Gå til innhold

Min 1989 BMW e34 520ia


Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.  Savnet etter e34 var stort etter at jeg solgte min i fjor.  Angrer sikkelig på det.

 

så dukker denne opp ikke langt unna der jeg bo,så jeg tok turen for å se på den. 

 Bilen var langt bedre enn forventet selv om dem har gått 300.000.  Skulle nesten tru noen har skrudd km-telleren opp!  Meget lite rust.  Og alt er fulgt opp av verksted.  Ny i Norge var den også.

noe småtteri er det og ta tak i, som vannventil som henger på varmluft,lys i halve speedometeret,sentrallås på den ene døren.

 

den er utstyrt med varmeseter,el.soltak,sentrallås,grøftelys,automat, nakkeputer bak etc.   Dette var kanskje ikke hverdagskost i 1989?😀

Denner helt original foruten 30mm senk.   Jeg skal la dem forbi original da det er langt mellom slike e34er nå til dags. 

Planen er og få tak i en passende cdspiller (cd43 med dab om mulig?)  og ta noen rustflekker, bla våtslipe og polere noe steinsprut på panseret.  Skal også få tak i ett annet interiør da førerstolen er slitt på sidestøtten.  Vurderer også ett mtech2-ratt.

 

 

image.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpegimage.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å se en original, norsksolgt pre 1990 E34 som har overlevd :) Gratulerer med flott og sjarmerende bil, hold den original som den er og du vil få en bil som får oppmerksomhet. Jeg kjører selv helt original E34 og kan skrive under på at det faktisk er stor interesse.

300 000 km er ingenting på en E34, så det er lett å tro at kilometertelleren er skrudd opp. Trodde det samme selv da jeg kjøpte min for 5 år siden, da hadde den bare gått 230 000 km. Jeg sleit med å tro at en bil med denne kjørelengden kunne ha ett interiør som nesten ikke så brukt ut. 

Ellers så banner jeg litt i kirken nå, men jeg synes det originale stoff interiøret er fint. Tenkte det samme da jeg så E34en til "316" også, synes stoff bringer en viss sjarm over en originalbil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Fredrik 😀  Merker at endel voksne folk snur seg etter denne. Morro 😀

 

interiøret er ok det men har som sagt raknet på kanten av førerstolen. Samt noen sømmer i baksetet som er dårlig.hadde det vært helt så hadde jeg nok beholdt det.  Så enten får jeg tak i bra førerstol og baksete eller komplett skinn.   Vil tru der er enklere og komme over ett pent skinninteriør egentlig?  De lar seg lett freshe opp med litt farge osv også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er grunnen til at jeg vurderer nytt interiør også..  Forrige eier hadde hektet fast buksen sa han. 

Koed selger ett sett i skinn nå fra en 94modell. Men det er med interiørlister på dørpanelene -jeg har uten.. 

 

image.jpeg

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt,  stoff skinn er fint det.  Finnes også m5 i delskinn ser jeg. Ligger ett på Finn men det er litt slitt og mangler dørpaneler.

 Men ser ut som det er litt vanskelig og finne stoff enn skinn.  Men er vell bare og være litt tålmodig det? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, DanielStance skrev:

Se her ja :) Fin bil du har funnet deg! Du er ikke aleine om å savne E34 hehe.

Syns du burde ha fått flyttet den ledningen/kontakten som henger under skiltet framme :P

Hehe ja, defaen må flyttes ja.  På den forrige e34n var den plassert under fangeren, helt usynlig.  Så blir nok flyttet dit etterhvert.

 

 

har ordnet med lagringsplass for vinteren til den nå.  Så det blir nok mest sannsynlig til at den blir satt inn i romjulen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å del bilder for de som vil det.  Morro og se andres e34 også 😀

 

Hvilkem radio har du,316?   Strøkent interiør du hadde.

 

personlig så synes jeg disse stoffseterne er fryktelig harde.  Mulig de er litt nedsittet?    De jeg hadde i forrige e34n var iallefall fryktelig gode.  (Først comfortseter, så m5seter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passet fint inn den der ja. riktig lys også :D

 

lurer lit på hva jeg skal gå for selv jeg.  har tenkt litt på bmw cd43.   lurer på om det kan brukes cd-vekslerinngangen på denne og få dab.  må søke og sjekke litt trur jeg 

 

cd43:    her er forsåvidt mtech2 ratt også. 

DSC02982.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...