Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

"Justeres" utifra hvilke understellsdeler man bruker. Kan berre være synsbedrag og alt er ok då. 

Ville valgt ground control selv i dag, har gs performance på e36n og de er bare søppel, styr unna :) dyrt, kinakvalitet og dårlig patent så det er ikke flate. Tror k-sport sine også er helt ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maser litt til i egen tråd jeg :) etter og ha lest på UUC og Ground Control sine sider, så ser jeg at det står bl.a dette på GC sine camberplater.

Fits entirely within stock reinforcements, and is adjustable through a range of center to about -3 degrees, (at lowered ride height) and can be reversed.  There is NO CHANGE in ride height.

Det står både på UUC og på GC sine sider at det utgjør null forskjell i kjørehøyde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutes ago, Skulebollen said:

Maser litt til i egen tråd jeg :) etter og ha lest på UUC og Ground Control sine sider, så ser jeg at det står bl.a dette på GC sine camberplater.

Fits entirely within stock reinforcements, and is adjustable through a range of center to about -3 degrees, (at lowered ride height) and can be reversed.  There is NO CHANGE in ride height.

Det står både på UUC og på GC sine sider at det utgjør null forskjell i kjørehøyde?

er vell litt forskjellig fra produsent til produsent, men velger du "rett" type så bygger de mindre. Om du leser i følgende tråd ser du hvor stor forskjellen kan være. ( han her tenker feil, da denne typen er lagd til coilovers og for å bruke den originale øvre fjørskåla.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det jo enorm forskjell ja.. Ble bare litt skeptisk når jeg leser fra både GC og UUC at det ikke bygger lavere..

Nå ble m3 kjøpt med coilovers. Men kan det tenkes at HogR bruker originale øvre fjærskåler? Jeg vet at topplagrene vertfall er originale. Og vil ikke da noe så enkelt som senkeskåler gjøre susen?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

senkeskåler er kanskje en mulig ja, dersom dem benytter originale skåler. Coilovers bruker derimot somregel å ha egne, men dine er jo av typen som har koniske fjærer så det er kanskje en mulighet.

minuset med det + at du har skrudd dem i bunn er at du risikerer å miste fjærspennet ved full utfjæring. men det kan jo du måle deg litt frem til først eventuelt :) med camberplates beholder du samme utfjæra fjørspenn som du har no.

dette med byggehøyde er nok forskjellig fra leverandør til leverandør og hvilke løsninger de har.

edit: om dem har org fjærskåler er det faktisk ikke sikkert du får til å montere lavtbyggende camberplates i det hele tatt faktisk. mtp det kommer i konflikt med fjærskåla før den er helt nede på gjengene på støtdemperstanga.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilder ser det ut som at det ikke følger med andre fjærskåler.. Men jeg får skru ned en demper og sjekke :) Men er det slik at med camber plates så skifter man ut fjærskålen med dette?
Mye hadde vert gjort med 2 cm. ned for min del.. Vet ikke om den står på laveste bak men får ta en aksling om gangen :P

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har med å gjøre med at fjærene på ditt sett har større/original dimensjon i toppen kontra den mere normale sylindriske fjærtypen som er mest brukt på coilovers. om du ser her f.eks, på KW til e36 M3 så har dem egen lilla fjærskål i toppen. Så går enten org topplager eller camberplate på toppen av denne igjen, uavhengig av org fjærskål. Dersom du "må" ha org type fjærskål kan du nok se bort ifra tankegangen min med at du vinner noe på camberplater. for det gjelder nok kun typen under ta det ikke er noe tema med konflikt mot org skåler :)

kw_coilover_kit_variant_2_15220023_1_1.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så man bytter alså ut org. topplager med camberplate?

Her er bilde av kitet mitt. Jeg ser der er en egen fjærskål på toppen her også. Kan man da se bort ifra at det er brukt originale fjærskåler? Topplageret står vel oppå denne skålen

29936-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, macrorain skrev:

Digresjon, og kanskje har noen spurt deg før, men er det ikke en s14a i profilbildet ditt? Lenge siden du hadde det? Hadde en slik selv (svart) for typ ti år siden. Veldig morsomme biler :)

 

Hadde en rød s14a med work vsxx med gullsenter 4-5 år siden ja :) meget artig og tøff bil som var strøken.. Dog ubrukelig på alle måter i forhold til m3en :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har komt over et UUC sett med camberplater jeg vurderer og kjøpe. Men etter og ha snakket med UUC så sier di at høyden ikke endres. Derfor tror jeg at jeg slår fra meg dette i første omgang. Om jeg ikke kommer over noe som garantert senker mere. 

 

Ellers har jeg fuget felgen som lakk og montert 215/40/17. 

Dessverre fikk jeg beskjed om at det var mye sidekast i tønne og høydekast på kant :(

Så mulig det må bli en sak mot selger som solgte strøkne "nyrenoverte" hjul. Dessverre bor han i Danmark så vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem her? 

Og hvordan er det og rette dette? Ny tønne og kant eller lar det seg gjøre og rette eksisterende deler?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å sende på retting tror jeg. men hvor mye er det snakk om da? dersom du ikke merker det under kjøring hadde jeg ikke tatt det så tungt. dem er jo sikkert 25 år så dem har rulla over noen hull :) RC090 felgene jeg har på e36n hadde 2 stk som var helt kroniske i balanseringsmaskinen, var mye sidekast men satte dem bare bak og merker ingenting. ( Riktignok innafor 130 km/t ) 

evt fiiin mulighet til å oppgradere til 2,5"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, hsd skrev:

Like greit å sende på retting tror jeg. men hvor mye er det snakk om da? dersom du ikke merker det under kjøring hadde jeg ikke tatt det så tungt. dem er jo sikkert 25 år så dem har rulla over noen hull :) RC090 felgene jeg har på e36n hadde 2 stk som var helt kroniske i balanseringsmaskinen, var mye sidekast men satte dem bare bak og merker ingenting. ( Riktignok innafor 130 km/t ) 

evt fiiin mulighet til å oppgradere til 2,5"

Jeg har ikke sett dem selv. Men var visst ganske ille.. Får se på det imorgen og prøve å ballansere i 0 og se. Er der andre enn Østfold felgteknikk som retter felger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...