Gå til innhold

E90 CCC (idrive) Rebooting problem..


Årsland
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått det kjente problemet med at CCC-en rebooter hele tiden eller fryser. CCC-en starter av og til, og da fungere den til jeg stopper bilen.

Har lest litt forskjellig om hvordan problemet kan "fikses", bla. prøve å kode om enheten/kode på nytt (i ca. 90% dør de helt etter det, mens 10% fikses. Føler ikke det er verdt det..), stifting av kondensatorer til strømforsyningen (Noen som har prøvd dette??), bruk av hårføner på flash minne (funger vist nok for noen?), skifte ram brikke og lete etter brente plasser på hovedkortet.

Noen som har erfaring med noen av disse metodene? ønsker helst ikke å kjøpe ny enhet

:cry:

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste, beste er nok å bare få tak i en ny enhet. Eller bare oppgradere til CIC.

Koster ikke mange kronene:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=bmw+e60+ccc+modul&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xbmw+e90+ccc+modul.TRS0&_nkw=bmw+e90+ccc+modul&_sacat=0

Kjøper jo så klart ikke ny enhet til 20 000.-   +-

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Reef89 skrev:

Enkleste, beste er nok å bare få tak i en ny enhet. Eller bare oppgradere til CIC.

Koster ikke mange kronene:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=bmw+e60+ccc+modul&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xbmw+e90+ccc+modul.TRS0&_nkw=bmw+e90+ccc+modul&_sacat=0

Kjøper jo så klart ikke ny enhet til 20 000.-   +-

Helt enig, enkleste å beste er jo såklart å kjøpe ny, men ønsker å prøve å fikse den først, i tillegg som jeg kanskje lære noe i samme slengen :-)

Går det ikke må det jo selvfølgelig bli ny CIC... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Årsland skrev:

Helt enig, enkleste å beste er jo såklart å kjøpe ny, men ønsker å prøve å fikse den først, i tillegg som jeg kanskje lære noe i samme slengen :-)

 

Går det ikke må det jo selvfølgelig bli ny CIC... :)

 

 

 

Har muligens skaffet meg en billig CIC(?) nå. Vill denne vær lett å tilpasse? eventuelt så funger vell skjermen til den gamle CCC-en?

 

firefox_2016-12-15_09-23-19.png.c19b6da47f89795b904aa188b8bf110f.png

Endret av Årsland
Nytt bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Du kan flytte over panelet til ditt nåværende skjermhus, men det enkleste vil være å kjøpe skjermhus beregnet for CIC-skjerm (de er ikke helt like).

Å bruke skjermen du har vil ikke fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...