Gå til innhold

Vurderer ny familiebil 2012 X5. Dyr å eie?


chrisen
 Share

Anbefalte innlegg

Nåja. GL hat vel så mye deler til salgs fra ebay. Vet at Mercedes i Norge tar seg godt betalt for delene. Men uansett hvilken bil man har så er grunnkonstruksjonen den samme som mange andre biler. Og i USA er GL mer populært enn i Norge. 

Så siden TS absolutt ikke er avhengig av merkeverksted på X5, så mener jeg at GL må vurderes når man snakker om stor SUV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt uenig i den beskrivelsen som eier av E70 i to år. Det er ingen sportsbil, men det forstår man når man kjøper en SUV. Den er dog mer sportslig enn mange sedaner i fra Toyota, Mercedes, Audi så synst den biter bra i fra seg i forhold til hva den er. Fattern har en ganske ny XC70 og med den lurer jeg på om det ingen ende skal ta når den begynner å legge seg over /krenge i en sving. Det samme gjelder en god del modeller fra Mercedes, Audi osv. De passer rett og slett ikke min kjørestil på vestlandsveier med mye svinger.

Jeg er ikke låst på merke selv og kjører for tiden ikke BMW en gang, men i min bok er det kjøre egenskaper og sportsligheten de scorer på. Vil man ha noe i SUV kategorien som ikke kjennes ut som bastøferga så har man X5 eller Cayenne å velge i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Otis skrev:

Har du vurdert Mercedes GL? 

Jeg hadde nok tatt en GL fremfor X5. Men jeg hadde valgt GL fremfor pga at X5 prøver å bli fremstilt som sportslig, men det blir bare teit på en svær SUV. Man får verken sport eller komfort synes jeg. 

GL gir deg ihvertfall et mål med konstruksjon og det er usannsynlig høyt nivå av komfort. Nesten alt du kjører over er umerkelig. Utrolig deilig. Synes også at motor lyden er penere på GL med V6. Og ikke minst størrelsen på GL. Den er virkelig stor. 

Ulempen med GL er at du kanskje kan få 2010 modell framfor X5 for samme pris.

Ikke sammenlignbart engang. GL er båt, X5 er bil. 

Ville valgt X5 anyday framfor en GL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Otis said:

Det er så. X5 er kul å se på, ingen problem der. Men jeg sliter å forstå poenget med X5 sånn egentlig. 

Poenget er om man må/vil ha høy bil av andre grunner, men fortsatt ønsker noe som klarer en sving og gi godfølelse der så er dette et godt kompromiss. 

Det er litt som at jeg kan si at jeg forstår ikke poenget med F11 når man har Pagani Zonda. 

Endret av minim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt en del E70 X5 M-sport 30D og må si med en gang at det er helt klart en sporty SUV, om man kan kalle en SUV for sporty. Den er inspirerende å kjøre, men man må ikke regne med at den er like stabil som en F10 på veien. Det er lurt at du går for en LCI versjon da du får den med 8 trinns kassen og N57 motoren. Den jeg har kjørt en del er en pre-lci og har M57 (herlig motor) og 6 trinnskasse (ikke imponerende). Girkassen er det mest skuffende punktet på den bilen. Sammenlignet med F10 med m-sport, så er X5 med M-sport hakket mer stumpete på ujevn vei. 

Det er noen over her som påpeker at du bør gå for en F25. Det er jeg uenig i. Først og fremst så er det fordi at interiøret i en F25 er i mine øyne mindre gjennomført og E70 ser mye bedre ut enn en F25. Du har tidligere hatt en F10, og forskjellen vil du helt klart merke når du kjører F25. I F10 sin favør.

Uansett så er valget ditt, og du gjør ingen dårlig valg dersom du går for en E70 eller en F25. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bilen er veldig fin og strøken. Med nye nyrer så er den vel 100% bør klare å forhandle inn noen vinterdekk også. Men når det er sagt så sitter det litt langt inne å punge ut så mye for en så "gammel" bil. Kan få mange nye familiebiler til den prisen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.12.2016 at 18.21, CrZyWiz skrev:

Ikke sammenlignbart engang. GL er båt, X5 er bil. 

Ville valgt X5 anyday framfor en GL.

Helt enig. Det slår meg omtrent hver gang jeg er inne på dette formumet at det her er ikke BMW-entusiaster. 

Hver gang 5-serien nevnes, så kommer en luring og sier Mercedes E-klasse er best, andre ganger er Audier med feilhjulsdrift mye bedre etc, etc..... 

Kan dere ikke finne dere et annet forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Registrer også noen igjen tar opp X3 F25. Om en følger litt med så er dette foreløpig en totalt verdiløs bil etter X1 F48 kom ut. Eneste er om en er spesielt sær og skal kjøpe helt ny bil akkurat NÅ. Da får du F25 med riktig M-sport ratt, samt litt bedre utstyr som surround-view kamera, feltskiftevarsel etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...