Gå til innhold

Runeys Estoril-blå F20, Downpipe og Intercooler S.8


Runey
 Share

Anbefalte innlegg

13 timer siden, papertiger skrev:

Har du høstet noen erfaringer fra Catch can installasjonen? :) 

Eeeh, ja jo. Har ikke fått montert den skikkelig enda, siden jeg sliter litt med å finne en god plassering jeg kan lage brakett til. Så den har blitt prokastinert en del i det siste desverre -_- Men skal få ordnet til noe snart!

Men har montert blackline baklykter da, og det kommer noen bilder ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

Kan ikke bare oppdatere på instagram, må ta en her også :D Ble veldig bra med blackline lyktene!

Haha, sant nok, har slurvet veldig med forum i det siste :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Update 18.6.2018

 

Jøss, er vel etter langt og lenge på tide med en ny update i tråden!!! Det har vært en rolig vinter, men bilen fikk seg en kjapp shining i begynnelsen av april, men skal få en ny runde ila sommeren så jeg får lagt coating på den ;)

 

Så for å vekke en halvdød tråd, så tenker jeg det er på sin plass med et sett KW V3 :D 

Bestilte meg et sett for et par uker siden da bakdemperene var begynt å svette. For å lette arbeidsprosessen tok jeg den 2min lange turen opp til en kamerat for å stjele bukken og litt ekstra verktøy!

 

Noen før bilder men den står med på H&R 35mm senk(25mm med M-Sport) 

i8D61d.jpg
1PMAFJ.jpg
HMK7Ls.jpg

 

Det ble lite bilder under selve prosessen egentlig, men vi begynte framme og fikk ut coilen (Burde kanskje vasket hjulhuset :o
XfrC3K.jpg

 

Kjapt fram med muttertrekker for å få av camberplatene

iK3ttg.jpg

 

Var en lite fant og ut at det er greit at Millway camberplatene kommer med M12x1.25 og M12x1.50 muttere da det er forskjell på KW og OEM gjenger!

I tillegg oppstod det et lite problem når vi skulle stramme til toppmutteren, da rebound justeringen er i toppen der du vanligvis bruker en umbraco for å stramme. KW løser dette ved å ha et vanlig sekskantet hode på toppen, men på grunn av Millway sin toppmutter ble klaringen for liten med en vanlig pipe. Løsningen ble jo da selvfølgelig å dreie ned en pipe til den passet :D 
GdFTo7.jpg

 

Ikke gøy om du ikke må gjøre litt modifiseringer :P 

QUR7l3.jpg

 

A voilá et stk festet camberplate!

6o7yh5.jpg

 

Kjapt tilbake på plass

1oNTxu.jpg


Så var det de lett sletne demperene bak, fjærene var ihvertfall 100% fine sett vekk ifra skiten
hZ4c6E.jpg

Aah, nytt og shiny, ihvertfall enn så lenge. Er kanskje begynt å bli litt puslete med standard bremser :rolleyes:
ZloLSL.jpg

 

Her gav vi oss for kvelden montert og klar for en enkel hjulstilling neste morgen
KveqrE.jpg

Et kjapt front bilde før vi begynte
R4NZ8I.jpg

 

Utstyret på plass hos Kjetil :P 
HoU740.jpg
c0dKw6.jpg

 

Rolig camber foran 
64ADGs.jpg
deBaEj.jpg

 

Ferdig justert bak
ga2x64.jpg

 

Alt sammen skrudd og klar for testkjøring, og jeg kan trygt si at det er en helt ny bil!!

Planen er å la alt få kjørt seg inn før høyden finjusteres og nye instillinger testes :D 
RhjJqS.jpg

 

En liten teaser på neste mod som jeg ikke har somlet meg til å montere enda ;) 

Etl83M.jpg

 

 

Jeg har også kommet lengre med catchcan løsningen og men må bestille meg en ny catchcan og noen AN-koblinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ahj skrev:

Detta ble veldig bra! :D  Hvordan synes du KW er å kjøre med? 

Er det høyflyt katt eller ingen katt? 

KW er som en drøm, er sånn bilen skulle vært fra fabrikk :D Sitter som støpt, og samtidig ikke ukomfortabelt. Står på standard innstillinger på rebound og bump, utenom rebound bak som er 1 klikk stivere.

Er jo en hundeperson så blir ikke mye katt her i gården 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, StigJ skrev:

Ørliten tweak nedåt på høyden fremme så er det spot on :headbang:

Planen er nok det, i tillegg har jeg 3mm spacere for å få de mer flush pga camberen ;) 

Kanskje litt mer bak og så de får en ørliten tuck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, papertiger skrev:

Finfint oppsett! Ang. catchcan - sjekk ut Saikou Michi - tenkte å bestille det til Minien i løpet av sommeren. Virker som et "well engineered" produkt.

Har faktisk sett de, virker veldig bra! Har og vurdert Radium sine, som har forskjellige løsninger i forbindelse med AN-koblinger. 

Problemet med Mishimoto sin universelle er at det er to porter som står med ca 45 grader, noe som gjør tilkoblingen meget vanskelig :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...