Gå til innhold

Bombrikke funker ikke


Camilla92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Ante ikke hvor jeg skulle henvende meg om dette, men prøve her.

Noen som har opplevd at bombrikken ikke fungererer når den er på innsiden av frontruta? Har prøve å holde den ut av vinduet mens jeg passerer bomstasjon, og da blir den registrert. Men så fort jeg fester den på ruta så blir den ikke registrert! Jeg har prøve å feste den på alle mulige steder uten at det gjør noe forskjell..  Noen som vet hva dette kan være?? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det blitt skiftet frontvindu på bilen din?

 

Hvis brikken ikke leses av og en får ikke lyssignal ved passering, kan dette skyldes:

1. Bilen du kjører har en frontrute som hindrer at brikkesignalene blir lest.  (For korrekt plassering av brikken, vennligst kontakt din bilforhandler.)

2. Brikken din har lavt batteri

3. En midlertidig feil ved bomstasjon

4. Negativ saldo på din forskuddsavtale.

 

Nr. 1 er vel ytterst sjeldent, om en ikke har en spesiell frontrute.?    Selv har jeg plasser brikken min usynlig i bilen og utenfra ved å ha lagt den under dekselet på dashbordet der det egentlig skal være en høyttaler. Min far har den liggende i hanskerommet. Har en nabo som har den bak nettingen på frontfanger. Fungerer helt supert :)   

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ble skiftet frontrute i fjor, så kan jo faktisk kanskje være at det er noe med den?:S

Og fikk nettopp ny brikke nå igjen bare for å sjekke om det kunne være noe galt med de to forrige. Men funker enda ikke. Som sagt, den funker når jeg holder den ut av vinduet. Veldig rart! Og har prøvd det på flere forskjellige bomstasjoner, så tror ikke det kan ha vært midlertidig feil på alle sammen.

Og ifh til saldo, så er det ikke forskuddsbetaling! Dette er den nye Bypakka Grenland, hvor man mottar faktura hver mnd med 10% avslag for hver passering. Så denne bombrikka i Grenland fyller man ikke opp. Veldig merkelig ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du nok fått en spesiell frontrute som merkelig nok blokkerer signalene. Det jeg da ville gjort er å prøve og plassere den for eks. bak den ene nyren eller bak netting i frontfangeren. Hvilken bil kjører du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Reef89 skrev:

Da har du nok fått en spesiell frontrute som merkelig nok blokkerer signalene. Det jeg da ville gjort er å prøve og plassere den for eks. bak den ene nyren eller bak netting i frontfangeren. Hvilken bil kjører du?

Takk for tips! Skal forsøke! Men skjønte ikke helt hva nyren er for noe? :-) 

BMW 320i 2007 kjører jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, flobben skrev:

Jeg har bare gitt f... og kjører uten. Får fortsatt rabatten jeg skal ha da skiltnummer er registrert på brikken og de bare søker opp den veien.

Har vurdert å bare gi F nå jeg og, ettersom jeg fikk vite at den registrerer på skiltnummer likevel. Men tenkte for meg sjøl at det må jo ha noe å si om man bruker brikke eller ikke, hvis ikke så hadde de vel heller bare registrert alt på skiltnummer istedet?!😂 Aner ikke jeg assåå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyrene er det samme som grillen på bilen.

Nå vet jeg ikke hvor i landet du kjører gjennom ringen, men her for eks. i Bergen så fungerer det slik:

Med brikke:

Rabatt:  fra 10-40%. Kommer anpå hvilken avtale en har.

Timesregel: Du betaler kun for én passering, selv om du må kjøre gjennom 2, 3 stk på under 1 time.

Månedstak:  Belastes maks 60 passeringer pr. kalendermåned pr. kjøretøy som er tilknyttet avtalen.

Disse godene gjelder så klart ikke uten brikke med avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Reef89 skrev:

Nyrene er det samme som grillen på bilen.

Nå vet jeg ikke hvor i landet du kjører gjennom ringen, men her for eks. i Bergen så fungerer det slik:

Med brikke:

Rabatt:  fra 10-40%. Kommer anpå hvilken avtale en har.

Timesregel: Du betaler kun for én passering, selv om du må kjøre gjennom 2, 3 stk på under 1 time.

Månedstak:  Belastes maks 60 passeringer pr. kalendermåned pr. kjøretøy som er tilknyttet avtalen.

Disse godene gjelder så klart ikke uten brikke med avtale.

 

Det er akkurat det samme her i Grenland!

Takk, skal prøve å feste den bak nyren :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Reef89 skrev:

Nyrene er det samme som grillen på bilen.

Nå vet jeg ikke hvor i landet du kjører gjennom ringen, men her for eks. i Bergen så fungerer det slik:

Med brikke:

Rabatt:  fra 10-40%. Kommer anpå hvilken avtale en har.

Timesregel: Du betaler kun for én passering, selv om du må kjøre gjennom 2, 3 stk på under 1 time.

Månedstak:  Belastes maks 60 passeringer pr. kalendermåned pr. kjøretøy som er tilknyttet avtalen.

Disse godene gjelder så klart ikke uten brikke med avtale.

Du har avtale selv om brikken ikke er i ruta, så rabatten blir med selv når det ikke registreres automatisk via brikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmetråder og regnsensor i frontruta kan skape problemer for bombrikken.

Det skaper ekstra jobb for bomselskapet om brikken ikke registreres, som medfører høyere kostnader og lengre nedbetalingstid.

Jeg har valgt å kjøre uten brikke, fordi jeg har råd til å holde bilen original uten skjemmede innretninger. For fattigfransene anbefaler jeg plate-flipper.

Det siste avsnittet er ikke helt alvorlig ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke registrert brikken gjennom frontruten i Grenland jeg heller. Har ikke noe skrablet område på ruta mi som er tilpasset bombrikker o.l., så har den helt øverst inntil regnsensor for at den skal være minst mulig synlig innenfra og utenfra. Får likevel rabatten så bryr meg fint lite om de tar bilde hver gang jeg passerer :-). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...