Gå til innhold

Carly for BMW PRO / Diagnose verktøy


mrOddi
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med Carly for BMW APPEN til mobilen? 

 

Jeg kunne tenkt meg et godt diagnoseverktøy. Det er litt forskjellig Diagnose programmer/utstyr der ute. Noen som har tips til noe som funker godt og som gjerne gir deg litt grei beskrivelse på hva feilen er? Pluss nullstille servicer, sette opp nytt batteri, fjerne feilkoder, osv...

 

Jeg har testet Carly for BMW. Syntes ikke den er så veldig god. 

Noen som har erfaring med en god? Som gjerne tar nyere bmw'er? Og ikke bare min E60 525d 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carly bruker jeg selv til enkel små programmering som lys, batteri skifte osv. og der er den helt super. Går helt fint til diagnose også, men syns feilkode teksten er noe kort på enkelte ting.

Til ordentlig diagnose med detaljert feilbeskrivelse bruker jeg gode gamle DIS, ble brukt av BMW selv.. utgått for lengst, men programmet gjør absolutt jobben sin.

Skal man ha det nyeste, beste, og for F- chassi så må man ha for eks. ISTA-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker 😆

Blir nok en tur på Bavaria.

Carly for BMW stopper opp under diagnose testen når feilen er der. Og jeg får selvsagt ikke opp feilkode/koder.

Men når feilen ikke er der så søker den diagnosen fullt ut, men da finner den selvfølgelig ikke noen feil.

 

Gjelder feil på sentrallås/vindu.  Den kommer og går.

Endret av mrOddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.12.2016 at 15.52, Reef89 skrev:

Carly bruker jeg selv til enkel små programmering som lys, batteri skifte osv. og der er den helt super. Går helt fint til diagnose også, men syns feilkode teksten er noe kort på enkelte ting.

Til ordentlig diagnose med detaljert feilbeskrivelse bruker jeg gode gamle DIS, ble brukt av BMW selv.. utgått for lengst, men programmet gjør absolutt jobben sin.

Skal man ha det nyeste, beste, og for F- chassi så må man ha for eks. ISTA-D

Greier du å Programmere F10 sånn at enn kan kjørelys på "0" med kraftig lys i Angeleyes'a også bruke grøftera? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, VHaugen skrev:

Greier du å Programmere F10 sånn at enn kan kjørelys på "0" med kraftig lys i Angeleyes'a også bruke grøftera? :) 

Nå har jeg ikke program for F- chassi for øyeblikket.

Se i listen her om noen i nærheten kan hjelpe deg:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, barsjef skrev:

Har fungert topp for meg Carly på min E60. Både med å uten feilkoder. Så om den stopper opp, så ville jeg sjekket om du har siste oppdatering. Bruker du original Carly adapter eller tilfeldig kjøpt kina dings?

Jeg har sjekket appen, og her er siste oppdatering. 

Adapter er av typen Kina. Orginal Carly adapter ble bestilt lille juleaften. Håper det funker bedre.

 

Jeg har sjekket bagasjerommet på E60 2010mod. Jeg finner ikke fukt noen sted. Og jeg finner ikke brudd på noen ledninger. 

Jeg klarte å få en ferdig Diagnose her nå med Carly for BMW. Bilen er helt på bærtur, dørene vil ikke låse seg, vinduene går ned og takluke opp, servo slutter å virke, feil på lys, feil på regnsensor, feil på comfort stolene,  +++ Totalt 23 feilmeldinger.

 

Jeg har virkelig noe og feilsøke på. Har du eller kjenner du noen som har hatt en E60 på dette viset? 

Endret av mrOddi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Reef89 skrev:

Høres fryktelig ut som defekt/ delvis MPM modul eller IBS. De to lager tivoli av feilmeldinger ved noe galt.

Står bom fast hjemme. Får lurt den inn på verksted til Onsdag. Kan fort bli dyrt ser jeg for meg....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.......

Nå fikk jeg originalt Adapter fra Carly gen2, i posten.

Kjørte diagnose, slettet feil og kjørte diagnose igjen. Nå fikk jeg totalt 2 feil i stede for 23 feil med Kina adapteret. Feil på lys/rein og pdc kom nå opp.

Men et spørsmål: for rundt en uke sia så kom varsel for spylerveske, og ca samme tid begynte bilen og klikke tulling. Jeg fylte på spylerveske før jeg prøvde med det nye Carly adapteret. Kan alle feilene tidligere ha kommet pga den der forbanna sensoren for lav spylerveske?? Kanskje dumt spørsmål, men holder alle muligheter åpne :wink:

 

Uansett så virket Carly adapteret bedre på diagnose, og jeg kom tilåmed inn på koding i menyen. 

Legger ved bilde av Carly og Kina  (ELM 327) adapter. 

1483030717884-2062786137.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv den hvite og fungerer helt topp.

Ang. feilmeldinger så vil alle meldinger lagres i minnet uansett så lenge de ikke blir slettet, så meldinger som er 5år gamle kan fremdeles ligge der. Et bilverksted som for eks reparerer noe som lager feilmelding i OBC, sletter/resetter de aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...