Gå til innhold

3/5 serie facelift E90/E61


valberg1211
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal ha ny bil å det blir bmw da jeg endelig skal høre på kameratene mine som har skrytt av bmw lenge. Hehe

Men siden jeg aldrig har hatt bmw har jeg etpar spm:

5 serien E61:

Hva er forskjell på pre facelift å facelift? Ja vet lykter å fangere men æ tenker på motor, karosseri, understell å girkasse.

3 serien E91

Fikk den nå facelift?

Isåfall hva elr når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det meste vedr. faceliften på e6x.

e90/e91 fikk facelift på 2009-modellene, altså biler produsert etter 09/2008. Hovedforskjellen er:

- Nytt design på lykter foran og bak (samt ny bakluke grunnet annen fasong på baklyktene)
- Nytt design på støtfangere, samt panser (gjelder både standard-fangere og M-sport-fangere)
- Nytt iDrive-system for de bilene som har dette (gjelder navigasjon professional, business ble oppdatert året etter).
- Diverse mindre endringer her og der, som større speil, litt andre brytere osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E6x fikk ingen revolusjonerende girkasser om det er det du tenker på. Kassene er like mekaniske, men girvelgeren ble elektronisk. Motormessig ble det større endringer på E9x enn det ble på E6x, da E9x blant annet fikk N-motorene etterhvert (tenker i hovedsak på sekssylindrede utgaver).

E9x fikk ingen elektronisk girvelger, foruten 335is (rett meg om jeg tar feil) som fikk DCT (visuelt sett lik sportsautomaten på E6x LCI 530i ->).

Som nevnt innledningsvis, fikk E9x vesentlig større endringer enn kosmetiske ting.

320d ble blant annet levert med M47D20 med 150hk og 163hk (før facelift) og som N47D20 med 163hk, 177hk og 184hk (etter facelift). 177hk og 184hk ble aldri levert samtidig - sistnevnte kom senere ute i faceliften. E6x fikk aldri 184hk utgaven.

325d ble opprinnelig levert med M57D30 med 197hk før facelift. Den samme motoren ble levert etter facelift også, men etterhvert (mins å huske 03/2010) fikk den N57D30 med 204hk istedet. E6x 525d fikk aldri N57-serien.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, da har jeg fått det oppklart.

Har blitt fortalt at girkassene på facelift modellen skulle være bedre. Men dete hva visst løgn?

 

 

Er det forresten noe spesielle modeller evt motor jeg bør holde meg unna?

 

Spesifikasjon på bilen må være:

(Gjerne kom m forslag å link til bil)

- Stasjonsvogn

- automat

- 150hk+

- <- 150000km

-2005 - 2012

- ca 200000kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg fikk opp med de kravene du har i 3/5 serie. Ikke mye.

Utifra de igjen, så var det denne som utmerket seg i positiv retning mener jeg. Eneste minus for enkelte folk er jo at det er diesel. Men det er R6 som er relativt kurant.

De 3 andre 5 seriene ville jeg ha styrt unna om du ikke vil ha forbruk på ca 1,2-1,3 liter per mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R4 diesel har som nevnt en svakhet med register, men du er rimelig trygg om du kjøper 2010(egentlig en dato i 2009 jeg ikke husker) og nyere. Joda det forekommer etter det også, men det hører fåtallet til og det de man hører om. Er bilen tatt vare på og servicer er fulgt, skal du ikke ha store bekymringer, men man vet selvfølgelig aldri. Noen har kjørt 90000km før kaputt, andre over 200000, og andre still going strong... :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...