Gå til innhold

Runeys Estoril-blå F20, Downpipe og Intercooler S.8


Runey
 Share

Anbefalte innlegg

Nå, Gorg skrev:

Meget tøffe oppgraderinger du har gjort i det siste 💪🏻😃

 

Takker, har fortsatt litt å gjøre innvendig før jeg er fornøyd, men syns eksteriøret nærmer seg :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Update 2.1.18

 

Vært rolig her en stund, da det ikke har skjedd så mye :P

Men har kjøpt en Mishimoto catch can som jeg skal finne en plass til, men sliter med å finne en fornuftig ruting plassering og av slanger . Mens det prosjektet jobbes med så ble det nylig skifte av tennplugger, og i dag ble det montert ny startknapp og gloss svart ring rundt.


Nye knappen :) 
BmrtMT.jpg

 

Ganske enkelt å få ut hele monteringen
DR2Et6.jpg

 

Så ble den åpnet og ny knapp montert!
bypbP4.jpg

 

Den nye ringen festes bare på utsiden av den gamle
uU0MjG.jpg

 

Litt dårlig bilde men alt montert sammen igjen :D 
pE0HhX.jpg

 

Før 

9kvoHM.jpg

Etter 

HkLXSB.jpg
tRRN67.jpg

19W7HV.jpg
6cF6YB.jpg

Litt harry er det men liker den lille biten med farge i et ellers veldig mørkt interiør :P 

 

 

Så var det og et kjapt bytte av tennplugger.

6sI1SB.jpg


ltKgjq.jpg

 

De så ikke så gale ut, men jeg foretrekker å heller skifte de litt oftere :D 
TG549T.jpg


thyp1K.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.11.2017 at 15.24, Runey skrev:

Har vært lite aktivitet på meg i det siste, da det ikke har skjedd særlig mye... Men bestilte meg en catch can fra Mishimoto i dag, som jeg tenkte å montere mellom PCV ventil og innsuget :) Kommer også til å skje litt mer nå mot nyåret!

Mishimoto Compact Baffled Oil Catch Can, 2-Port

Interessant lesning! Har akkurat hatt inne den lille raude med N14-motoren hos Bavaria etter at den begynte å gå ujevnt (regelrett jokka seg framover) og eksosen ble helt hvit. Mistenkte først gåen toppakning, men diagnose på Bavaria sa at Vanosen ikke justerte, noe som ofte skjer ved feil på registerkjede. De åpnet opp og det viste seg at registerkjedet hadde hoppet 2-3 tenner. Kjede, kjedestrammer og guider har blitt byttet av forrige eier på rundt 80k km (som følge av raslesymptomet), så alt så helt nytt ut - ingenting var ødelagt. Vi vet ikke om kjedet har strukket seg eller hva som forårsaket hoppet, men siden alt såg fint ut ble vi enige om å bytte strammeren (siden en defekt der vil gjøre at kjedet ikke holder seg stramt), og time kjedet igjen og montere alt sammen og så teste. Alt gikk fint og bilen går som den skal. Så jeg slapp unna med 6600kr i stedet for tilbudet på 27000kr for å bytte alt...

Forrge eier fjernet også slangen mellom toppdeksel (PCV) og innsug og hadde i utgangspunktet på en catch can men opplevde at den frøys et par ganger om vinteren. Så det ble til at han bare satte på en albue åpen til atmosfære. Har lyst å sette på catch can igjen, men har du den andre porten på toppdekselet også som går til turboen? Har sjekket ut BSH sin catch can setup - der blokkes PCV-porten for å tvinge alt ut den andre porten, som så bypasses til en separator/catch can før luften føres videre ned til turbo. Kommer nok til å investere i det etterhvert, men vil gjerne høre dine erfaringer med Mishimoto her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, papertiger skrev:

Interessant lesning! Har akkurat hatt inne den lille raude med N14-motoren hos Bavaria etter at den begynte å gå ujevnt (regelrett jokka seg framover) og eksosen ble helt hvit. Mistenkte først gåen toppakning, men diagnose på Bavaria sa at Vanosen ikke justerte, noe som ofte skjer ved feil på registerkjede. De åpnet opp og det viste seg at registerkjedet hadde hoppet 2-3 tenner. Kjede, kjedestrammer og guider har blitt byttet av forrige eier på rundt 80k km (som følge av raslesymptomet), så alt så helt nytt ut - ingenting var ødelagt. Vi vet ikke om kjedet har strukket seg eller hva som forårsaket hoppet, men siden alt såg fint ut ble vi enige om å bytte strammeren (siden en defekt der vil gjøre at kjedet ikke holder seg stramt), og time kjedet igjen og montere alt sammen og så teste. Alt gikk fint og bilen går som den skal. Så jeg slapp unna med 6600kr i stedet for tilbudet på 27000kr for å bytte alt...

Forrge eier fjernet også slangen mellom toppdeksel (PCV) og innsug og hadde i utgangspunktet på en catch can men opplevde at den frøys et par ganger om vinteren. Så det ble til at han bare satte på en albue åpen til atmosfære. Har lyst å sette på catch can igjen, men har du den andre porten på toppdekselet også som går til turboen? Har sjekket ut BSH sin catch can setup - der blokkes PCV-porten for å tvinge alt ut den andre porten, som så bypasses til en separator/catch can før luften føres videre ned til turbo. Kommer nok til å investere i det etterhvert, men vil gjerne høre dine erfaringer med Mishimoto her inne :)

I følge Jæger var kjedet mitt strekt seg, men kan godt være som du sier en dårlig strammer. Hadde også noen måneder før en tett vanos solenoid, uten at jeg er sikker på at det kan ha påvirket ting. 

Mener at på N13 så er det bare en port fra toppdekselet til innsuget, og at den andre er blokkert fra fabrikk. Jeg har ihvertfall ikke sett noen andre porter, og det jeg har sett ut i fra etk tyder på at det er slik?

Har vurdert å kjøre til atmosfære, men føler at det blir litt feil :P 

Kvaliteten på catch canen er det ingenting å si på :D Eneste er at jeg kanskje heller ville hatt parallelle porter og ikke vinklet for mitt bruk, men det må jeg i denne omgang jobbe rundt. Planen er å designe et feste som bruker dempertårnet på førersiden. Da er eneste utfordingen slangerutingen. Da ut fra toppdeksel og inn i innsuget er det ganske store slanger, så det beste hadde vært å ha formede som går med riktige vinkler. Men må se videre på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...