap da den ikke er verdt noe 

+billigere forsikring 

+jeg kjenner bilen bedre -enklere å skru på 

+meget bra anlegg.  nye høytalere,sub og stereo

-bruker mye bensin

-ikke like praktisk.  blir mye tilhengertrekking

-noe smårust rundt om 

-km noe høy. vanskelig og selge? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send meg gjerne en pm med bilder av e39, både fordi jeg kan prøve å hjelpe med pris ,  og at jeg er nysgjerrig :P

E39 trang med folk baki? har du noensinne hatt e46? :lol:

Og, hvor ofte kjører man med folk baki? ser i hvert fall for min del at jeg kjører sjeldnere og sjeldnere med kompani i baksetet. 

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hatt e46 nei :-P   er de så ille altså?   er ikke ofte jeg kjører med follk baki nei.  i fjor ble det langtur med e38n. 2300km.  (3-sammen) da trur jeg e39n kunnet blitt litt lei hehe.  

i sommer så kjørte jeg til københavn med 5ern.  (2-sammen) det gikk som en drøm.  (2600km tur retur)

 

skal få lagt opp noen bilder av begge bilene jeg : ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uten tvil solgt e39.

forbruk er ikke noe jeg bryr meg om, men nå vet ikke jeg hva din bruker. en 3liter v8 er ikke så snill på forbruket som gjerne en b44/ b40 motor, så hadde vurdert sterkt å bytte motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...