Gå til innhold

Min BMW F11 520d * M-Sport * Carbonschwarz * 184HK * 21" Sommerfelger * H&R Senkesett *


Stiandyb
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Evopower skrev:

Tenker på msport rattet fra faceliften

 

Screenshot_20161226-154030.png

Det der er M Performance ratt med alcantara og karbon (står jo under bildet), selv om det har samme form som facelift M-sport rattet. Det finnes også et M performance ratt med display på toppen, men det er enda dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.H.D skrev:

Det der er M Performance ratt med alcantara og karbon (står jo under bildet), selv om det har samme form som facelift M-sport rattet. Det finnes også et M performance ratt med display på toppen, men det er enda dyrere.

Ville ikke hatt det med alcantara og carbon, men fant bare det bildet for å vise formen :) uansett nok forstyrrelse i tråden til stiandyb nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.12.2016 at 1.17, Evopower skrev:

Ville ikke hatt det med alcantara og carbon, men fant bare det bildet for å vise formen :) uansett nok forstyrrelse i tråden til stiandyb nå :P 

Hehe.. Alltid kjekt med en liten diskusjon :)

Ingen som har vært borti ettermontering av LCI facelift LED tåkelykter? Jeg vet monteringen er bolt on, men er mer usikker ang kodingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stiandyb skrev:

Hehe.. Alltid kjekt med en liten diskusjon :)

Ingen som har vært borti ettermontering av LCI facelift LED tåkelykter? Jeg vet monteringen er bolt on, men er mer usikker ang kodingen :P

Nå finner jeg ikke helt hvor, men da jeg undersøkte det selv for et par år siden så virket det som en dyr/vanskelig affære å ettermontere LED tåkelys på pre-LCI F10/11 på grunn av forskjellig lysmodul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Walkabout skrev:

Nå finner jeg ikke helt hvor, men da jeg undersøkte det selv for et par år siden så virket det som en dyr/vanskelig affære å ettermontere LED tåkelys på pre-LCI F10/11 på grunn av forskjellig lysmodul.

Hmm.. Skulle så gjerne visst litt mer om dette, men finner det ingen plass. Ser at en del har gjort det på 3-serier og at det har gått helt fint. Merkelig om det skal være så vanskelig på 5-serien da :P Får vel sjekke opp litt videre eller bare montere xenon-kit.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På F3X så har det vel vært tilgjengelig helt fra starten av, derfor er det nok samme lysmodul og antakelig ikke like omfattende å ettermontere. På F1X så kom det først ved LCI, og da med ny lysmodul, slik at det er problematisk å ettermontere på en annen lysmodul. 

Slik jeg forstår det da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Walkabout skrev:

På F3X så har det vel vært tilgjengelig helt fra starten av, derfor er det nok samme lysmodul og antakelig ikke like omfattende å ettermontere. På F1X så kom det først ved LCI, og da med ny lysmodul, slik at det er problematisk å ettermontere på en annen lysmodul. 

Slik jeg forstår det da :) 

Hmm.. dette må jeg sjekke opp :) Hva kjører du med i tåkelysene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Stiandyb skrev:

Hmm.. dette må jeg sjekke opp :) Hva kjører du med i tåkelysene da?

Jeg kjører med hyper yellow fra Nokya, synes hvite angel eyes og knallgule grøftelys gir en fin kombinasjon som ikke alle andre har. Skal du ha matchende grøftelys med angel eyes så er det LED-pærer som gjelder, er en egen LED-tråd her inne hvor det er mange tips :) 

IMG_4575.JPG

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Walkabout skrev:

Jeg kjører med hyper yellow fra Nokya, synes hvite angel eyes og knallgule grøftelys gir en fin kombinasjon som ikke alle andre har. Skal du ha matchende grøftelys med angel eyes så er det LED-pærer som gjelder, er en egen LED-tråd her inne hvor det er mange tips :) 

IMG_4575.JPG

 

Ja, får se hva det blir til :) Er ikke så verst med gule grøftelys :P

 

3 timer siden, E.H.D skrev:

Da jeg hadde e90 med Xenon uten DRL så kjørte jeg med tåkelys på dagtid, men etter at jeg fikk f10'en med LED DRL har jeg sluttet å kjøre med tåkelysene på, lar bare lysbryteren slå i auto. :-)

 

Ja, sant det :) Det enkle er vel ofte det beste...? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Lenge siden jeg har kommet med en oppdatering her grunnet oppussing av hus, men noe har heldigvis skjedd siden sist post.. :-P

Montert org M5 griller og sentrert M-tech logoen. Syns det ble helt rått 8) Hva syns dere?

Jeg har også undersøkt en del rundt ettermontering og koding av originale LED-tåkelys fra LCI´modellene, og det viste seg  (i teorien) fra BMW teknisk at det skal være samme FRM (Foot Room Module) på alle F10/F11 fra 2011 og oppover. 

LED-tåkelysene er hvertfall bestilt og jeg er spent på om jeg klarer å kode det inn med Autologic som vi har på jobb, eller om jeg må krype til korset og benytte med av en org BMW tester - det gjenstår å se.

Jeg har også fjernet skilt rammen foran på bilen og festet skiltet med dobbelsidig teip. Syns bilen fikk en veldig "clean" front av dette. (dessverre ingen bilder).

Slenger med noen dårlige mobilbilder jeg tok når bilen når bilen var inne på verkstedet :-D

FullSizeRender (1).jpg

IMG_7392.JPG

Endret av Stiandyb
Rettet opp i feilskriving
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
19 minutter siden, PenguiN- skrev:

Hvordan fjernet du 5 tallet ? bare pirket av  ? jeg har også m5 logo i grillen og skulle helst fjernet 5 tallet...

Bruk fiskesen eller tanntråd til å ta av tallene (da henger limet på). Så kaster du 5-tallet i søpla og klistrer ///M-merket på i midten ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/30/2016 at 12.20, E.H.D skrev:

Da jeg hadde e90 med Xenon uten DRL så kjørte jeg med tåkelys på dagtid, men etter at jeg fikk f10'en med LED DRL har jeg sluttet å kjøre med tåkelysene på, lar bare lysbryteren slå i auto. :-)

Kva slags koding kjøre du for at bilen dimma ned til berre Angeleyes og opp til å slå på xenon når det blir mørkare/tunell? For står min i Auto så er nærlysa i xenon på heile tida :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...