Gå til innhold

Strøm på bilen ved programering/oppdatering


Eivind320x
 Share

Anbefalte innlegg

Hei dere :)

Har et kjapt spørsmål.

For en rookie som meg. Kobler dere lader til bilen på vanlig måte, eller brukere dere konstantstrøm funksjonen på laderen, når dere utfører programmering eller oppdatering?

Har en Exide 12/7 lader

På forhånd takk :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig lader er alt for svak (de leverer vel normalt 7-8A via konstantstrøm) til å benyttes ved oppdateringer.

Ved rask og enkel programmering holder de derimot, og om det bare er en liten endring i en modul klarer man seg uten også (uten at jeg nødvendigvis anbefaler det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang skal kartet  til navien oppdateres, og i en av oppdateringsguidene står det at motoren må være igang under hele prosessen for ikke å få problemer.

På  Exide 12/7 så har den en  "Power Supply-modus" som kan brukes for konstant strømforsyning eller vedlikeholdslading. Husker jeg ikke feil, leverer den 13,4V. Har bare ikke brukt den funksjonen før. Etter litt undersøkelser stemmer det du sa awt om at den kun leverer 8A.

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kart-oppdatering kan fint gjøres uten lader, og både med og uten motor i gang. Skulle det stoppe kan man bare fortsette senere, men om man har dårlig batteri kan det nok lønne seg å ha lader tilkoblet.

Jeg har stort sett gjort det med tenning på, men uten lader tilkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...