Gå til innhold

Arne sine to BMW E24 635CSI`er.


ArneR.
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...

Fått gjort litt mer med begge bilene.

"Alpinaen" har fått H&R senkesett, og eg har fått på pilot sport 3 på de skrudde Alpinahjula. Trond Hylle tipset meg også om en splitter ny framfelg som en hadde liggende i Danmark som eg fikk kjøpe. De vokser ikke på trær lenger.

IMG_2236.jpg

IMG_1585.jpg

Den blir nok en smule lavere etter noen mil. Men den ble fin med 18"

IMG_2278.jpg

Hadde faktisk aldri prøvd takluka før av en eller annen grunn. Den funket knirkefritt heldigvis.

Men det var litt overflaterust på begge sider med dreneringen, og lista som holder taktrekket såg heller ikke bra ut.

IMG_2243.jpg

IMG_2244.jpg

Lakket og shinet.

IMG_2273.jpg

Kjøpte nye lister rundt vinduene til begge bilene. Var j....... dyre.

IMG_2227.jpg

 

Renset og shinet litt i bagasjerommet også.

IMG_2247.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Lenge siden sist oppdatering, men det jobbes på begge bilene ennå. Planen med den sølvfarga var å vannslipe og polere den opp igjen. Men Noe "kjemisk" må ha skjedd når denne ble opplakkert en gang, for det jeg trodde var mye riper, gikk faktisk helt gjennom klarlakken.

IMG_0063.jpg

Så da var det bare å brette opp ermene, og begynne demonteringen. Utrolig kjedelig, spesielt med tanke på både tidsbruk, og selvfølgelig det økonomiske, men nå får jeg den i det minste helt strøken, og jeg fikk fikset et par småting som irriterte meg. Var stygge merker på taket etter vindskjerm til takluka, samt eg fikk fjernet den stygge antenna på taket.

Var også to småbulker og litt rust under baklyktene som kunne fikses nå.

IMG_0067.jpg

IMG_0076.jpg

IMG_0085.jpg

IMG_0384.jpg

IMG_0386.jpg

Var greit å få demontert framskjermene også. Hørt en del skrekkhistorier om rust bak disse på andre biler. Heldigvis var det kun småtteri og lett å fikse. Fikk samtidig pusset ned, zinkgrunnet og lagt på Wurth sin karosseribeskyttelse på både innerskjermer, og innsiden på framskjermene.

IMG_0406.jpg

IMG_0407.jpg

IMG_0416.jpg

IMG_0434.jpg

Nesten klar for lakk. vannsliping igjen, og demontering av fram- og bakrute og en del i motorrom.

IMG_0425.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre er straks klar for lakkering etter litt jobb på hjulbuene bak, og sveist igjen noen antennehull. Har også pusset opp BBS-hjula. Men pga store bremser har jeg handlet nye i 18"

1_36.jpg

Avfettet og steamet flere ganger for å lettere få en oversikt over tilstand på undersiden. Heldigvis meget bra der.

Og alt understell skal etterhvert demonteres, glassblåses og pulverlakkeres.

IMG_0012.jpg

IMG_1158.jpg

IMG_7706.jpg

Standard rustfelle under begge baklyktene.

IMG_1767.jpg

IMG_1890.jpg

IMG_1894.jpg

IMG_1935.jpg

IMG_1939.jpg

17" av, 18" på :-)

IMG_7869.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige biler du har som jeg misunner.

Har alltid sagt det at dette karroseriet er noe av det fineste som finnes .

Rusten bak du har fjernet er som du nevner ,standard tydeligvis.

Parkerte på siden en 635 i sommer i Svinesund og der rant det rustvann rundt hjørnene.

Tydeligvis noen som hadde tatt en quick fix der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...