Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

e61

Har skjedd lite her, men brukes stortsett daglig. Har jo hatt litt styr med luften. Og etter at jeg fikk den til var der fortsatt litt lekkasje. Noe jeg reknet med måtte vere koblingene. Så disse ble kjøpt nye og skiftet :) Så om man først skal demontere og styre med dette, kan man likegreit kjøpe nye koblinger. Nå sto bilen urørt i 4 dager uten og sige ned noe så nå skal det vere tett :)

DSC_0438_(1).thumb.JPG.7faf772b6899b6e39bbfe34cef62a169.JPG

 

Har også Endelig(!) fått ordnet meg comfort stoler også :) Kom over noen strøkne på finn og fikk handlet med engang. Må bare få dem fraktet hjem på ett vis. Blir nok ikke 1. pri og få dem montert.

Legger ved ett bilde fra salgsannonsen

98_191044711.thumb.jpg.0854b7fe791a15551d359a7d4f98df4d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Evopower skrev:

Nydelige biler, e36 msport coupe :) jeg mener dette er den peneste 3 serien noensinne laget :P(Nei ikke e30, eller e46 engang) liker best det at den er så clean, og ikke jaffal opp med dekkstrekk og senk!

Takk for det! Nå er det mulig det blir litt dekkstrekk og noen andre felger etterhvert :stupid:  Men vil helst ikke ha noe ekstremt. Men skal ha Motorsport hjulene i tillegg så jeg har mulighet for begge deler :) Mer senk blir det ikke da bilen står i bunn på nye HogR coilovers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Om noen tilfeldigvis tok bilder/film av bilen på e30meet tar jeg gjerne imot 😊 Polerte og sto på før avreise så den skulle vere klar for utstillingen men var så artig og kjøre på bane at jeg droppet hele utstillingen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Kan kanskje prøve og oppdatere litt :P Har innsett jeg ikke er en "blogger" så blir ikke di store oppdateringene med gode bilder selvom det har skjedd forskjellig :)

Får ta en bil av gangen..

M3

Var på e30meet med bilen og fikk kjørt i 3 dager. Bilen fungerte helt ypperlig!

Bilen hadde ett forbruk på 0,8 på veg nedover, da fullpakket bil med til tider aktiv kjøring. For så å bli "pisket" 3 dager på banen, hovedsakelig drift kjøring. For så og kunne reise hjemigjen, uten og ha løst en skrue foruten hjulbolter og oljeplugg :D

Skiftet olje til 10w60 før jeg satt igang på banen :)

Var en travel helg med mye kjøring, teltliv og øl så ble vel ikke tatt ett eneste bilde på turen :P

Men fant noen få..

Bilen fikk seg en grundig shine før avreise og polering av plasser hvor jeg kunne skimte swirls. Fikk også kjøpt "Usa" versjon av frontlisten så det står Bmw der skiltet skal stå :) Jeg hadde jo planer om og stille ut bilen, men når jeg kom ned og begynte og kjøre fant jeg ut dette var mye artigere så gadd aldri stille ut :P Så all stress med shining var til lite nytte, da bilen var delvis svart av gummi etter 3 dager utpå banen :stupid:

DSC_0486.thumb.JPG.d879848c9f6baa7335a32b9fd7905684.JPG

Ett bilde fra lørdagen da det var stortsett kø for og komme seg utpå..

1500923257978.jpg.91160f604033dc7bc9fe99f1ff8b8321.jpg

Så to stk. tatt av Amelie Papparazzi som jeg klarte og finne på nett :)

20156109_1657441890957356_7263971732395842770_n.jpg.587bee67ceb2a70a4d93f810ad063e0e.jpg

20228392_1657440384290840_1862432318103252367_n.jpg.671655543d00c3f2d084b6839822ed5c.jpg

 

Ellers har e61 stått en stund grunnet kjøleveskelekkasje så M3 har blitt brukt til alt, som inkluderer henting i barnehage, hyttetur osv. :P Nå skal den endelig få seg en pause og en velfortjent shine før ny kjøring i september på Våler :D

Skal bl.a få montert nye Powerflex black series traversforinger, da dei originale har begynt og synge på siste verset.

Har også fått handlet meg nye felger som blir hentet når jeg skal på Våler :mrgreen:

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe bilder av m3en og gøy å se de faktisk blir brukt litt.:).

Har aldri vært no rødbil fan men e36 er helt perfekte synes jeg .

Komfortstoler er en god investering og er helt perfekte å sitte i.

Vet du om du må kode inn disse stolene ,eller er det plug n play?

