Gå til innhold

En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Skulebollen skrev:

Takk for det! Hvilken bil hadde du :) ? Kiden fikk sin første tur i M3en idag. Kan vertfall si at e36 er en upraktisk familiebil:stupid:

Relativt trangt med bakovervendt barnesete i baksete :P

Land Rover Freelander 2 (champagnefarget) m/henger, en relativt anonym bil sånnsett :)

Ser den med setet der ja! :shock:

Endret av BjornarHS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går tregt her da det er fryktelig lite tid til overs..

M3

Fikk montert frontleppen midlertidig, synes ikke den ble så verst i carbon, så ble litt usikker på lakking.. Men heller fortsatt mest mot sort her, da jeg ikke har andre carbondetaljer og egentlig aldri har hatt sansen for carbon... Synspunkter :) ? Var forøvrig en drittjobb og montere med eleeendig passform, så etter 3-4 timer sliping og bending fikk jeg den på så den var 99% ivertfall.

Fikk også polert dørkarmer og panser og lagt på voks :) Bruker Collinite 845 og er fornøyd med den.. Billig og god holdbarhet.

 

Par dårlige mobilbilder av frontleppe og bil :)

DSC_0428.thumb.JPG.6f824578d07b3cc6ed1d72cd63d390d3.JPG

DSC_0424.thumb.JPG.2c880a4dc9b6d9d20b61a5b24f09cc43.JPG

Mobilkameraet mitt gjør jo riktignok bilen min rosa men.. Er nå forholdsvis ren og pen inni dørkarmer til og vere en 98 mod. 8)

DSC_0421.thumb.JPG.3647283978a7cd6118460cc59d3869d6.JPG

DSC_0422.thumb.JPG.c89ac5113649c94ccce72b437d0a3ebf.JPG

 

Tok også ett bilde for og vise barnestolen :P Da står passasjersete helt fremme, så er litt knot og få kiden inn og ut av bilen men funker da en gang i blant :D

DSC_0412.thumb.JPG.50cef74bfd88802a0bf09e110cb0a68a.JPG

 

 

Er også på jakt etter noen litt grommere hjul til denne, budsjett alt fra 15-25. Men ikke hjul med for mye "poke". Ikke int. i enorm dekkstrekk osv.

Både 17 og 18" vurderes. Ta kontakt ved tips!

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

530d

Har hatt en kjøleveskelekkasje på e61 siste tiden. Virker som det bare drypper avogtil. Og jeg kunne se drypping fra under innsuget. Så har hatt av dette og skiftet pakningen som går til kjølevannet der.. Pakningen såg forholdsvis hel og pen ut så usikker på om det var denne. Hadde ikke lekkasjetester for hånd så ble bare skiftet og håpet på det beste :P Har ikke fått testet bilen så mye enda og reiser på jobb igjen nå, men satser på det gjorde susen.

Fant også ett par vakumslanger som var morknet hull på så greit og få skiftet disse i samme slengen :) Hvorfor ikke Bmw har klart og lage bedre kvalitet på vakumslanger skjønner jeg ikke. Har aldri hatt av ett innsug på en Bmw uten og finne gåene vakumslanger.

Fikk også skiftet luftfilter og veivhusventilasjon.

Var ikke noe synlig filter på veivhusventilasjonen jeg kjøpte. Er ikke denne meningen og skifte flere ganger da? At den ventilerer ut etterhvert istedenfor og tette ett filter? ( Mener og ha lest dette )

 

Prøvde nå og få tatt noen bilder men blir fort vekkglemt når man driver på :P

Innsuget av ( enkel og grei rett frem jobb )

DSC_0430.thumb.JPG.8f0f682bd302019359cd455d3f2f363f.JPG

 

Fint og se inni EGR ventil at fjerning av EGR holder det like rent som etter sist vask :)

DSC_0435.thumb.JPG.bc5bce277a8a2593bb7c0ca56893db8e.JPG

 

Luftfilteret var ikke mer enn 15-20k gammelt men var visst på tide med nytt likevel..

DSC_0437.thumb.JPG.6dace3c497f1feba3a27d7d7b9e3be29.JPG

 

 

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

e46

Fikk også skiftet olje og skiltlyslist og strammet brekk på e46 her forleden dag.. ( 264k km ) Og bestilt resterende deler til Eu, samt luftfilter.

Hadde jo airbaglampe på denne... Og fikk kun opp den typiske sittepute på passasjerside feilen. Så denne ble skiftet ut med en bypass.. Men etter noen dager begynte airbaglampen og komme og gå igjen.. Ny feilkode i INPA var: Side airbag sensor fault.. 

Noen som har tips til hva dette kan vere? På tide og bli ferdig med bilen og få tatt etterkontroll:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig med tips til e46 alså :P da prøver vi e36😁

Rattet "gnisser" når jeg svinger.. Høres ut som det kan vere slepering eller noe? Noen kjente feil her? 

Ac funker heller ikke, ifølge forrige eiger sprenger den sikringer..  Tips og begynne med her :) Rekner med det er selve kompressoren som er gåen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I siden? Har vel kun i døren? Beltestrammer er vel egen feilkode på. Synes det er rart om selve airbagen må skiftes? Tenker mer om det kan vere noe typisk ledningsbrudd el lignende en plass?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får komme med en liten oppdatering da.. Ikke såå fryktelig mye som skjer med bilene for tiden..

m3

Skiftet tennplugger forleden dag, var sikkert på tide :P Såg dog ut som toppdekselpakning muligens var gåen(?)

Demonterte også rattet for og se om jeg fikk fjernet gnissingen når jeg svinger. Høres veldig ut som det er fra slepering. Griste på noe silikonspray overalt hvor jeg kom til uten at det såg ut til og hjelpe.. Noen som har tips her? Har dette både på e36 og e61

Var også en tur innom Bulkut og fikk rettet to parkeringsbulker som har irritert meg siden jeg fikk bilen :P Deilig og ha bulkfri bil

:)1497633853907.jpg.60d0738e426c70373174269d0e294a26.jpg

 

Gammel vs Ny

1497633840164.jpg.f4c2b3914db2e6c09aaa9f73e0e0b83f.jpg

Ratt av, hadde også ute speedo for og fjerne kontakten til SMG displayet. Har en plan om og få ordnet med oljetrykk her il.a vinteren :)

 

DSC_0444.thumb.JPG.713790889fc305f9811f020b365a8027.JPG

Bulkut i aksjon. Hyggelig kar som fikk ordnet bulkene raskt og effektivt :)

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Skulebollen changed the title to En av Skulebollens biltråder.. 740 solgt😥

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...