Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk endelig gitt bilen en grundig vask på julaften :) Altfor lenge siden sist og det trengtes virkelig.

Har lenge hatt planer om skvettlapper fremme på bilen, for og spare sidene litt.. Men siden Bmw har sluttet og produsere disse så har det ikke vert mulig og få kjøpt nytt. Kom for litt siden over noen brukte som lå for salg, så da ble det kjøpt både til fremme og bak :) 

Fikk montert dem igår men glemte selvfølgelig og ta bilder.. La på plastfolie bak skvettlappene for og spare lakken i tilfelle jeg vil fjerne dem igjen. Synes ikke skvettlappene fremme skjemmer bilen så mye, så disse blir nok kjørt med året rundt. Men bak er det ikke noe pent, så disse blir kun brukt vinter. Så får det heller bare komme litt steinsprut om sommeren :P

Fikk også lagt på nanolex glassforsegling på alle ruter og montert nye originale vindusviskere :)
Glemte selvfølgelig og ta bilder av bilen med skvettlapper.

Beklager bildekvaliteten.. Har en mobiltlf. som skjelden klarer fokusere.

DSC_0155.JPG

Colliniten gjør jobben :)

DSC_0167.JPG

Så ett nærbilde som viser litt bedre bremsene :)

DSC_0173.JPG

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ikke så fryktelig mye spennende som skjer på Bmw fronten for tiden.. Men har bestilt litt deler fra GS så satser på litt skruing neste helg. Er som regel alltid noe og gjøre om man kjører e61 :P

Deler som er bestilt er ny hoved termostat og ledningsnett til PDC sensorer bak. Når jeg gikk innpå skjult meny og fikk opp vanntemp såg jeg den lå på rundt 75, så satser på jeg får den oppi 90 med ny termostat.
PDC har også kommet og gått, og utifra diagnose med INPA tyder dette på ledningsbrudd. Så håper jeg får tid til dette neste helg.

 

Fikk også fjernkodet inn digitalt speedometer for noen dager siden. Stor takk til @SweetBMW for denne jobben!

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja denne sjekket jeg når tempen var på rundt 70.. Da var alt av slanger kalde vertfall :) termostaten koster jo bare 636 for original på GS med rabatter så da er det jo ikke det helt store.. Litt usikker på hvor mye jobb det er og skifte den dog? Er trangt frammi der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å skifte hovedtermostat så må du av med motordeksel, egr, trykk rør fra IC og til IC, egr kjøler må løsnes fra egr. Husk å skylle multireima godt når du søler med kjølevæske. 

Du kan eventuelt tappe av mesteparten av kjølevæsken fra radiator først, men da må du av med bunnplate også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Stadig like fin bilen din.

Det med skvettlapper holder jeg med deg .Og de foran skjemmer ikke ut i det hele tatt :).

Collinten gjør nytten sin uten tvil den.

Gøy du oppdaterer litt :)

Takk for det!  Ja må vel prøve og holde tråden i live når jeg først har laget en :P

1 time siden, Otis skrev:

For å skifte hovedtermostat så må du av med motordeksel, egr, trykk rør fra IC og til IC, egr kjøler må løsnes fra egr. Husk å skylle multireima godt når du søler med kjølevæske. 

Du kan eventuelt tappe av mesteparten av kjølevæsken fra radiator først, men da må du av med bunnplate også. 

Jeg har fjernet egr termostat med alt tilhørende av rør osv. Så da skal jo ikke denne jobben vere så ille :) Men når jeg fjerner termostaten, renner all kjølevesken ut da? ( den ligger på bunn med andre ord? ) Vet du ca. hvor mye som må fylles på igjen?

Mulig jeg tapper av kjølevæsken og fyller på igjen, men er jo greit og få ny kjøleveske også når man først styrer med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.1.2017 at 9.14, andreaskarm skrev:

Fine biler :-)

Takk for det! :)

Ikke den helt store updaten :P Men fikk en pakke i posten med denne idag:IMG_20170110_215436551.jpg

 

Fikk testet og ser ut til at den funker bra:)

Denne er kjøpt hos bmwnavipro.com og kan absolutt anbefales. Billig og under en ukes leveringstid :)

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat henta meg e61 selv, og jeg gliser hver gang den gamle, møkkete e39'en kommer inn i gården og jeg får se en pen bil (ordna med forsikring i dag så kjører e61 i morra) ;) Har en tråd på den et sted her også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. Problemer med lys, i3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...