Datteren min tok masse bilder og skal se om hun har bilder ,hvis ja,sender jeg dem pr pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sveigis 

Ja kan trygt si m3 ble brukt.. :P Er vel egentlig for fin for og vere utpå banen når det var 90% "skrot" som kjørte drift.. Måtte kjøre ganske deffensivt for og unngå steinsprut og faren for at noen snurret inni meg osv. Og bilen så som sagt ikke ut når jeg var ferdig..  :stupid:  Så banebil står høyt på ønskelisten nå! Får se hva som skjer fremover.. :mrgreen:

Stolene har jeg enda ikke fått hentet så har ikke spekulert noe på dem enda :P

Setter stor pris på bilder så om du kommer over noen så er det bare og sende eller legge dem ut i tråden :D

 

@Jokkke

Takk for det :) Burde vel kanskje tease osv. som di fleste andre gjør her på forumet men, siden tråden generelt har lite bilder kan jeg jo prøve og få lagt ut ett :P Har ikke fått hentet dem enda så har bare dette bilde fra selger. Er jo bare noen gamle 17" :love:

IMG_3782.PNG.f0f9dec56eddecc4dec7d97984c330fa.PNG.thumb.jpg.f80481157e81d71777d0dfd40f01f0af.jpg

 

Mener og huske det var 2" og 3" kant. Blir muligens og bygge om til 2,5" kant bak i vinter om di bygger for langt ut.. Får se når den tid kommer.. Gleder meg vertfall noe hinsides til og montere! :headbang:

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja snappet dem opp ifra en salgstråd på en motor der han ville bytte i felgene.. Sendte så en PM og vipps var dem kjøpt :P Har letet lenge etter "gromhjul" og når jeg endelig kom over disse var det ikke noe og stusse på. Har liksom vert disse og Hartge split som har vert drømmehjula til e36 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e61

Har skjedd litt med denne også.. Har hatt den på eu, som resulterte i 4 2er feil. Hjullager fremme begge sider, ett endeledd og ett kasterstag.

Fikk skiftet disse forrige uke og har bestilt etterkontroll nå :) Ble FAG hjullager og Lemførder stag. Dette er vel tilsvarende originalt.

Har også hatt en kjøleveskelekkasje en stund som har forverret seg. Klarte til slutt og se at det var en minimal rift i oljekjøleren som står montert på oljefilteret. Som når det stod trykk i systemet, blåste oppi en kjøleslange som låg under innsuget. Litt knot og skifte men gikk forsåvidt greit uten og måtte demontere noe rundt :)

Fant ett bilde av ny kjøler montert :mrgreen: Var kjøleribbene her som var lekkasje på

DSC_0039.thumb.JPG.de063c4b5ec43b3b12f208e68481afab.JPG

Har også gitt bilen en 1 stegs polering med Oransj Uber og Menzerna 3-1, og avsluttet med Collinite 845. Fikk også vokset inni dørkarmer :)

Prøvde og få tatt noen bilder av ferdig resultat men med en utdatert billigutgave av en Sony så blir desverre bildene helt krise..

DSC_0054.thumb.JPG.804eacfa25903bb3ceaf672e7eb93d53.JPG

DSC_0056.thumb.JPG.1f615ccf4c83bd103bbdd78fdbd11c2b.JPG

DSC_0058.thumb.JPG.9caee7766d1081288e1b788a8f516404.JPG

DSC_0033.thumb.JPG.a5ab93a7a383d7b4fa96df6634b8b1ae.JPG

 

Planen for sommeren var jo litt mer senk/coilovers men slik gikk det ikke, så da blir nok det utsatt til neste vår, sammen med ny frontleppe av samme sort som bl.a @awt monterte. :P Skal også bytte ut fremdekkene fra 235 til 245.

 

Neste på denne nå blir Dab i bagasjerom og Komfortstolene. Men først en tur til syden :D

Begge bilene stuet inn på verkstedet :love:

DSC_0065.thumb.JPG.87d59ce641411abf8dd2d63e094da5c2.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

m3

Fikk skiftet traversforingene i helgen til powerflex black series. Riktignok en kompis som gjorde det da jeg hadde kiden :P Fint og sette bort jobber avogtil, har heller aldri gjort det før så da slapp jeg plagene det måtte medføre :stupid:

Ene foringen var på veg ut, og var generelt slitne. Så fint og få skiftet :) Fikk samtidig sjekket "subframe disaster" og der var ingen antydning til sprekker. Så det var jo fint.. Siden jeg ikke gjorde jobben er det selvsagt dårlig med bilder :oops:

Men nå skal bare bilen få seg en liten shine om jeg får tid, så er den klar for Våler til helgen :)

Gamle foringer

IMG_20170826_190333738.jpg

Slik bilen står nå :P

IMG_20170826_190344546.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...