Gå til innhold

Runeys Estoril-blå F20, Downpipe og Intercooler S.8


Runey
 Share

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Mini Update 24.5.17

 

I dag var jeg og hentet en liten pakke til bilen, men på vei hjem skjedde selvfølgelig noe dumt.... Skal til å dra bilen litt ut på giret og halveis gjennom pådraget går bilen i nødmodus og varsellampen kommer på. Stopper og leser ut koder, se bildet. Etter litt undersøking har jeg en mistanke om at det muligens er feil på VANOS solenoiden, så dette må undersøkes videre...

Kom gjerne med innspill om noen har en idé eller erfaring med dette :D 

Screenshot_20170524-112435_zpspx7nqbqb.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Send en mail med feilkodene til BMW og hør hva de sier :) 

Sendte mail til de og fikk greit svar at de ikke kunne si noe uten å ha bilen inne på diagnose -_- 

Planen er å kanskje ta ut vanos solenoid i kveld for å sjekke om det kan være den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det var gutten som hadde kjøpt seg kvalitet dekk og felg, blir veldig spennende å se de montert på bilen. :-D

Er det 225/35/19 og 245/30/19 dekk? Ser bare 245/30 på et bilde, men antar det er bak og at du har 19". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, E.H.D skrev:

Det var gutten som hadde kjøpt seg kvalitet dekk og felg, blir veldig spennende å se de montert på bilen. :-D

Er det 225/35/19 og 245/30/19 dekk? Ser bare 245/30 på et bilde, men antar det er bak og at du har 19". 

Jepp har ventet lenge på disse :P Tok sin tid siden OZ visstnok måtte lage de først!

Stemmer at det er 225/35/19 og 245/30/19, ville ikke vise for mye nå siden bilen er skitten i garasjen og jeg enda ikke har fått framfelgene. 

Var litt nervøs for at bakfelgene kom til å subbe men ser ut til at det blir helt innenfor :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.6.2017 at 20.08, ahj skrev:

Very nice! PS4S ser ut som veldig spenstige dekk, har selv PSS på ene min :) 

når får vi se fult bilde av bil med felger? 

Fullt bilde kommer til uken, da jeg må lakke opp huber og kaliper før jeg setter de på. Men fikk lagt coating på felgene på fredag, så nå er det bare jeg som må somle meg ned i garasjen og starte vask og lakking:D  

Også kommer nok ny vanos solenoid på onsdag sammen med ny lufteslange så bilen kan kjøres igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gorg skrev:

Nå må du få ut bilde av bil med felg på! :D 

Det kommer fortere enn du aner, men om du må ha en spesifikk dag tenker jeg tirsdag er en flott dag for det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig somlet meg til å sette på de nye felgene, og fått tatt noen bilder av de montert :D Men ble ingen fotoshoot i dag, da jeg enda venter på deler(kommer i morgen), så bilen går ikke for egen maskin enda. I tillegg er det regnvær også #vestlandet

Men lovet jo @Gorg bilder i dag, så bilder skal det bli :P Det kommer mer når jeg får vasket bilen og den går for fullt igjen!

20170606_130727_zps5tezg19f.jpg
20170606_130709_zpskzbusdik.jpg
20170606_130656_zpslkcdoy6b.jpg
20170606_130635_zpsd0luotzn.jpg
20170606_130622_zpsifk7trtd.jpg
20170606_130610_zpsucxrqb2b.jpg
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...